Radio Maryja z najmniejszą słuchalnością w historii. Niewiele ponad procent udziału w rynku

Radio Maryja od sierpnia do październia br. odnotowało najgorszy wynik słuchalnościowy w historii. Toruńska rozgłośnia zanotowała ostatnio kolejny spadek i posiada zaledwie 1,1 proc udziału w rynku.

Wg raportu przedstawionego przez serwis Wirtualne Media na podstawie badania przeprowadzonego przez Radio Track Kantar Polska, liderem pod względem słuchalności w okresie od sierpnia do października br. było RMF FM posiadające ponad 27 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 15-75 lat. Historycznie niski wynik zanotowało Radio Maryja, którego udział wyniósł zaledwie 1,1 proc.

Radio Maryja z najniższym wynikiem słuchalności. Na czele RMF FM

Toruńska rozgłośnia znalazła się w zestawieniu na 15. miejscu (łącznie branych pod uwagę było 22 stacje radiowe) pomiędzy RMF FM Classic a Radiem Pogoda. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku radio zanotowało spadek o 0,4 proc. do poziomu 1,1 proc. W październiku 2013 r. udział stacji w rynku był dwukrotnie wyższy. Tak gwałtowny odpływ słuchaczy jest o tyle zastanawiający, że na początku tego roku radiostacja posiadała 1,8 proc. udziału w rynku. 

Na czele zestawienia niezmiennie pozostają RMF FM, Radio Zet oraz Eska, które łącznie posiadają 48 proc. udziału w rynku. Na ostatnim miejscu znalazło się natomiast Chilli Zet. Spore spadki zanotowało Audytorium 17 oraz VOX FM, które straciły o 0,7 proc, posiadając odpowiednio 4,5 oraz 3,4 proc. udziału w rynku w analizowanej grupie wiekowej. 

Radio Maryja na rynku obecne jest od 29 lat

Radiostacja została założona w 1991 roku w Toruniu przez zakonników ze Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (Redemptorystów). Twarzą radia jest ojciec Tadeusz Rydzyk. Radio prezentuje treści o charakterze religijnym, a największą popularnością cieszy się w grupie odbiorców w wieku 61-75 lat. W latach 2001-2010 posiadało średnio 3 proc. udziału w rynku, będąc przy tym jedną z najbardziej opiniotwórczych stacji w kraju. 

Więcej o:
Komentarze (107)
Radio Maryja z najmniejszą słuchalnością w historii. Niewiele ponad procent udziału w rynku
Zaloguj się
  • edza4

    0

    To dobry znak,fanatycy powoli ale skutecznie zabierają się z tego świata do "raju".

  • 4head

    Oceniono 3 razy 3

    Cóż miła informacja! Życzę dalszych spadków słuchalności.. :)

  • jozef.ok

    Oceniono 4 razy -4

    Nie ma to jak kwitnąca "gazetka czerska", której nakłady idą w milionach. To może potwierdzić nawet uczony Obierek....

  • delfina77

    Oceniono 3 razy 1

    No cóż, PIS rozwala służbę zdrowia coraz bardziej, emeryci wymierają w zastraszającym tempie, nie ma kto słuchać RM. Wszystko się zgadza

  • avorum

    Oceniono 3 razy -1

    Należy zastosować właściwą dialektykę:
    Nastąpił znaczny wzrost niesłuchających RM do 98.9%
    :)))

  • elzbietttta

    Oceniono 2 razy 0

    No i co z tego? I tak mają najwyższe „dotacje” państwowe.

  • zdziwiony6

    Oceniono 4 razy 0

    Ila lat ma przeciętny słuchacz RM? To powinno wyjaśnić spadek słuchalności.

  • sylvek100

    Oceniono 6 razy 2

    Dobra zmiana!!!!

  • jamsir80

    Oceniono 4 razy 2

    No tak, ale pewnie dla spółek skarbu państwa dalej będą atrakcyjna platforma reklamowa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX