Już niedługo nie zablokujesz natrętnych reklam. Przez Polaków

Spora grupa użytkowników używa wtyczek blokujących wyświetlanie reklam. Dla wydawców oznacza to coraz większe straty. Polska firma może jednak rozwiązać ten problem. "Nie unikniemy hejtu" - przewiduje.

Cloud Technologies, polska firma specjalizująca się w branży komputerowej, opracowała system, który może dezaktywować wtyczki blokujące wyświetlanie reklam. Polacy twierdzą, że ich wynalazek będzie prawdziwym wybawieniem dla firm i portali, które z roku na rok odnotowują coraz większy spadek przychodów spowodowany używaniem wtyczek. 

Przeczytaj też: Kreatywna reklama? 51 przykładów jak robić to dobrze.

UnBlock potrafi wyświetlać wcześniej zablokowanej reklamy i to w dowolnym formacie.

Według raportu Association of Online Publishers (AOP) aż 65 proc. wydawców internetowych uznaje, że stosowanie rozmaitych wtyczek i programów blokujących reklamy, czyli tzw. adblockerów, stanowi dziś największe zagrożenie dla branży reklamowej. 

Być może dla internautów blokowanie reklam w sieci to wydumany problem, ale z pewnością nie jest to błahostka dla serwisów internetowych i reklamodawców, którzy rok do roku zmagają się z tym procederem, notując coraz wyższe straty. Wprowadzając na rynek UnBlocka rozwiązujemy ich wieloletni koszmar. Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy krytyki czy nawet hejtu ze strony tej części użytkowników, która reaguje alergicznie na wszelkie formy reklamy w Sieci i nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych. Portale i ich pracownicy żyją z reklam, które stanowią główne źródła ich przychodów. Blokowanie reklam poważnie zatem odbija się na ich kondycji finansowej. 

– tłumaczy Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w Cloud Technologies.

Jest się o co bić

Według raportu GlobalWebIndex z wtyczek blokujących reklamy korzysta 30 proc. internautów w Europie. Na świecie - 200 milionów osób. W Polsce - 7 milionów. Tymczasem nakłady na reklamę w internecie rosną. W naszym kraju, w ciągu ostatniego roku, branża odnotowała wzrost na poziomie ok.  20,2 proc. Tak wynika z badania AdEx, zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To połowa kwoty wydawanej na reklamę telewizyjną. 

Komentarze (62)
Już niedługo nie zablokujesz natrętnych reklam. Przez Polaków
Zaloguj się
  • antykwarium

    Oceniono 21 razy 21

    "serwisów internetowych i reklamodawców, którzy rok do roku zmagają się z tym procederem, notując coraz wyższe straty."
    To oczywista nieprawda, to nie sa straty, tylko MNIEJSZE ZYSKI.
    nb, uzycie slowa "straty" jest, jak przypuszczam, celowe. "Straty" to brzmi groznie... Sytuacja wymaga dzialan naprawczych. Ktos poniosl STRATY ktos CIERPI!!! ;)

    "nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych."
    Bedzie hejcik: termin "nie chce zrozumiec" jest, moim zdaniem, niepoprawny. Gwaltownie rosnaca liczba uzytkownikow nie chce ZAAKCEPTOWAC modelu funkcjonowania opartego na reklamie. Albo nawet - MA JUZ DOSC tego modelu i zabrali sie do stosowania srodkow zapobiegawczych. Bo oni rozumieja, mniej lub wiecej, JAK ten model dziala.
    nb, slowo "rozumiec" sugeruje rowniez, ze ten model jest... niewzruszony, niepodwazalny. No jak to, nie chca zrozumiec, ze takie sa fakty?! Otoz nie, ten model nie jest niepodwazalny. Jest tylko przykladem typowego dla ludzi "pojscia po najmniejszej linii oporu". Taki model byl najlatwiejszy i mial najwieksze szanse rozwoju, bo nic tak nie motywuje ludzi en masse jak upojny zapach pieniedzy, DUZYCH pieniedzy. I - byc moze ten model jest "najmniejszym zlem", natomiast nikt nigdy nie zajmowal sie na serio wymyslaniem innych. Byc moze obecny "bacik" na reklamodawcow zmusi niektorych do rozwazanie rozwiazan alternatywnych. Albo i nie, to sie zobaczy. W kazdym razie, nie zaszkodzi, jesli breje w kotle o nazwie "internet" troche sie pomiesza.

    Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w Cloud Technologies
    tu nie trzeba hejtu, wystarczy zacytowac i juz jest smiesznie.

    A co do meritum, czyli "dezaktywowania wtyczek" - pozyjemy, zobaczymy. Widze dwa dzialania anty-dezaktywujace: na plaszczyznie programowej, i na plaszczyznie prawnej (jesli okaze sie, ze "dezaktywowanie" jest nielegalna ingerencja w srodowisko nalezace do uzytkownika). Oczywiscie, zanim Unia Europejska rzuci na to okiem, minie co najmniej kilka lat, jak zwykle. Dlatego pierwsze rozwiazanie bedzie chyba bardziej efektywne, bo szybsze.
    nb, rozumiem, ze firma Cloud Technologies celuje w gigantyczny rynek odbiorcow takiego rozwiazania, ale i po drugiej stronie jest spora grupa osob i firm, ktore czy to z pobudek altruistycznych, czy komercyjnych, bardzo chetnie rzuca sie do stworzenia anty-dezaktywatorow.

  • Oceniono 20 razy 18

    Ale taka dezaktywacja wtyczki zainstalowanej na czyimś komputerze, będzie ingerencją w jego sprzęt - i to mocno naruszającą prawo. Będzie to musiało działać na zasadzie malwere.
    Na szczęście nie minie miesiąc jak ich programik też będzie zablokowany, bo na każdy miecz jest tarcza.

  • elemir

    Oceniono 11 razy 9

    Uciążliwe reklamowo portale przestaną być odwiedzane i tyle.
    Ciekawe jak wyjdą wszystkie wskaźniki efektywności reklam,
    gdy liczba użytkowników zmaleje np. 10 razy.

  • grab31

    Oceniono 6 razy 6

    adblock jest potrzebny, bo reklamy przeginają..... wystarczy usiąść przy kompie bez blokera i okazuje się, że nic nie widać... poza wyjącymi, wyskakującymi, zasłaniającymi treść "produktami". Nikt nie patrzy CO jest reklamowane, lecz GDZIE jest wyłącznik tego cholerstwa...

  • ewa_2015

    Oceniono 6 razy 6

    "rozwiązujemy ich wieloletni koszmar"?! Ich koszmar? Koszmarem jest pięć wyskakujących nowych okien, cztery popupy i pstrokata strona zawalona milionem banerów, automatycznie odtwarzanymi filmami z dźwiękiem i oczywiście wielka reklama jako tło. Problemem nie jest to, że ludzie nie chcą dać zarobić portalom, tylko portale, które wpierniczają tonę reklam, które są irytujące.

    Ja adblocka mam wyłączonego np. na LubimyCzytać, bo oni mają jedynie baner u góry strony i reklamy Google po boku. Nie mam z tym problemu, niech się wyświetla, bo nic mi nagle nie ryczy z głośników, ani nie skacze po ekranie. Więc niech te wszystkie portale przestaną psioczyć, tylko niech wprowadzą jakieś standardy reklam u siebie...

  • do.ki

    Oceniono 6 razy 6

    No to może ten Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w Cloud Technologies, pozwoli wam zrobić jakieś demo i odblokuje reklamy na stronie gazeta.pl?

  • zjadacz_hadronow

    Oceniono 5 razy 5

    Macieju Sawo, z całego serca życzę ci, aby porwał cię jakiś psychopata, zamknął w piwnicy, a następnie na przemian zapalał i gasił światło, krzycząc i wyjąc prosto w twoją twarz - bo taki ma model funkcjonowania w życiu.

  • wiceherszt

    Oceniono 5 razy 5

    Strachy na lachy. Ludzie po prostu nie chcą oglądać reklam, bo zazwyczaj jest to przeraźliwie pstrokate i walące po oczach badziewie, w drastyczniejszych przypadkach wydające jakieś upierdliwe dźwięki. Uniemożliwienie blokowania tego syfu spowoduje albo zmianę przeglądarki na taką, na której blokowanie jest możliwe albo zaprzestanie korzystania z danej strony.

    Znam to z autopsji. Kiedy pracowałem w miejscu, w którym zainstalowanie ad blocka i innych fajnych wtyczek było niemożliwe, w ogóle przestałem odwiedzać stronę gazeta.pl, gdyż bez blokowania reklam wchodzić na nią po prostu się nie da. To samo dotyczy wszystkich najpopularniejszych stron. Po prostu ich właściciele muszą zrozumieć, że takie reklamowe przeładowanie wymusza stosowanie blokowania reklam.

    Dla odmiany znam również strony, na których standardowe ad blokery nie działają, tyle że wyświetlanych reklam jest na tyle mało (przed chwilą zerknąłem - dwie dosyć dyskretne na całej stronie), że nawet nie chce mi się szukać wtyczki, która i to zablokuje.

  • czarna.wrona

    Oceniono 5 razy 5

    NIE MA TAKIEJ RURY NA ŚWIECIE, KTÓREJ NIE MOŻNA ODETKAĆ!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX