Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Netia zaatakowana przez hakerów. Dane klientów wykradzione
To nie był dobry dzień dla polskich operatorów i dostawców Internetu. Problemy miało Orange, z kolei Netia została zaatakowana przez hakerów. O ataku napisał w czwartkowy wieczór portal zaufanatrzeciastrona.pl, dzisiaj rano Netia potwierdziła zdarzenie w oficjalnym komunikacie.
Hasła i loginy użytkowników NetiaOnline są bezpieczne - zapewnia Netia.
7 lipca 2016 roku około południa strona internetowa netia.pl została zaatakowana przez hakerów. Hasła i loginy dostępu do NetiaOnline są bezpieczne, dlatego nie ma konieczności żadnych działań ze strony klientów.
Dane klientów wykradzione
W ręce hakerów trafiły jednak niektóre dane klientów. "Ofiarami” są w tym przypadku klienci, którzy zgłaszali się poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej oraz ci, którzy zawierali umowy drogą elektroniczną. W pierwszym przypadku hakerzy weszli w posiadanie numerów telefonów, natomiast znacznie ważniejsze dane mogli przechwycić w drugim przypadku. Netia jednak nie wyjaśnia dokładnie, co przejęli hakerzy:
Netia pragnie zachować najdalej idącą ostrożność, dlatego wszyscy klienci, których może dotyczyć potencjalny wyciek, zostaną powiadomieni. Dotyczy to niewielkiej części abonentów firmy.
Portal zaufanatrzeciastrona.pl potwierdza, że chodzi nie tylko o numery telefonów, ale też imię i nazwisko, adres, numer rachunku bankowego oraz adres e-mail. Taki wyciek danych objął najprawdopodobniej tylko tych klientów, którzy zawierali umowy drogą elektroniczną.
O dalszych szczegółach Netia będzie informować. Być może dowiemy się, kto stoi za atakiem.
-
Polska z własną ropą? Zaskakujące odkrycie w Zatoce Pomorskiej. Złoża miałyby wystarczyć na 30 lat
-
Firma zaskoczyła pracowników. Otrzymali łącznie 10 mln dolarów premii. Niektórzy "płakali ze szczęścia"
-
Lidl testuje dodatkowe bramki w kasach samoobsługowych. To mało popularne rozwiązanie
-
Setki martwych szpaków w Walii. A jeszcze godzinę wcześniej miały latać nad hrabstwem
-
Polska przegra unijny budżet? "Zaczęli nas poklepywać po plecach, ale na końcu to nie będzie miłe"
- Zakaz handlu w niedzielę. "Klientom stłoczonym w sobotnich kolejkach puszczają nerwy"
- Mały ZUS Plus dla przedsiębiorców od lutego 2020 r. Sejm opóźnił termin dla nowych przepisów
- Minister finansów pożyczy pieniądze od Polaków. "Myślę o emisji obligacji, może nawet stuletnich"
- Śmiałe zagranie InPost. Firma wprowadziła gwarancję na dostawę paczek przed świętami
- Niemcy. Ponad 170 niebezpiecznych incydentów lotniczych w cztery lata. Tłok na niebie.
clevland
Oceniono 3 razy 3
Powinni teraz powiadomić tych klientów których kluczowe dane (w tym PESEL i nr dowodu) stracili !
Inaczej hakerzy mogą sobie na nich pozaciągać pożyczki.
Tylko szybka wymiana dowodu przed tym uchroni.
JAKO KLIENT CZEKAM AŻ NETIA WYDA KOMUNIKAT IŻ POINFORMUJE SWOICH KLIENTÓW.
INACZEJ NARAŻA ICH NA DOPROWADZENIE DO NIEKORZYSTNEGO ROZPORZĄDZENIA MIENIEM.