Nie stać cię na flagowy smartfon Samsunga? Jest na to sposób

Do tej pory na najdroższe flagowe smartfony Samsunga kupowane poza ofertą operatora mogło sobie pozwolić ograniczone grono maniaków technologii. Być może już niedługo ta sytuacja ulegnie zmianie i to za sprawą projektu, nad którym rzekomo pracuje sam koreański koncern.

Jak donosi Reuters powołując się na anonimowe źródło, już w przyszłym roku Samsung zamierza wystartować z programem sprzedaży flagowych smartfonów w wersji "refurbished”, czyli odnowionych/z odzysku. Ma to być sposób na dotarcie z najwyższymi modelami Galaxy S oraz Note do nieco mniej zamożnych klientów.

Warto przypomnieć, że taki program ma już chociażby Apple. Na wielu rynkach można kupić odświeżone iPhone'y oraz komputery i notebooki, ale koncern nie podaje żadnych detali dotyczących zysków z takich urządzeń.

Smartfony do programu Samsunga mają być pozyskiwane od klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz Korei Południowej, którzy zdecydują się na roczny program aktualizacji i nabycie nowego modelu w niższej cenie. Urządzenia po odświeżeniu trafią na rynek i będzie je można kupić nieco taniej. Koreański producent stara się w ten sposób zmaksymalizować zysk z każdego smartfonu, który trafi na dany rynek. Jednocześnie to sposób walki z tańszą konkurencją z Chin, która coraz wyraźniej zdaje się podgryzać gigantów.

Według szacunków BNP Paribas, po roku od premiery najnowszy iPhone jest dostępny w Stanach Zjednoczonych za 69% swojej pierwotnej wartości. Tymczasem w przypadku Samsunga ten wskaźnik wynosi już tylko 51%.

Na razie przedstawiciele Samsunga nie chcą komentować doniesień Reutersa odnosząc się do nich w charakterze spekulacji. Nie znamy zatem szczegółów odnośnie cen odświeżonych flagowców oraz miejsc, w których dostępny będzie program. Przypuszczalnie chodzi o rynki rozwijające się z mniej zamożną klientelą. Przy okazji analitycy już wskazują na potencjalny problem dla smartfonów Samsunga ze średniej półki, któremu flagowce z odzysku mogą podebrać kawałek tortu.

Więcej o:
Komentarze (60)
Nie stać cię na flagowy smartfon Samsunga? Jest na to sposób
Zaloguj się
  • jakis_gosc01

    Oceniono 21 razy 21

    U nas już teraz pełno jest takich odświeżanych telefonów na Allegro. Myślicie, że skąd tam tyle tych "super ofert' z "nowymi" telefonami? To są właśnie takie odnawiane egzemplarze.

  • ziomekp.1

    Oceniono 19 razy 9

    Wytłumaczcie mi "onaniści nowo-technologiczno-gadżeciarscy" jak to jest iż w cenie swego flagowego telefonu Samsung sprzedaje 65 calowe tv 4k z bajerami albo szczytowe lapki -- nie przyjmuje pieprzenia o miniaturyzacji i innych bzdurach, cała dzisiejsza elektronika jest miniaturowa i produkuje się ją jak bułki w piekarni, nakład pracy i materiałów przy tv czy lapku jest o niebo większy niż przy S7 -- ktoś was dyma!!!!!!

  • ksobier

    Oceniono 1 raz 1

    HTC o niebo lepszy. Nabralem sie na Samsunga i zaluje.

  • hubag

    Oceniono 1 raz 1

    Mojej córce rozszczelnił się ekran w iPhonie 6. Od operatora dostała refurbished. Takiego szajsu nie miała jeszcze nigdy, zacina się, działa jakby nie chciał. Może Samsung bardziej się wczuje w rolę niźli Apple?

  • zerozer52

    Oceniono 1 raz 1

    Aha, nieco taniej. To niech sobie w dupę wsadzą.

  • mocno_kwasny

    Oceniono 15 razy 1

    S6 sprzedawal sie slabo a S7 jeszcze gorzej ... potencjal Edge nie zostal wlasciwie wykorzystany a Note to juz kompletny strzal w kolano bo nawet marketoidy nie sa w stanie wykazac na czym polega jego innowacyjnosc :-)
    jedyne co trzyma mnie przy Samsungu to wyswietlacz i wykonanie bo wiekszosc chinczykow pakuje zwyklego IPS-a a i wykonanie szwankuje (ZTE, Huawei) na rynku zachodnim od dawna dzialaja juz firmy ktore skupuja elektronike np rebuy de wiec pomysl samsunga jest doprawdy rewelacyjny :-)

  • xezaq

    0

    Flagowce z odzysku pójdą do krajów, gdzie ciężko sprzedać cokolwiek nowego. Producent wcale nie musi na tym zarabiać (nie bezpośrednio). Zyski są dwa:
    - penetracja rynku; nawet w biednych krajach marka staje się znana, rozpoznawalna, co daje potencjał do sprzedaży w tych regionach
    - w zamożnych krajach daje klientom możliwość "pozbycia się" urządzenia za jako takie pieniądze, a co najważniejsze - bezproblemowe pozbycie się. O ile łatwiej wymienić model na nowy w salonie, niż kupić nowy a sprzedać stary np na ebayu. W ten sposób producent robi sobie miejsce (klientów!) na nowe flagowce, sprzedaż trwa, świat się kręci.

  • pilot.tv

    Oceniono 2 razy 0

    AP - Survey: Too many new smartphone models released each year - 08/116/2016
    Radze sie zapoznac z trescia

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX