Apple szykuje dla nas prawdziwą bombę? Ten list nie pozostawia żadnych wątpliwości

Robert Kędzierski
Gigant z Cupertino zamierza wejść na rynek autonomicznych pojazdów. Chce to jednak zrobić w zupełnie inny sposób niż Elon Musk i Tesla.

Apple potwierdził, że zamierza wejść na rynek samochodów autonomicznych. Potwierdził to w specjalnym liście wystosowanym do amerykańskiej Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Autostrad. Dokument nie zawiera żadnych danych dotyczących ewentualnego pojazdu. Znamy jednak rozwiązania technologiczne i postulaty prawne wysuwane przez giganta.

Czytaj też: Apple ma na swoim koncie spektakularne wpadki. Poznaj je!

Apple stosuje uczenie maszynowe, by uczynić swoje produkty mądrzejszymi, bardziej intuicyjnymi i osobistymi. Spółka sporo inwestuje w uczenie maszynowe i automatyzację, cieszy się z potencjału systemów automatycznych w różnych dziedzinach, w tym w transporcie.

- napisał Apple w piśmie cytowanym przez Wall Street Journal.

CNET twierdzi, że Apple skupi się nie na produkcji samochodu, a systemu sztucznej inteligencji. Miałby stać się sercem pojazdu produkowanego przez inną firmę. 

Dane podstawą rewolucji

Apple twierdzi również w swoim liście, że autonomiczna rewolucja będzie wymagała zmian w prawie. Według firmy z Cupertino jest potrzebny specjalny rejestr gromadzący wszelkie dane z wypadków, stłuczek i sytuacji zagrożenia. Apple chce też stworzyć wirtualny system crash-testów. Dane z prawdziwych sytuacji na drogach miałyby być wykorzystywane do symulacji z cyfrowym modelem ludzkiego ciała. Pozwoliłoby to sprawdzać różne warianty niebezpiecznych sytuacji.

Autonomiczny pojazd musi wybrać pomiędzy następującymi wariantami. A - zabicie kilku pieszych lub przechodnia. B - zabicie jednego pieszego lub własnego pasażera. C - zabicie kilku pieszych lub własnego pasażera. Rysunek Robert Kędzierski na podstawie rysunku J. Bonnefon. Grafiki: Freepik.comAutonomiczny pojazd musi wybrać pomiędzy następującymi wariantami. A - zabicie kilku pieszych lub przechodnia. B - zabicie jednego pieszego lub własnego pasażera. C - zabicie kilku pieszych lub własnego pasażera. Rysunek Robert Kędzierski na podstawie rysunku J. Bonnefon. Grafiki: Freepik.com Autonomiczny pojazd musi wybrać pomiędzy następującymi wariantami. A - zabicie kilku pieszych lub przechodnia. B - zabicie jednego pieszego lub własnego pasażera. C - zabicie kilku pieszych lub własnego pasażera. Rysunek Robert Kędzierski na podstawie rysunku J. Bonnefon. Grafiki: Freepik.com

Apple chce stworzenia jednolitego standardu, który regulowałby tworzenie systemów autonomicznych. Wszystkie innowacje na tym polu musiałyby być testowane przez Agencję Bezpieczeństwa Autostrad i byłyby zapowiadane co najmniej na cztery miesiące przed ich  wprowadzeniem. 

Apple nie zamierza się spieszyć z pracami nad swoim systemem dla autonomicznych pojazdów. Woli zacząć od wypracowania porozumienia z instytucjami, które ewentualne innowacje mogą przekreślić, nie zgadzając się na ich wprowadzenie. Tymczasem Tesla, Motors, producent elektrycznych samochodów autonomicznych, zapowiedział, że pierwsze samosterujące auto zaprezentuje już w przyszłym roku

Więcej o:
Komentarze (43)
Apple szykuje dla nas prawdziwą bombę? Ten list nie pozostawia żadnych wątpliwości
Zaloguj się
  • agnrodis

    0

    I w ten sposob przez automatyzacje z dnia na dzien stanjemy sie coraz glupsi. Zaczelo sie od kalkulatorow, no to, liczyc juz nie umiemy. Teraz nie bedziemy musieli wysilac naszej mozgownicy w czasie jazdy, bedziemy jak zombi ..... a co najgorsze, cala przyjemnosc z prowadzenia samochodu szlag trafil!

  • hiszpan25

    0

    zaloze sie ze wszystkie samochody z autopilotem beda wybierac wariant chroniacy za wszelka cene swoich pasazerow nawet kosztem innych. inaczej trzeba by byc szalonym by kupic produkt firmy ktora w swoim algorytmie ma wpisane ze auto w sytuacji krytycznej ma ratowac innych nawet kosztem swoich pasazerow...

  • brusiek11

    0

    co kliknę na temat - zablokowane konta przez FAKTA.... od wczoraj otwierają mi się różne pierdoły NIE NA TEMAT.
    To tak celowo aby ludzi wku...ć czy w ramach demonstracji ładu i porządku w redakcji portalu?

  • central2

    Oceniono 1 raz 1

    Mr Kędzierski odwalił stado agentów Smithów niczym z Matrixa. Widać, że praca w dziele IT powoduje silne zboczenia zawodowe.

  • cenisz.dobre.dziennikarstwo

    Oceniono 1 raz 1

    Oczywiście że sytuacja A. Przecież te barany idą środkiem ulicy.

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 10 razy 10

    Jeśli samochody będą jak telefony, to będą jeździć na specjalne paliwo, które będzie można zatankować na stajach apple, wyłącznie z dystrybutorów z końcówkami pasującymi tylko do samochodów Apple, a do bagażnika będzie można coś włożyć tylko przez przednią szybę po uprzednim zatwierdzeniu bagażu przez Apple. Oczywiście walizki trzeba będzie kupić od Apple, bo inne nie będą pasować do przedniej szyby. Światła będą oczywiście na żarówkach H4, ale będzie można kupić specjalne nakładki LED. W kolejnej wersji za kilka lat będą światła ksenonowe i będzie to rewolucja na skalę światową, bo nikt wcześniej tak nowoczesnych świateł w samochodzie jeszcze nie miał.

  • mille666

    0

    apple płaci, apple jest genialne - Rewolucja!

  • ltte

    Oceniono 5 razy 5

    Na rysunku zabrakło wariantu D. Wariant D rozwiązałby wszystkie wątpliwości. Wariant D pozwoliłby zrozumieć wszystkim, że jedynym rozsądnym wyjściem jest walić prosto w tych na ulicy. Zresztą, kierowcy ciężarówek już tak robią. Nie cudują ze zjeżdżaniem na bok, bo wtedy jest ich wina, że zniszczyli ładunek.

    Wariant D. Samochód jeszcze przed zakrętem ma szpaler ludzi po lewej i po prawej stronie. A za zakrętem czeka na niego dodatkowo pielgrzymka na całej szerokości ulicy. Jedyne wolne miejsce jest za samochodem.

    PS. Inna sprawa, że te inteligentne samochody zwalniałby do 20-30 km/h przed każdym zakrętem, żeby w razie czego się móc się zatrzymać.

  • z.lo

    Oceniono 4 razy 2

    Przygotujcie się na liczne przejściówki po 50 EUR każda, żeby zapiąć pasy albo podłączyć akumulator w tym inteligentnym samochodzie. To jest chyba aktualny model biznesowy tej firmy?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX