Wideo na Facebooku jak w telewizji? Będą przerwy na reklamę

Już niedługo oglądając wideo na Facebooku możemy natrafić na krótki przerywnik reklamowy. Największa społecznościówka świata kontynuuje swój eksperyment zapoczątkowany przy transmisjach na żywo.

Każdego dnia wideo na Facebooku jest oglądane przez użytkowników łącznie nawet przez 100 mln godzin. Nic dziwnego, że Mark Zuckerberg chce wykorzystać ten potencjał i uczynić z filmowej aktywności w serwisie intratny biznes. Nacisk na tematykę wideo zapowiadał już przy okazji ostatniej konferencji dla deweloperów - F8.

Jak wynika z doniesień serwisu Recode, przerwy reklamowe w filmach publikowanych na Facebooku zaczną się już wkrótce pojawiać po 20 sekundach odtwarzania danego klipu. Sam materiał wideo musi mieć do tego odpowiednią długość (co najmniej 90 sekund), a reklama nie będzie trwać dłużej niż 15 sekund. Publikujący taki film będzie miał okazję na 55 proc. zysków z odtworzeń znajdującej się w środku reklamy.

Na szczęście Facebook nie zamierza przerywać reklamami prywatnych filmów użytkowników. Oferta dotyczy wyłącznie firm oraz wydawców, którzy będą chcieli na swoich filmach nieco zarobić. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązania są już stosowane od kilku miesięcy w transmisjach wideo w serwisie społecznościowym.

Czytaj też: Facebook chwali się, że wie o tobie więcej, niż chciałbyś powiedzieć. Ten wykres zdradzi twoje uczucia

Więcej o:
Komentarze (24)
Wideo na Facebooku jak w telewizji? Będą przerwy na reklamę
Zaloguj się
  • waldemar591

    Oceniono 2 razy 2

    A co to jest ten cały pejsbuk?

  • jaceq

    Oceniono 1 raz 1

    W życiu nie obejrzałem ani sekundy wideo na pejzbuku. Ten Cukierman na mnie nie zarobi.

  • octopus_buster

    Oceniono 1 raz 1

    Miał być Facebook, a będzie Fecebook.

  • gj61

    Oceniono 3 razy 1

    Na szczęście mnie to nie dotyczy. Raczej mam ugruntowane, pozytywne mniemanie o swojej wartości i nie muszę dowartościowywać się idiotycznymi słitfociami, "znajomymi" (tych mam prawdziwych) i oglądaniem wypocin innych przygłupów spędzających swój wolny czas na śledzeniu Ryjoksiążki.

  • arwena2010

    Oceniono 1 raz 1

    reklamy powinny byc w proporcji- 1 minuta filmu/programu *2 minuty reklamy.
    Czekam na ten ruch

  • Oceniono 7 razy 1

    Statystyczny Warszawiak ogląda codziennie ... 2 500 REKLAM. Mało? Będzie więcej. Już kompletnie nic nie można oglądać ani w kinie ani w tv (nawet płatnej), w gazetach i na portalach. Wszędzie więcej reklam niż treści. Po co te reklamy? Tego już nikt nie wie. Jest fajnie, biznes się kręci tylko żyć się nie da. Kapitalizm właśnie zjada swój ogon i naprawdę pięknie to wygląda. Przy okazji, kolejny "epokowy" wynalazek, virtual reality skończy tak samo jak tv 3d czy google glass. Bo mózg człowieka do tego modelu biznesowego nie da się dopasować.

  • dokowski

    Oceniono 5 razy 1

    Analfabeci oglądający filmiki lubią też reklamy - dla nich to źródło wiedzy o świecie. A pieniądze skuszą niemal każdego. W niektórych krajach nawet telewizja publiczna zarabia na reklamach. Prostytucja rozkwita.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX