Netia zaatakowana przez hakerów. Dane klientów wykradzione

Netia przyznaje, że padła ofiarą ataku hakerskiego. Hasła i loginy klientów są bezpieczne, jednak do wycieku danych i tak doszło.

To nie był dobry dzień dla polskich operatorów i dostawców Internetu. Problemy miało Orange, z kolei Netia została zaatakowana przez hakerów. O ataku napisał w czwartkowy wieczór portal zaufanatrzeciastrona.pl, dzisiaj rano Netia potwierdziła zdarzenie w oficjalnym komunikacie.

Hasła i loginy użytkowników NetiaOnline są bezpieczne - zapewnia Netia.

7 lipca 2016 roku około południa strona internetowa netia.pl została zaatakowana przez hakerów. Hasła i loginy dostępu do NetiaOnline są bezpieczne, dlatego nie ma konieczności żadnych działań ze strony klientów.

Dane klientów wykradzione

W ręce hakerów trafiły jednak niektóre dane klientów. "Ofiarami” są w tym przypadku klienci, którzy zgłaszali się poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej oraz ci, którzy zawierali umowy drogą elektroniczną. W pierwszym przypadku hakerzy weszli w posiadanie numerów telefonów, natomiast znacznie ważniejsze dane mogli przechwycić w drugim przypadku. Netia jednak nie wyjaśnia dokładnie, co przejęli hakerzy:

Netia pragnie zachować najdalej idącą ostrożność, dlatego wszyscy klienci, których może dotyczyć potencjalny wyciek, zostaną powiadomieni. Dotyczy to niewielkiej części abonentów firmy.

Portal zaufanatrzeciastrona.pl potwierdza, że chodzi nie tylko o numery telefonów, ale też imię i nazwisko, adres, numer rachunku bankowego oraz adres e-mail. Taki wyciek danych objął najprawdopodobniej tylko tych klientów, którzy zawierali umowy drogą elektroniczną. 

O dalszych szczegółach Netia będzie informować. Być może dowiemy się, kto stoi za atakiem. 

Więcej o:
Komentarze (5)
Netia zaatakowana przez hakerów. Dane klientów wykradzione
Zaloguj się
  • clevland

    Oceniono 3 razy 3

    Powinni teraz powiadomić tych klientów których kluczowe dane (w tym PESEL i nr dowodu) stracili !

    Inaczej hakerzy mogą sobie na nich pozaciągać pożyczki.
    Tylko szybka wymiana dowodu przed tym uchroni.

    JAKO KLIENT CZEKAM AŻ NETIA WYDA KOMUNIKAT IŻ POINFORMUJE SWOICH KLIENTÓW.

    INACZEJ NARAŻA ICH NA DOPROWADZENIE DO NIEKORZYSTNEGO ROZPORZĄDZENIA MIENIEM.

  • marekampulski

    Oceniono 2 razy 2

    A co to da? Parę lat temu ich przedstawicielka zniknęła z podpisana umową. Czekaliśmy na internet, dzwonimy a tam nikt nic nie wie. Nawet nie uzyskaliśmy informacji czy dana osoba pracuje - zasłaniali się ustawą o ochronie danych. Nic nie szło załatwić takie dziadostwo.

  • judaszowy

    0

    z literówki NETIA.... tanie, i takie usługi nie są warte 1zł, albo teina ... no cóż w 2 przypadkach wielkie G

  • balada

    0

    To dopiero rozgrzewka. Im bardziej społeczeństwo się informatyzuje, tym więcej będzie takich wycieków danych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX