Kofola na zakupach. Czeski producent popularnego napoju idzie w cydr rzemieślniczy

Czeski producent Kofola CeskoSlovensko, który był właścicielem polskiego napoju Hoop, postanowił zakupić firmę, która w Czechach i na Słowacki jest znanym producentem cydru rzemieślniczego. To pierwszy raz, gdy popularna Kofola wchodzi w segment alkoholi.

Kofola CeskoSlovensko to jeden z największych producentów napojów w centralnej Europie. Firma w zeszłym roku zdecydowała się sprzedać polskiego Hoopa, którego od 2008 r. była właścicielem. Marka nie opłaciła się jednak Czechom i przejęła ją Ustronianka. W Kofoli z kolei wciąż poszukują nowych rynków i nowych klientów, aby utrzymać się wśród licznej konkurencji. W tym celu - jak podał serwis Lidovky.cz, powołujący się na agencję CTK, firma pierwszy zdecydowała o wejściu w segment alkoholi, a konkretnie cydru rzemieślniczego. W związku z tym Czesi chcą kupić firmę F. H. Prager - znanego w Czechach i na Słowacji producenta owocowego trunku i lemoniady.

Nadal szukamy nowych sposobów na rozszerzenie naszego portfolio o produkty naturalne i rzemieślnicze. Ta nowa inwestycja pasuje do nas

- podkreślił prezes Kofoli Daniel Buryš.

>>> Nadchodzi zaostrzenie zakazu handlu. Jak uderzy to w pracowników tego sektora?

Czeski cydr przez wielkie C

Decyzja o zakupie F. H. Prager otwiera przed Kofolą możliwość zaistnienia w dotąd nieznanym jej segmencie alkoholowym. Wybór padł nieprzypadkowo na firmę, która szczyci się, że była pionierem w produkcji cydru rzemieślniczą metodą górnej fermentacji, przypominającej sposób wytwarzania piwa. F. H. Prager potrafi robić cydr, Kofola ma kapitał i pomysł na marketing - obydwie strony, choć nie ujawniają szczegółów finansowych dotyczących transakcji - liczą na sukces sprzedażowy.

Byliśmy pionierami w produkcji cydru rzemieślniczego w Czechach i na Słowacji. Zakochaliśmy się też w naturalnej lemoniadzie z owoców i ziół. Teraz nadeszła pora, aby przekazać biznes komuś, kto będzie go mógł dalej rozwinąć

- podsumował Ondrej Frunc, jeden ze współwłaścicieli F. H. Prager.

Kofola posiada dziewięć zakładów produkcyjnych w Czechach, Chorwacji, na Słowacji, i Słowenii, a w Polsce. Zatrudnia ogółem blisko 2 tys. pracowników, z czego około 700 w Czechach.

Więcej o:
Komentarze (22)
Kofola na zakupach. Czeski producent popularnego napoju idzie w cydr rzemieślniczy
Zaloguj się
  • glencok

    Oceniono 13 razy 5

    Kofola najlepsza tylko "z kija" ale to trzeba się przejechać do Czech albo na Słowację :)

  • lodzermensz1

    Oceniono 4 razy 4

    A ja poproszę Kofolę w Polsce. Nie jakiś Hoop, tylko oryginalną Kofolę. I nie w jakiś niszowych sklepikach, ale w normalnej dystrybucji. Rozumiem, że nie wszystkim smakuje. Nie wszyscy muszą kupować. Ja poproszę. Bo do granicy mam jednak za daleko...

  • silesia

    Oceniono 4 razy 2

    w listopadzie w sieci sklepów Aldi Kofola była do kupienia w ramach kuchni Czeskiej. Ja do do Ostrawy A1 mam 40 minut, zawsze wracam z butelkami Kofoli najlepsza klasyczna mniam. Czesi szanują swoje marki Skoda, Kofola,Kelt,

  • tommek100

    Oceniono 3 razy 1

    "Kofola posiada dziewięć zakładów produkcyjnych w Czechach, Chorwacji, na Słowacji, i Słowenii, a w Polsce."

    a w Polsce co ????????????

  • niekandydujacy_niepolityk

    Oceniono 5 razy 1

    Dlaczego w Polsce nie ma Kofoli?
    Przecież i Polska i Czechy są w Unii Europejskiej, w której korzystamy ze swobodnego przepływu osób, towarów i usług.
    Czyżby producenci Coca Coli i PEPSI podzielili rynek i mieliby coś przeciwko?

  • cehaem

    Oceniono 9 razy 1

    Nie ma czegos takiego jak cydr czy piwo "rzemieslnicze", sprzedawane komercyjnie. Wciskanie obrazu faceta mieszajacego w otartej kadzi jest dobre dla hipsterow. Nawet niewielkie i uznane browary uzywaja w pelni skomputeryzowanego procesu, niektore stac nawet na HGB.

  • amused

    Oceniono 4 razy 0

    Nie rozumiem zachwytów nad tym syfem.

  • notbremse

    Oceniono 2 razy 0

    z naszego punktu widzenia jest to conajmniej nieistotna informacja. Chcący się napić prawdziwego cydru poradzi sobie ze znalezieniem krajowego produktu. Pozostali losowo trafią na pseudocydrowe produkty z reklam telewizyjnych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX