Nie stać cię na flagowy smartfon Samsunga? Jest na to sposób

Samsung Galaxy Note 7

Samsung Galaxy Note 7 (fot. Daniel Maikowski)

Do tej pory na najdroższe flagowe smartfony Samsunga kupowane poza ofertą operatora mogło sobie pozwolić ograniczone grono maniaków technologii. Być może już niedługo ta sytuacja ulegnie zmianie i to za sprawą projektu, nad którym rzekomo pracuje sam koreański koncern.

Jak donosi Reuters powołując się na anonimowe źródło, już w przyszłym roku Samsung zamierza wystartować z programem sprzedaży flagowych smartfonów w wersji "refurbished”, czyli odnowionych/z odzysku. Ma to być sposób na dotarcie z najwyższymi modelami Galaxy S oraz Note do nieco mniej zamożnych klientów.

Warto przypomnieć, że taki program ma już chociażby Apple. Na wielu rynkach można kupić odświeżone iPhone'y oraz komputery i notebooki, ale koncern nie podaje żadnych detali dotyczących zysków z takich urządzeń.

Smartfony do programu Samsunga mają być pozyskiwane od klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz Korei Południowej, którzy zdecydują się na roczny program aktualizacji i nabycie nowego modelu w niższej cenie. Urządzenia po odświeżeniu trafią na rynek i będzie je można kupić nieco taniej. Koreański producent stara się w ten sposób zmaksymalizować zysk z każdego smartfonu, który trafi na dany rynek. Jednocześnie to sposób walki z tańszą konkurencją z Chin, która coraz wyraźniej zdaje się podgryzać gigantów.

Według szacunków BNP Paribas, po roku od premiery najnowszy iPhone jest dostępny w Stanach Zjednoczonych za 69% swojej pierwotnej wartości. Tymczasem w przypadku Samsunga ten wskaźnik wynosi już tylko 51%.

Na razie przedstawiciele Samsunga nie chcą komentować doniesień Reutersa odnosząc się do nich w charakterze spekulacji. Nie znamy zatem szczegółów odnośnie cen odświeżonych flagowców oraz miejsc, w których dostępny będzie program. Przypuszczalnie chodzi o rynki rozwijające się z mniej zamożną klientelą. Przy okazji analitycy już wskazują na potencjalny problem dla smartfonów Samsunga ze średniej półki, któremu flagowce z odzysku mogą podebrać kawałek tortu.

Zobacz także
Komentarze (60)
Nie stać cię na flagowy smartfon Samsunga? Jest na to sposób
Zaloguj się
  • jakis_gosc01

    Oceniono 21 razy 21

    U nas już teraz pełno jest takich odświeżanych telefonów na Allegro. Myślicie, że skąd tam tyle tych "super ofert' z "nowymi" telefonami? To są właśnie takie odnawiane egzemplarze.

  • ziomekp.1

    Oceniono 19 razy 9

    Wytłumaczcie mi "onaniści nowo-technologiczno-gadżeciarscy" jak to jest iż w cenie swego flagowego telefonu Samsung sprzedaje 65 calowe tv 4k z bajerami albo szczytowe lapki -- nie przyjmuje pieprzenia o miniaturyzacji i innych bzdurach, cała dzisiejsza elektronika jest miniaturowa i produkuje się ją jak bułki w piekarni, nakład pracy i materiałów przy tv czy lapku jest o niebo większy niż przy S7 -- ktoś was dyma!!!!!!

  • ksobier

    Oceniono 1 raz 1

    HTC o niebo lepszy. Nabralem sie na Samsunga i zaluje.

  • hubag

    Oceniono 1 raz 1

    Mojej córce rozszczelnił się ekran w iPhonie 6. Od operatora dostała refurbished. Takiego szajsu nie miała jeszcze nigdy, zacina się, działa jakby nie chciał. Może Samsung bardziej się wczuje w rolę niźli Apple?

  • zerozer52

    Oceniono 1 raz 1

    Aha, nieco taniej. To niech sobie w dupę wsadzą.

  • mocno_kwasny

    Oceniono 15 razy 1

    S6 sprzedawal sie slabo a S7 jeszcze gorzej ... potencjal Edge nie zostal wlasciwie wykorzystany a Note to juz kompletny strzal w kolano bo nawet marketoidy nie sa w stanie wykazac na czym polega jego innowacyjnosc :-)
    jedyne co trzyma mnie przy Samsungu to wyswietlacz i wykonanie bo wiekszosc chinczykow pakuje zwyklego IPS-a a i wykonanie szwankuje (ZTE, Huawei) na rynku zachodnim od dawna dzialaja juz firmy ktore skupuja elektronike np rebuy de wiec pomysl samsunga jest doprawdy rewelacyjny :-)

  • xezaq

    0

    Flagowce z odzysku pójdą do krajów, gdzie ciężko sprzedać cokolwiek nowego. Producent wcale nie musi na tym zarabiać (nie bezpośrednio). Zyski są dwa:
    - penetracja rynku; nawet w biednych krajach marka staje się znana, rozpoznawalna, co daje potencjał do sprzedaży w tych regionach
    - w zamożnych krajach daje klientom możliwość "pozbycia się" urządzenia za jako takie pieniądze, a co najważniejsze - bezproblemowe pozbycie się. O ile łatwiej wymienić model na nowy w salonie, niż kupić nowy a sprzedać stary np na ebayu. W ten sposób producent robi sobie miejsce (klientów!) na nowe flagowce, sprzedaż trwa, świat się kręci.

  • pilot.tv

    Oceniono 2 razy 0

    AP - Survey: Too many new smartphone models released each year - 08/116/2016
    Radze sie zapoznac z trescia

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje