Wnioski o dopłaty do samochodów elektrycznych od 11 grudnia? Można dostać do 37,5 tys. zł

Od strony formalnej program wypłat do 37,5 tys. zł dofinansowania do zakupu aut elektrycznych jest już gotowy. Najprawdopodobniej zostanie ogłoszony 11 grudnia, a do końca roku z dopłat z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu skorzysta 500 pierwszych osób - wynika z informacji portalu WysokieNapiecie.pl.

Regulamin i wzór wniosku o dofinansowanie do zakupu samochodów elektrycznych przez klientów indywidualnych są już gotowe - poinformowało nas biuro prasowe Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To właśnie NFOŚiGW, podobnie jak w przypadku dopłat do paneli słonecznych z programu "Mój prąd", będzie odpowiedzialny za wypłaty. Pozostało więc już tylko oficjalne ogłoszenie naboru.

Start programu dopłat do aut elektrycznych najprawdopodobniej zostanie ogłoszony 11 grudnia, na konferencji NFOŚiGW z udziałem ministra klimatu Michała Kurtyki. To on ma wkrótce przejąć z rąk ministra aktywów państwowych, Jacka Sasina, odpowiedzialność za rządowy program rozwoju elektromobilności.

Pieniądze na dopłaty do nawet 20 tys. aut elektrycznych w 2020 roku

Z informacji WysokieNapiecie.pl wynika, że na dofinansowanie jeszcze w tym roku będzie mogło liczyć 500 pierwszych osób. To oznacza, że w Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) zarezerwowano na ten cel w tym roku blisko 19 mln zł, podczas gdy na jego rachunek do końca grudnia wpłynąć powinno blisko 340 mln zł (pod koniec czerwca znajdowało się tam już 188 mln zł).

Znacznie więcej FNT będzie mógł zatem wypłacić w 2020 roku, gdy na jego rachunku powinno się znaleźć już łącznie 857 mln zł. Hipotetycznie rząd mógłby więc zaproponować w przyszłym roku dofinansowanie do zakupu nawet 20 tys. samochodów elektrycznych (dziś mamy w Polsce niespełna 5 tys. aut w 100 proc. elektrycznych). Najprawdopodobniej przyszłoroczny nabór będzie jednak dużo skromniejszy i w grę będzie wchodziło wsparcie zakupu najwyżej kilku tysięcy pojazdów elektrycznych.

FNT ma bowiem z tych pieniędzy wspierać rozwój elektromobilności znacznie szerzej - także zakupy aut firmowych, autobusów elektrycznych, budowę stacji ładowania, fabryk podzespołów czy prace badawczo-rozwojowe. Może się jednak okazać, że jeszcze długo pieniądze z niego nie będą mogły wesprzeć tych działań. Wciąż brakuje podpisów wszystkich niezbędnych ministrów pod rozporządzeniami, które umożliwiłyby dofinansowanie z pieniędzy z FNT jakichkolwiek innych działań, niż zakupy prywatnych "elektryków".

Jak uzyskać dofinansowanie do auta elektrycznego? Do jakich modeli "elektryków" będzie można dostać dofinansowanie? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl.

Artykuł pochodzi z serwisu WysokieNapiecie.pl.

Więcej o:
Komentarze (6)
Wnioski o dopłaty do samochodów elektrycznych od 11 grudnia? Można dostać do 37,5 tys. zł
Zaloguj się
  • padakarodaka

    Oceniono 5 razy 5

    Proszę bardzo, dofinansowania bogaczy!
    Pani kasjerka Krysia albo Zenek hydraulik, takiego auta nie kupi.

  • padakarodaka

    Oceniono 1 raz 1

    "Zapowiedzi Pekinu są skutkiem zakończonych niedawno analiz rynku energii w Chinach, z których wynikało jednoznacznie, że przy obecnym poziomie rozwoju OZE są w stanie konkurować z tradycyjnymi źródłami energii i rozwijać się w warunkach rynkowych, bez dodatkowego finansowania wsparcia ze strony rządu.

    Póki co zapowiadane zmiany dotyczą wyłącznie elektrowni słonecznych, które stracą państwowe dofinansowania już w roku 2020. W dalszej perspektywnie to samo czeka elektrownie wiatrowe, które mają zostać wyłączone z programów rozwojowych w roku 2021. Decyzja ta dotyczy jedynie obiektów o mocy powyżej 1 MW. Wykluczenie z tych programów nie obejmie mniejszych instalacji i obiektów. Chiński rząd zapowiada też dalsze “centralne” inwestycje w “zdecentralizowaną” energetykę i wsparcie dla właścicieli małych instalacji fotowoltaicznych.

    Skutkiem tej decyzji jest zmniejszenie się rządowych wydatków na subsydiowanie odnawialnych źródeł energii w Chinach z 8,1 mld juanów (1,04mld euro) do 5,67 mld juanów (0,73 mld euro). Z pozostałej kwoty planowo jeszcze ok 340 mln euro zostanie przeznaczone na nowe elektrownie słoneczne oraz 390 mln na elektrownie wiatrowe. Niewiele ponad 1% z tej kwoty Chińczycy spożytkują na wybudowanie elektrowni biomasowej.

    Jedna z zaplanowanych elektrowni słonecznych powstanie w całości dzięki ze środków rządowych i znajdować się będzie w Korei Północnej w okolicach Pjongjangu.

    Nie jest pewne, czy decyzja o zakończeniu subsydiowania elektrowni słonecznych może być traktowana jako sukces chińskiego programu wsparcia OZE, czy raczej jest związana ze spowolnieniem światowej gospodarki. "

    Za: swiatoze.pI

  • 1948swierzy

    Oceniono 1 raz 1

    Czy taka dopłata jest rangą rocznego dochodu bardzo dobrze uposażonego emeryta w stosunku rocznym. Może ustawodawca zrobi symulację czy efekty ekologiczne z tytułu zakupu samochodu elektrycznego są wyrażone taką sumą dopłaty. Moim zdaniem jest to wynik ordynarnego lobingu i uwikłania decydentów w ten przedmiot westchnień. Niestety znowu mamy coś czego "oczekują" emeryci i odbiory pomocy społecznej w postaci paczki na święta z makaronem i butelką oleju , którego co niektórym brakuje.??

  • zanimmnieznowzbanuja

    Oceniono 2 razy 0

    A mnie zastanawia ..................... jak sie ma ta "promocja" elektrykow do zapowiadanej potrzeby drastycznego wzrostu cen pradu? .................... acha i skoro obecnie ceny pradu sa rozne dla odbiorcow indywidualnych i firm to wg. jakiej stawki bedzie liczony prad do "elektryka" ktory nalezy do firmy a do elektryka bedacego wlasnoscia osoby prywatnej? jak to bedzie rozrozniane na platnych stacjach "ladowania" ................ acha i kto obecnie placi za "bezplatne" ladowanie i wg. jakiej stawki?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX