Uwaga na kolejny przekręt na Facebooku. W tym konkursie nie wygrasz roweru. Stracisz za to pieniądze

Przyszła wiosna, więc cybeprzestępcy wpadli na "genialny" pomysł - fałszywy konkurs na Facebooku. Podobno można wygrać rower. Na pewno trzeba za to słono zapłacić.

Oszuści znów zaatakowali użytkowników Facebooka. Tym razem przekręt jest odrobinę bardziej subtelny, niż dotychczasowe.

Fałszywy profil sklepu rowerowegoFałszywy profil sklepu rowerowego Facebook

Ofiary trafiają na profil "Sklep Rowerowy Red Bike". Jak się okazuje jest to profil fałszywy,i nie ma nic wspólnego z firmą, która działa pod tą samą nazwą. Na profilu można wziąć udział w konkursie, w którym główną nagrodą jest atrakcyjny rower.

Witajcie! Z racji tego że powoli zbliża się sezon letni,pragnę rozdać parę nowych rowerów Rowery mają minimalne zadrapania w nietypowych miejscach. Jeśli ktoś chce,niech udostepni ten post jak i polubi naszą stronę. 7 Kwietnia wybiorę osobe która otrzyma rower,Pozdrawiam

- czytamy we wpisie [pisownia oryginalna]

Oszuści założyli również kolejną fałszywą stronę na Facebooku, w którym informują, kto okazał się "zwycięzcą" zakończonego 7 kwietnia konkursu. W tym celu stosują popularny trik, podając link prowadzący do profilu każdej osoby, która w niego kliknie. Oznacza to, że każdej z ofiar wydaje się, iż to właśnie ona wygrała rower.

Rozstrzygnięcie fałszywego konkursuRozstrzygnięcie fałszywego konkursu Facebook

Ofiary oszustwa proszone są o kliknięcie w kolejny link, który prowadzi do spreparowanej strony konkursowej. Tam muszą podać swoje dane osobowe i potwierdzić udział w konkursie SMS-em. Jego wysłanie oznacza uruchomienie płatnej usługi SMS Premium, co wiąże się z kosztem nawet kilkudziesięciu złotych.

Nagroda za polubienie strony?

Twórca strony doskonale wie, że konkurs polegający na polubieniu profilu i wpisu jest niezgodny z polityką Facebooka, dlatego też jedynie sugeruje, co trzeba zrobić, by wygrać. Sugestia jest skuteczna, bo profil polubiło już 36 tys. osób, a wpis 14 tys. Do tego jeszcze 47 tys. ponownych udostępnień. Internautów przekonać dało się bardzo łatwo, bo profil z konkursem zawiera ledwie kilka wpisów, nie podaje żadnych konkretnych informacji o właścicielu, żadnych danych kontaktowych. Jak widać przestępcy nie muszą się specjalnie wysilać, by znaleźć ofiary...

Chroń swoje dane

Przekazywanie danych osobowych takich jak numer telefonu czy e-mail nie jest dobrym pomysłem również dlatego, że mogą zostać one sprzedane telemarketerom. Nie dość więc, że nie wygramy żadnego roweru, to będziemy musieli zapłacić za wiadomość SMS Premium i martwić się o to, kto może do nas zadzwonić. Tego typu profilom na Facebooku nie warto ufać. Przestrzegamy przed tym nie po raz pierwszy.

O sprawie napisał też Spidersweb.

Komentarze (24)
Uwaga na kolejny przekręt na Facebooku. W tym konkursie nie wygrasz roweru. Stracisz za to pieniądze
Zaloguj się
  • yosemitesam

    Oceniono 14 razy 10

    Skoro już PiS tak brnie w tą inwigilację, to niech raz pokaże, że chce wykorzystać ją w słusznym celu. Namierzyć gościa, za dvpę i na komendę. Szeryfie Ziobro, na koń.

  • rabingoldblatt

    Oceniono 10 razy 4

    profil polubiło już 36 tys. osób, a wpis 14 tys. Do tego jeszcze 47 tys. ponownych udostępnień

    to tylko określa typ ludzi siedzących na tarzoksiążce...

  • buk.horror.dulszczyzna.00

    Oceniono 5 razy 1

    Wiedza kosztuje.
    Durnych nie brakuje.
    Zastanawia tylko ,dlaczego nie ma tych debilnych ogłoszeń na stronach typu gazeta.pl?
    Dla jest to jasne.
    Nie ma tutaj mądrych inaczej

  • davidos7

    0

    nie wszystkie konkursy na fejsie to kicha, jest teraz na media expercie taki, że można wygrać rower, ale to jest normalny konkurs, te wszysyskie fejki łatwo poznać

  • Kacper Mielecki

    0

    dlatego nigdy nie wchodzę, nie klikam w takie rzeczy. Z zasady. A rower to sobie najnormalniej w świecie kupiłem w media expert na promocji.

  • Kacper Mielecki

    0

    Ciekawe ile na tym zgarnęli... Wiedziałem że to jakieś oszustwo na FB. Już się na to nie nabieram i jestem ostrożny, a co do roweru to normalnie kupiłem i w żadnych konkursach nie brałem udziału. Nawet nie zalezało mi na jakimś cudeńku tylko poszedłem do media expert i kupiłem niejakiego Indianę :D

  • davidos7

    0

    sama treść posta śmierdzi oszustwem, porównując tę akcję do konkursu media expert gdzie do wygrania jest rower, można się domyślić że tzw RED BIKE nie ma nawet regulaminu

  • palikottodno

    0

    Kolejny raz okazuje się, że facebook to beznadziejne narzędzie dla lemingów. Założę się, że na te teksty dali się nabrać ci sami ludzie, którzy bezgranicznie wierzą w treść artykułów na GW.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX