PKO BP inwestuje w nowy PayBack. Zencard sprawi, że znów pokochamy programy lojalnościowe?

Robert Kędzierski
Polski startup Zencard.pl, który integruje różne karty lojalnościowe, zyskał większościowego inwestora. PKO BP wierzy, że firma może być nowym, lepszym Paybackiem - informuje Puls Biznesu.

PKO BP chce stworzyć nowy, powszechny system lojalnościowy. Polski bank zainwestował właśnie w Zencard.pl - nowy serwis łączący różne karty lojalnościowe.

Jego działanie jest bardzo podobne do systemu PayBack, który pozwala zbierać punkty za zakupy w różnych sklepach i sieciach. Zencard ma zrealizować podobną ideę sprawniej, a przede wszystkim taniej. 

 

Liczy się rozmach

Sukces nowego projektu zależy w dużej mierze od skali jego działania. Konsumentom zależy, by jak najwięcej punktów partycypowało w programie. Bo tylko to przyniesie realne korzyści.

PKO BP jest obecny w wielu sklepach czy restauracjach za sprawą systemu płatniczemu eService. Sklepom łatwo więc będzie przystąpić do Zencard. Z punktu widzenia klienta korzystanie czy przystąpienie z programu również będzie proste. Punkty lojalnościowe będę przypisywane podczas płacenia kartą. 

Programy lojalnościowe w Polsce mają wielką przyszłość, jeśli będą dobrze prowadzone. Banki już raz zmarnowały szansę, oferując karty kredytowe z 3-5-procentowymi rabatami, którymi nikt się nie interesował. Porządny program musi dawać uczestnikowi realne profity. Rozumieją to np. multipleksy, które oferują 50-procentowe zniżki na bilety. To działa

-  mówi przedstawiciel jednej z firm oferujących programy rabatowe cytowany przez Puls Biznesu. 

Polskie startupy dojrzewają

Przejęcie Zencard przez PKO BP jest ważnym sygnałem. Polski bank występuje w roli inwestora, który nie boi się zaryzykować. Do tej pory w polskie startupy duże pieniądze inwestowały przede wszystkim doświadczone, zagraniczne fundusze.

Zencard został przejęty z rąk m.in. SpeedUp Group, który w 2015 roku wraz z  Experior Venture Fund zainwestował w firmę 2 mln euro. 

O sukces nie będzie jednak łatwo - Polacy odwracają się od programów lojalnościowych. Z PayBack ostatecznie zrezygnowało zarówno Allegro jak i Empik, BZWBK. Na szczęście PKB BP ma odpowiedni potencjał, by ułatwić Zencard ekspansję. Miejmy nadzieję, że rabaty oferowane w ramach programu będą korzystne i łatwo dostępne. Konsumenci z pewnością na tym zyskają. 

Więcej o:
Komentarze (25)
PKO BP inwestuje w nowy PayBack. Zencard sprawi, że znów pokochamy programy lojalnościowe?
Zaloguj się
  • ekonomiaglupcze

    Oceniono 7 razy 7

    wolność wyboru TAK, lojalność wobec sklepów NIGDY !!!

  • takaprawda2015

    Oceniono 5 razy 5

    Następny jakiś głąb z dziwnego startupiku bredzi?? Gdzie ty w kinie masz 50%?? Chyba na POPCORN na którym jest kilkaset procent marży.
    Który sklep Ci da 50% jak sam ma marże na poziomie kilku procent.

    Dzwonią do naszej firmy takie geniusze ze swoimi wspaniałymi programami lojalnościowymi i chcą abyśmy dali duże rabaty. Na pytanie jakie gwarantują wzrosty obrotów jak damy rabaty zapada cisza.

  • wr40

    Oceniono 7 razy 5

    PKO BP mogło pomyśleć o lojalności swoich klientów kilka lat temu. Teraz jak większość klientów im uciekła próbują się ratować bo zostali tam tylko emeryci i renciści. Ludzie którzy mieli kasę byli traktowani z buta więc nie ma się co dziwić że uciekali. Ja zrobiłem to samo kiedy potraktowano mnie po 15 latach gorzej niż klienta z ulicy.

  • lukibb

    Oceniono 2 razy 2

    Czy tylko mi się to kojarzy z Chińskim odpowiednikiem?
    Dokąd my zmierzamy?

  • ks-t

    Oceniono 1 raz 1

    Ludzie odwracaja sie od programów lojalnościowych typu - wydaj 18 tys zł a dostaniesz płócienny plecak. (to na Orlenie) czy wydaj 3 tys a dostaniesz punkty na obniżk ceny miksera z 1400 na 1200 (tylko że taki sam kosztuje gdzie indziej 450) - To na MAkro.Przykładów co niemiara. Prawdziwe karty lojalnociowe powinny działac jak w USa - znaczne rabaty na wszystkie produkty sieci albo prawdziwe rabaty gotówkowe na kartach. *Tylko nie takie jak np. W Toyocie gdzie trzeba utrzymac tyle gotówki ze procenty daja więcej niz przyznany rabat.

  • e.olsen

    Oceniono 1 raz 1

    Wszystkie te programy lojalnościowe to zwykłe zawracanie d...y.

  • k0szalek

    Oceniono 1 raz 1

    Syf kłapiący zębami... jak każdy inny program "lojalnościowy".

  • powolniak007

    Oceniono 3 razy 1

    W żadnym programie "lojalnościowym" nie chodzi o to, żeby skorzystał na tym klient, tylko o to, żeby zarobił właściciel takiego programu i współpracujące z nim sklepy.

  • nick_do_pisania_w_gw

    Oceniono 1 raz 1

    Real w Polsce? Panie Kędzierski, minimum pracy dziennikarskiej...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX