Awaria w Idea Banku usunięta. Bank zwraca klientów pieniądze

Idea Bank poinformował o zakończeniu trwającej około dobę awarii. Podwójnie zaksięgowane transakcje sprawiły, że wielu klientów pozostało bez środków na rachunku lub wręcz wpadło w debet. Co więcej, wówczas dodatkowo rozwścieczały ich... SMS-y z banku o zaległościach. Bank przeprasza i informuje, że niesłusznie pobrane środki już z powrotem wracają na konta klientów.

O awarii w Idea Banku informowaliśmy w środę rano. Bank podwójnie księgował operacje wykonane w dniach 15-18 listopada, wskutek czego wielu klientów zostało w ogóle bez dostępu do środków. Klienci informowali o awarii już we wtorek po południu, ale naprawianie błędu trwały około dobę. Bank dopiero w środę po południu poinformował, że usunął awarię.

Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji

- informuje bank. Na jego profilu na Facebooku część klientów potwierdza, że środki wracają na ich konta. Inni jednak informują, że pieniędzy nadal nie ma. Bank prosi o cierpliwość i tłumaczy, że "synchronizacja danych chwilę zajmuje".

Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji

- dodaje bank w komunikacie prasowym.

Więcej o:
Komentarze (17)
Awaria w Idea Banku usunięta. Bank zwraca klientów pieniądze
Zaloguj się
  • johnny.tomala

    Oceniono 4 razy 2

    Oni są beznadziejni. Żeby zerwać lokatę, spędziłem ładnych kilka godzin na pisaniu reklamacji, wydzwanianiu na infolinię itd. W końcu pomogła wizyta w oddziale, ale siedziałem tam chyba z godzinę - tyle temat zajął pracownikowi (skądinąd bardzo miłemu, który próbował ratować wizerunek firmy). Burdel, nie bank. Mają beznadziejne systemy, z kupą błędów. Zamiast je naprawiać, zrzucają problem na personel w oddziałach, który musi się bujać z różnymi dziwnymi przygodami klientów.
    Po tej zabawie zabrałem stamtąd wszystkie pieniądze. Po co mam się denerwować?

  • arrrgh

    Oceniono 3 razy 1

    Miesiąc temu mojemu znajomemu zniknęło w tym banku 100.000zł. Zlecił przelew na inne konto, suma zniknęła z jego rachunku, ale nie została zaksięgowana na docelowym. Tłumaczą się usterką i "pracują nad rozwiązaniem problemu".

  • Jerzy

    Oceniono 3 razy 1

    Bank zwraca klientów pieniądze. Mama pierze dzieci ubrania a mechanik naprawia klienta samochód.

  • matitalolo

    Oceniono 5 razy 1

    A, odszkodowania za bezprawne, czasowe zajęcie cudzych środków finansowych ?

  • dante_waw

    Oceniono 7 razy 1

    Bank Czarneckiego kroi klientow??... to nie jest zadna awaria... to normalna procedura, nie oszukujcie czytelnikow

  • ja_prostak

    0

    ale po co zwraca , jest tyle plaż palmami......

  • wichura

    Oceniono 2 razy 0

    Normalnie bym powiedział: awaria, to się zdarza.
    Ale u Ernesta nie ma przypadków! Może potrzebował taniego kredytu na te parę dni?

  • przewooz

    Oceniono 2 razy 0

    Bank zwraca klientów pieniądze... Mistrzu Yoda. Nareszcie jesteś!!!

  • euphoria12

    Oceniono 6 razy 0

    Getback???? Znów złodzieje od czarneckiego okradają klientów

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX