Miał problemy z internetem, postanowił skłonić Netię do działania tworząc...bot

Pewien internauta postanowił zmusić Netię, swojego dostawcę internetu, do zajęcia się kwestią problemów z łączem. Zrobił to w zupełnie niecodzienny sposób.

Na Wykopie pojawił się ciekawy wpis obrazujący walkę pewnego internauty z gigantem branży telekomunikacyjnej - Netią.

Przeczytaj też: Ten bot Microsoftu musiał zostać uciszony po niecałej dobie. Dlaczego?

Mężczyzna korzysta z internetu dostarczanego przez tę firmę, jednak od kilku dni, z niejasnych przyczyn, połączenie jest co jakiś czas resetowane. Przerwy nie są długie, bo dwu-trzysekundowe, ale bardzo częste - występują nawet dwa razy na godzinę.

Automat do zgłaszania usterek

Chcąc uświadomić Netii skalę swojego problemu mężczyzna stworzył bota, czyli automatyczne oprogramowanie, które za pomocą Twittera informuje Netię o każdym rozłączeniu sieci. Konto operatora zostało w ciągu kilku dni zalane licznymi komunikatami.

Automatyczne informacje o błędachAutomatyczne informacje o błędach Fot. Internet Info/@netiadowninfo

Okazało się, że ten sposób uświadamiania operatorowi skali problemów okazał się skuteczny  - firma odpowiedziała.

Netia odpowiada klientowiNetia odpowiada klientowi Fot. Twitter

Problemy się zdarzają, ale...

Odwołując się do obiektywnych narzędzi, takich jak DownDetector, możemy stwierdzić, że awarie Netii się zdarzają, a użytkownicy zgłaszają problemy.

Problemy z NetiąProblemy z Netią Fot. DownDetector

Problemy z internetem NetiiProblemy z internetem Netii Fot. Down Detector

Bardzo podobne wpisy znaleźliśmy na tej samej stronie w przypadku Orange. 

To, że operator ma czasami problemy z dostarczeniem usługi nie jest niczym nadzwyczajnym. Kluczowe jest jednak w jaki sposób podchodzi do zgłaszanych reklamacji, czy usuwa usterkę, czy też pozostawia klienta z problemami na długie tygodnie, a może i miesiące. Trudno jednoznacznie to ocenić, czy Netia, w tej konkretnej sprawie, postępuje właściwie

Według Rzeczpospolitej Netia może obsługiwać około 350-450 tys. abonentów dzięki własnej infrastrukturze i około 0,9-1 mln przy wykorzystaniu hurtowych usług Orange

Uzyskaliśmy komentarz od twórcy bota:

Łącze jest już stabilniejsze. Spam na Twitterze Netii najwidoczniej pomógł.

- wyjaśnił.

Komentarze (50)
Miał problemy z internetem, postanowił skłonić Netię do działania tworząc...bot
Zaloguj się
  • sokolasty

    Oceniono 16 razy 14

    Miałem z Netią tak paskudne doświadczenie, że choć zostało mi z nią chyba z rok umowy, to kupiłem Internet i TV u konkurencji i płaciłem dwa rachunki jednocześnie (tak, wiem, ale leniwy jestem i nie miałem chęci pałować się z kretynami). W życiu nie kupiłem równie gó....j usługi. I za darmo nie chciałbym mieć nic od Netii.

  • jeep8

    Oceniono 20 razy 12

    cały czas to samo wieczne awarie - rezygnuję z dziadowskiej firmy, do tego wredna i chamska obsługa

  • jeep8

    Oceniono 16 razy 10

    dziadostwo-netia-rezygnujcie z tego badziewia

  • marxter

    Oceniono 4 razy 4

    Każdy operator może dać ciała i mieć awarie (miałem UPC, Multimedia plus lokalnych i przez chwilę Netia, co pokrótce opisałem w innym komentarzu), ale tylko w Netii przy zgłaszaniu awarii, infolinia nie była w stanie podać nie tylko terminu usunięcia usterki, ale nie była w stanie podać kiedy technik może przyjechać i sprawdzić łącze..."Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"

  • dosiek12

    Oceniono 4 razy 4

    Netia nie polecam, ciagle sie psuje wiecznie nie da sie dodzwonic do konsultanta trzeba cczekac niewiadomo ile napolaczenie, co chwila proboja mi wcisnac te dziadoska telewizje albo karty sim, poczytajcie sobie w interencie opinie o tej firemce na przklad na worku i o tym ile starszych osob naciagneli na te karty telefocznine albo telewizje, nwet tu byl jeden taki arytkul o starszej osobie ktorej wcisneli niepotrzebna jej do niczego telewizje i internet.

  • krzysiozboj

    Oceniono 4 razy 4

    Awaria może się trafić każdemu. Jednak gdy dzwonię do dostawcy ze zgłoszeniem a ten uczciwie mówi co grane, jeśli ma awarię to mówi że u niego coś nie tak i podaje orientacyjny czas naprawy (u tej "złej" tepsy to akurat można było dostać), to można to przyjąć normalnie i czekać. Gdy jednak awarie się mnożą a dostawca "rżnie głupa" i zaleca restarty, ponowne konfigurowanie modemu (jeśli nie ich to nie pomagają w tym), a niekiedy nawet reinstalację systemu, to niestety trzeba olać takiego dostawcę, na to Netia akurat pracuje solidnie.

  • marxter

    Oceniono 3 razy 3

    Netia to najgorszy dostawca internetu z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. Podłączyli usługę i okazało się, że z deklarowanych 14Mbit, jeżeli już jest internet, to jestem w stanie wyciągnąć jakieś 0,5-0,7 Mbit... Przez ponad dwa tygodnie nie byli w stanie przysłać technika ("przykro nam, ale nie wiemy kiedy technik będzie dostępny"), wypowiedziałem umowę, zapłaciłem karę umowną (w końcu 10 dni minęło) i szczerze odradzam wszystkim ten syf...

  • jeep8

    Oceniono 9 razy 3

    durna netia-rezygnujcie z tego

  • dosiek12

    Oceniono 2 razy 2

    netia syf jakich malo najlepiej miec lokalna kablowke tam przynajmniej dbaja o klienta

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX