Ostateczny triumf marki Motorola. Zastąpi smartfony Lenovo na polskim rynku

Oto kolejny przykład na to, jak przywiązanie użytkowników do marki może wpłynąć na strategię całej firmy. Przy okazji polskiej premiery dwóch nowych smartfonów Motoroli, przedstawiciele Lenovo podzielili się nową wizją dotyczącą przyszłości obu marek.

Po pierwsze na dobre wraca Motorola. Wszystkie nowe modele smartfonów mają być sygnowane charakterystycznym logotypem tej marki. W ten sposób znikają również problemy z nazewnictwem urządzeń, co do którego zamieszania z pewnością w branży nie brakowało. Od teraz mamy po prostu do czynienia ze smartfonami Motoroli. Zmiana w nazewnictwie ma objąć również aktualnie sprzedawane modele.

Według danych IDC Research, udział w polskim rynku smartfonów chińskiego producenta kształtował się na poziomie 3 proc. w połowie 2016 roku, jednak do końca czwartego kwartału zdołał urosnąć do 8 proc. Nie da się ukryć, że producent ma chrapkę na więcej.

 

I tu pojawia się druga dość istotna informacja - smartfony marki Lenovo będą sprzedawane w naszym kraju do końca trzeciego kwartału 2017 roku. Potem na rynku zostaną wyłącznie urządzenia sygnowane logiem Motoroli. Co zapewne ucieszy miłośników dodatkowych modułów MotoMods, liczba producentów zainteresowanych produkcją kolejnych stale rośnie, a firma ani myśli o porzuceniu koncepcji.

Do Polski trafiają wreszcie dwa nowe smartfony ze średniej półki zaprezentowane podczas targów MWC 2017 w Barcelonie - Motorola Moto G5 oraz Motorola Moto G5 Plus. Szczególnie ciekawie prezentuje się drugi z nich, którego wyceniono na 1299 zł. Za tę cenę dostajemy smartfon z ekranem IPS 5,2 cala Full HD, procesorem Qualcomm Snapdragon 625 (8 rdzeni), 3 GB pamięci RAM i 32 GB miejsca na dane użytkownika.

Czytaj też: MWC 2017: Moto G5 i Moto G5 Plus to piękne smartfony w przyzwoitej cenie [PIERWSZE WRAŻENIA]

Tym razem postawiono na konstrukcję z aluminium. W środku jest miejsce dla dwóch kart SIM oraz karty pamięci microSD. Bateria o pojemności 3000 mAh wykorzystuje tryb szybkiego ładowania. Na pokładzie nie zabrakło dwóch aparatów (12 MP f/1.7 oraz 5 MP z przodu). W końcu pojawiło się długo wyczekiwane wsparcie dla technologii NFC. Pracą smartfonu steruje Android 7.0 Nougat.

Zobacz wideo | Prezes Rainbow: Jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa, to firmy stają się nieefektywne [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (16)
Ostateczny triumf marki Motorola. Zastąpi smartfony Lenovo na polskim rynku
Zaloguj się
  • kuma1

    Oceniono 3 razy 3

    Reklama dźwignią handlu ale kupujący mają swój rozum i doświadczenie. Jak nie kupisz w Polsce, do dyspozycji masz cały świat sprzedaży wysyłkowej.!

  • moonwind

    Oceniono 3 razy 1

    Coś takiego jak Motorola przestało istnieć jak kupili ją Chińczycy. Teraz to tylko nic nie świadczący o jakości sprzętu napis do którego mają prawo Chińczycy. G....na jakość dużej części produktów Lenovo nie poprawi się tylko dlatego że ktoś zamiast Lenovo napisze sobie Motorola. To tak jak z chińskimi rowerami i motocyklami napis Romet nie zmienia ich technologicznie i nie czyni europejskiej jakości.

  • nowemiejsce2

    Oceniono 2 razy 0

    słowo "logo" chyba się nie odmienia...

  • dokowski

    Oceniono 8 razy 0

    "na rynku zostaną wyłącznie urządzenia sygnowane logiem Motoroli" - co to znaczy? na jakim rynku?

  • inny_wolny_login

    Oceniono 4 razy 0

    wstrząs, niedowierzanie, szok!!

  • mzyo

    Oceniono 4 razy -2

    Nie tak dawno temu Motorola była marką premium, a Samsung był traktowany jak dresy "Adidos" ze stadionu dziesięciolecia. A dziś?
    Mam jeszcze w domu DZIAŁAJĄCEGO(oprócz baterii) laptopa, przy zakupie którego, sprzedawca w Media Markt doradzał wszystko inne byle nie samsung (bo to koreańszczyzna (chińszczyzna 10 lat temu)).
    Za 10 lat może być tak że to aple będzie taką ociężałą jak dziś HP czy Lenovo, marką dla ludzi po 40tce. Świat się b. szybko zmienia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX