"Cosmopolitan", "Playboy", "CKM" czy "Joy" znikają z Polski. W grudniu ostatnie numery

Spółka Marquard Media Polska, wydawca takich magazynów jak "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Esquire" czy "Harper's Bazaar", wycofuje się z polskiego rynku. Grudniowe numery tytułów będą ostatnimi. Wydawnictwo planuje zwolnić 70 proc. załogi.
Polski rynek magazynów drukowanych staje się coraz bardziej konkurencyjny, jest coraz mniej pieniędzy na reklamę w prasie i ceny idą w dół. Wydawanie prasy papierowej ma sens w dużych firmach

- komentuje decyzję o zamknięciu całego biznesu wydawniczego w Polsce w rozmowie z "Business Insider Polska" Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group. Cytowany przez "Wirtualne Media" mówi także o niewielkiej skali działalności i dużej zależności od zagranicznych licencji. To ostatnie bywa przeszkodą w niektórych inicjatywach marketingowych, bo np. nie można wydawać książek z logo "Playboy".  

Koniec "Cosmopolitan" czy "Playboya"

W grudniu ukażą się ostatnie numery takich magazynów jak "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Esquire" czy "Harper’s Bazaar". Od 2020 r. te tytuły nie będą już wydawane. Spółka rezygnuje także z prowadzenia stron internetowych magazynów, za wyjątkiem witryny CKM. Rozwijane mają być za to inne serwisy spółki.

Dane wskazują, że sprzedaż tytułów wydawanych przez Marquard Media Group mocno spadała. Przykładowo, w 2017 r. średnia sprzedaż "Cosmopolitan" spadła z ok. 50 tys. do ok. 35 tys., "Playboya" z 37,4 tys. do ok. 25 tys., a "Joy" z 47 tys. do ok. 32,5 tys. (dane za Związkiem Kontroli Dystrybucji Prasy). Dane za 2019 r. były jeszcze słabsze.

70 proc. załogi straci pracę

W związku z decyzją zarządu Marquard Media Polska, pracę w ramach zwolnień grupowych ma stracić ok. 70 proc. z ponad 100-osobowej załogi. - Zatrudnimy natomiast więcej ludzi do pracy nad biznesem cyfrowym. Już teraz pracuje w ramach Grupy Marquard Media 30 deweloperów IT - mówi Khezri w "BI Polska". 

Spółka Marquard Media Polska planuje teraz skupić się rozwoju usług cyfrowych, tj. aplikacji zakupowej ShoppieGo (polega na zbieraniu kuponów rabatowych u partnerów akcji) oraz nakładce Act2Access. Ta nakładka to produkt dla właścicieli serwisów internetowych umożliwiający im zarządzanie przychodami.

Więcej o:
Komentarze (163)
"Cosmopolitan', 'Playboy', 'CKM' czy 'Joy' znikają z Polski. W grudniu ostatnie numery
Zaloguj się
  • monikaaleksandra

    Oceniono 78 razy 62

    Teraz zamiast Playboya będzie "Juhas". W pierwszym numerze Krystyna Pawłowicz.

  • edek40

    Oceniono 63 razy 35

    Jak do Polski wszedł Playboy, to wielu poczuło się, że należymy do świata. Teraz wychodzą, a zostaje nam na osłodę PiS....

  • radeberger

    Oceniono 41 razy 33

    Jak to tak? Magazyn z gołymi babami, bez gołych bab się nie sprzedaje? Kto by pomyślał...?

  • mr_gm

    Oceniono 20 razy 20

    Niedługo prasą nazywać się będzie gazetki reklamowe z Lidla i Biedronki, bo reszta prasy się zwinie.

  • kinlej

    Oceniono 38 razy 18

    Baba nie chciała "kobiet jako króliczki" no to nie będzie w ogóle. Ani króliczków ani pracy.

  • wd_40

    Oceniono 14 razy 12

    To gó...ara wyemancypowana napracowała się jako naczelna...Wiedzieli, o tym wcześniej i zrobili chwilową zapchajdziurę. A takie piękne srtykuľy były

  • hopsasaitralala

    Oceniono 12 razy 12

    Gazety gazetami, a konar jak nie płonął, tak nie płonie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX