UOKiK karze za telemarketing. Przedstawiciele firmy dzwonili do ludzi bez pozwolenia

UOKiK poinformował o tym, że nałożył prawie 70 tys. kary na firmę Arstele za nieuczciwy telemarketing. Według infomacji urzędu, przedstawiciele firmy dzwonili do ludzi, zapraszając ich na specjalne badania, mimo że nie posiadali na to ich zgody.

Proceder ten jest dość częstym zjawiskiem, gdyż bardzo często klienci nie zdają sobie sprawy z tego, że bez ich uprzedniej zgody, przedstawiciele firm nie mogą stosować telemarketingu. Kolejną nieuczciwą spółką okazała się Arstele - informuje UOKiK. 

UOKiK nakłada 70 tys. kary 

Jak ustalił UOKiK, telemarketerzy dzwonili do ludzi i zapraszali na udział w badaniu w ramach "Akademii Zdrowia". Przedstawiciele firmy nie informowali jednak o tym, że podczas spotkania będzie odbywać się sprzedaż produktów, nie posiadali również zgody osób na przekazywanie informacji o treściach marketingowych. Co ciekawe, badanie, na które zapraszali organizowane było przez firmę VGET POLSKA, ukaraną w lipcu br. za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych.

UOKiK zdecydował się nałożyć na spółkę karę w wysokości ok 70 tys. zł, a także nakazał zaprzestania nieuczciwej praktyki. Decyzję podjął na podstawie art. 172 prawa telekomunikacyjnego

Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy.

- czytamy w komunikacie wystosowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Taki proceder nie jest jednak pierwszyzną. Podobnego czynu pod koniec 2018 r. dopuściła się spółka ACS Medica ze Śremu, a w połowie maja br. UOKiK poinformował natomiast o karze dla spółki Smaki i Zdrowie.

Czytaj także: Telestrada zostanie sprawdzona przez UOKiK. "Przedstawiciele mogli wprowadzać konsumentów w błąd"

Więcej o:
Komentarze (24)
UOKiK karze za telemarketing. Przedstawiciele firmy dzwonili do ludzi bez pozwolenia
Zaloguj się
  • sselrats

    Oceniono 1 raz -1

    Dokladnie. Musza zapytac czy chcesz telemarketingu.

  • komentarzmoj

    Oceniono 2 razy 0

    A jak walczyć z wydzwaniającymi do człowieka automatami? Codziennie od kilku miesięcy po kilka razy dziennie te same kilka numerów telefonów. Wszystko automaty. Nie odbieram, ale dzwonią tak długo, że włącza się poczta, więc niestety dowiaduję się o co chodzi. Gdzie można takie coś zablokować / zgłosić? Żeby było weselej, to mój numer w Netii jest zastrzeżony od zawsze. Ale to chyba nikomu nie przeszkadza...

  • drendriu

    Oceniono 3 razy 1

    Tauron robi to samo

  • maaac

    Oceniono 8 razy 4

    Jak szef z firmy gdzie pracuję karze mi coś ukraść i ja to ukradnę, to kto jest winny? Ja? Szef? Czy firma? A jak wyda mi polecenie innego złamania prawa to kto jest winny i powinien ponieść karę? Czy mogę się zasłaniać nieznajomością prawa? A jeżeli ta kradzież będzie to oficjalne zlecenie dla firmy gdzie pracuję to czy zleceniodawca nie powinien też odpowiedzieć karnie?

    Więc całą sprawa to kpina z prawa. Wszyscy pracownicy call center od "słuchawek" do jej właściciela powinni stanąć przed sądem. Karnie powinien też odpowiedzieć ten kto im zlecił tą pracę. Dwa takie wyroki i ogłoszenie która pierwsza "słuchawka" doniesie o nielegalnym procederze to nie dość że dostanie ułaskawienie to też nagrodę a sprawa skończyła by się raz na zawsze. No a tak kary są po prostu wliczane w koszty biznesu.

  • cozano

    Oceniono 7 razy 3

    "UOKiK poinformował o tym, że nałożył prawie 70 tys. kary na firmę Arstele za nieuczciwy telemarketing."
    U naszych zachodnich sąsiadów kara ta może wynieść nawet 300 tysięcy euro. Ponoć skutkuje.

  • strach_sie_bac

    Oceniono 10 razy 4

    Z innej beczki nie ma tygodnia, żebym nie otrzymał po kilka emailów, że ktoś kupił/przejął bazę danych i jest teraz jego administratorem i takie tam powoływanie się na RODO. Jak pytałem skąd mają moje dane to nazwijmy to, że od firmy X ,o której również nic nie słyszałem. W jednym przypadku udało mi się dogrzebać, że firma X zmieniła nazwę na firmę Y, dorzuciła współwłaściciela i jest nowym administratorem moich danych, że ma prawo i takie tam bzdety. Nazbierali, gdzie mogli adresy emailowe, może nawet ukradli a teraz kozakują jacy to są uczciwi i praworządni. W połowie przypadków (ok. 50-60 od wejścia RODO) sprawdzone przeze mnie biura były wirtualne. Za tych oszustów powinien wziąć się UOKiK oraz inne inspektory ochrony danych osobowych.

  • benia_b

    Oceniono 13 razy 7

    Nareszcie! Może to jest odpowiedni sposób na nękające telefony.

  • edimerc

    Oceniono 21 razy -19

    Ale jak można uzyskać od kogoś zgodę, ZANIM o tę zgodę się zapyta? Nie popadajmy w paranoję, tak jak z RODO. Miliony nikomu niepotrzebnych formularzy których nikt nie czyta, nikomu życie się od tego nie polepszyło. No za wyjątkiem prawników i urzędników.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX