Facebook chce być jak YouTube. Algorytmy przewidzą nasz gust muzyczny?

Robert Kędzierski
Według nieoficjalnych informacji Facebook negocjuje z wytwórniami muzycznymi. Chce być lepszy od YouTube - mieć wideoklipy znanych artystów na wyłączność.

Rosnące zainteresowanie treściami wideo skłoniło Facebooka do ostrych negocjacji z branżą muzyczną. Jak donosi agencja Bloomberg Mark Zuckerberg chce, by jego serwis społecznościowy zapełnił się muzycznymi klipami. Konkurowanie z YouTube miałaby ułatwić specjalna umowa, która właśnie jest negocjowana. 

Miliardy czekają

Według Bloomberga Facebook chce płacić artystom tak jak robi to dziś YouTube. Z blisko dwoma miliardami aktywnych użytkowników jest z pewnością ciekawym kanałem dystrybucji treści.

O sukces nie będzie jednak łatwo. Cytowany przez Bloomberga ekspert twierdzi, że Facebook ma odpowiednie atuty: skalę i wielkość. "Podsuwanie" użytkownikowi odpowiedniej muzyki może być jednak trudne. To znacznie bardziej skomplikowane zadanie niż dopasowanie wyświetlanych wiadomości czy filmów ze śmiesznymi zwierzątkami. Być może "zatrudni" w tym celu sztuczną inteligencję, nad którą intensywnie pracuje od lat. 

Facebook ma mieć dla branży muzycznej dobrą ofertę. Stworzył specjalne narzędzie do ochrony praw autorskich  - Rights Manager. Ma ułatwić publikowanie muzycznych wideoklipów. 

Facebook ułatwi publikowanie muzycznych wideoklipówFacebook ułatwi publikowanie muzycznych wideoklipów Fot. za TechCrunch

Czytaj też: 15 lat temu te przedmioty nie istniały. Dziś nie umiemy bez nich żyć. 

Facebook zbiera o użytkownika mnóstwo informacji - można je podzielić na ok. 100 kategorii. Gdyby jednak serwis Marka Zuckerberga chciałby na tej podstawie dobierać muzykę do użytkownika mógłby mieć problem. 

Więcej o:
Komentarze (3)
Facebook chce być jak YouTube. Algorytmy przewidzą nasz gust muzyczny?
Zaloguj się
  • gobofraggle

    0

    Dopóki FB nie wyrzuci swojego algorytmu przetwarzania dźwięku, który wprowadził jakieś 2 lata temu, to nie będzie stanowić żadnej konkurencji ani dla YT, ani dla żadnego innego serwisu hostującego teledyski. Obecny algorytm audio jest skrojony pod filmy kręcone smartfonem i użytkowników głośników pierdziawek w tychże. Na słuchawkach i dowolnym zestawie stereo każdy film zmiksowany w zwykłym stereo, w tym wszystkie teledyski, zabrzmią jak z beczki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX