Tesco Polska: Polacy wolą robić zakupy w mniejszych sklepach

Polacy preferują zakupy w dyskontach oraz małych sklepach osiedlowych. Z takich sklepów korzysta ponad 60 proc. ankietowanych. Większość z nas posiada również ulubione produkty.

Badania przeprowadzono na zlecenie Tesco Polska. Wynika z niego, że małe supermarkety i dyskonty idealnie wypełniły lukę pomiędzy sklepami wielkopowierzchniowymi a osiedlowymi sklepikami.

Polacy wolą zakupy w mniejszych sklepach. Mają również ulubione produkty

Ponad 60 proc. Polaków preferuje zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych. Ponadto, 88 proc. osób posiada ulubione produkty, z tego powodu duży asortyment, który jest domeną większych sklepów, przestał być ich głównym atutem.

Czytaj także: Coraz mniej sklepów ogólnospożywczych w Polsce. Ich liczba spadła o ponad 7 proc. w ciągu roku

- "Małe supermarkety i dyskonty bardzo skutecznie zagospodarowały niszę między formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami czy sieciami sklepów convenience. Mogły o tym zadecydować dwa niezależne czynniki. Po pierwsze, unikatowe połączenie znanego asortymentu w atrakcyjnej cenie z dobrą organizacją wnętrza sklepu. Drugi czynnik to zachodzące zmiany w naszych w stylach zakupowych, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce. Przeniesienie części zakupów do sfery online sprawia, że wybieramy sklepy lepiej dopasowane do naszych bieżących potrzeb - hipermarkety nagle okazują się za duże, a osiedlowe sklepy nie mają wystarczającej oferty" - skomentował Piotr Zimolzak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.

Tesco Polska przystosowuje się do trendów. Zmienia formaty sklepów

W ostatnich miesiącach Tesco zdecydowało się na zmniejszenie powierzchni sklepów oraz asortymentu. Po zmianach funkcjonują dwa formaty Tesco - supermarkety oraz hipermarkety kompaktowe. Jak podaje sama spółka, jest to odpowiedź na trendy, które panują na polskim rynku handlowym. W związku ze zmianami Tesco zwolniło w naszym kraju kilka tysięcy pracowników

Dowiedz się więcej: Korzystamy z auta, jakbyśmy byli właścicielem, ale przegląd i serwis nas nie obchodzą. Jak działa abonament?

Więcej o:
Komentarze (19)
Tesco Polska: Polacy wolą robić zakupy w mniejszych sklepach
Zaloguj się
  • year68

    Oceniono 2 razy 2

    Jasne, Polacy wolą latać za każdą rzeczą po kilku sklepach i przepłacać. Polacy chcą dobrej jakości produkt, a nie jak w Tesco trzeci gatunek, dobrej oferty i bogatego asortymentu. Chcą to wszystko mieć w jednym miejscu, a nie w jakimś pierd0lniku osiedlowym, którego oferta to głównie przetworzone żarcie.

  • men_53

    Oceniono 4 razy 4

    Bzdura do kwadratu. Moje ulubione produkty nie są ulubionymi produktami mojego sąsiada. I odwrotnie. Dlatego wolę pojechać do dużego sklepu (hipermarketu) i zrobić większe zakupy.
    Małe Tesco mnie nie interesuje -nadal jest dalej niż sklep osiedlowy a nie kupię w nim tego, co kupić chciałbym.

  • men_53

    Oceniono 3 razy 3

    " 88 proc. osób posiada ulubione produkty, z tego powodu duży asortyment, który jest domeną większych sklepów, przestał być ich głównym atutem ".
    Bzdura do kwadratu. Moje ulubione produkty nie są ulubionymi produktami mojego sąsiada. I odwrotnie. Dlatego wolę pojechać do dużego sklepu (hipermarketu) i zrobić większe zakupy.
    Małe Tesco mnie nie interesuje -nadal jest dalej niż sklep osiedlowy a nie kupię w nim tego, co kupić chciałbym.

  • quinc3

    Oceniono 1 raz 1

    Co to moze być hipermarket kompaktowy? Mały wielki market?

  • jaleros

    Oceniono 1 raz 1

    Prawda trzeciej kategorii.
    Chodzi o cenę produktów.
    Dyskont to dyskont.

  • marianna1960

    Oceniono 1 raz 1

    Dla mnie najlepszy jest Kaufland nieduży ciepłe światło wystrój.

  • eurotram

    Oceniono 5 razy 3

    G... prawda! Lubiłem jeździć do Tesco właśnie dlatego, że był to duży sklep, w którym było praktycznie wszystko (a nie jak Biedra: mały wybór, a połowa produktów marki Biedronka; a jak nie marki Biedronka, to najtańsze g... w stylu Piątnica!). To znaczy LUBIŁEM, bo takie Tesco to już przeszłość... :(

  • ltte

    Oceniono 8 razy 6

    Ja tam wolę hipermarkety. Tylko jak sobie pomyślę, ile muszę się przebijać przez te wszystkie wąskie uliczki, żeby dojechać, to … idę do najbliższego samu i kupuję to co mają, a nie to co ja chcę :-(

  • marian-pazdzioch-syn-jozefa

    Oceniono 7 razy -7

    Po prostu zachłyśnięcie marketami dawno minęło. Jak nie robimy naprawdę dużych zakupów to nie ma sensu tracić 2 godzin na dojazd, szukanie miejsca na parkingu, łażenie po markecie i stanie w kolejce do kasy. Te same zakupy w pobliski warzywniku i małym sklepie osiedlowym zrobimy w max pół godziny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX