Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym

Kamil Mizera
To już drugi raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy, jak Play decyduje się na ograniczenie prędkości mobilnego internetu w roamingu krajowym swoim klientom. Tym razem o połowę.

Pierwszy raz Play wprowadził ograniczenia w grudniu 2016 roku, kiedy to prędkość mobilnego internetu w tej sieci w ramach krajowego roamingu spadła do 3 Mb/s. Tym razem fioletowy telekom postanowił zmniejszyć ją o 50 proc. do 1,5 Mb/s. 

Wiadomość ta nie przeszła bez echa, a na Twitterze Marcin Gruszka odpowiadał zaskoczonym tą informacją użytkownikom, że jest to wprawdzie ograniczenie, ale pozwala na korzystanie ze smartfona. 

Twitter @RzecznikPlayTwitter @RzecznikPlay zrzut ekranu

Również na oficjalnym blogu Play jego rzecznik odniósł się do sprawy, komentując, że 1,5 Mb/s to wprawdzie nieszczególnie dużo, ale wciąż pozwala na, np. oglądanie wideo w jakości DVD. Oprócz tego dość enigmatycznie odniósł się do powodów wprowadzenia ograniczenia:

Dlaczego wprowadzamy ograniczenia? Powodów jest kilka i nie będę wchodził w szczegóły, ale przy okazji coraz więcej klientów zaczyna korzystać z naszej własnej sieci, którą intensywnie rozbudowujemy. Sporo klientów jest na sztywno w zasięgu roamingu nawet jeżeli często to nie jest potrzebne. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są klienci, którzy nie mają innego wyjścia.

Przypomnijmy, że roaming krajowy to usługa, dzięki której klienci Play mogą wciąż korzystać z mobilnego internetu, nawet jeżeli nie znajdują się w zasięgu nadajników tej sieci. Jest to możliwe dzięki temu, że Play wykorzystuje w tym celu, oczywiście za opłatą, nadajniki innych firm telekomunikacyjnych. W ten sposób może świadczyć usługi nawet tam, gdzie nie dociera ze swoim sygnałem.

Obniżenie prędkości internetu może więc wynikać z faktu inwestowania we własną infrastrukturę przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów dzierżawy nadajników u konkurencji. 

Nie zmienia to faktu, że wprowadzenie kolejnego ograniczenia raczej nie spotka się z aprobatą klientów sieci.

Więcej o:
Komentarze (86)
Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym
Zaloguj się
  • cezaryk

    Oceniono 10 razy -6

    W pierwszej chwili rozumiałem, że mowa o megabitach. 3 Mbit/s, 1,5 Mbit... no to ciut słabo. Ale megabajty/s?
    1,5 Megabajta to w komórce powoli? O co wam ludzie chodzi?

  • pomaranczowoczarny

    Oceniono 5 razy -5

    Często wina leży po stronie telefonów dual sim, same ustawiają się w roaming i notorycznie do tej pozycji wracają po ustawieniu play.

  • qnqn

    Oceniono 19 razy -3

    Jestem abonentem Play od prawie 10 lat. Do tej pory nie narzekałem, ale jakieś rok temu, moja sympatia się skończyła. Zadzwonił do mnie przedstawiciel Play, bym przedłużył abonament. Płaciłem za jeden abonament 38 zł miesięcznie. Zaznaczyłem wyraznie, że jeśli koszt miesięczny jednego abonamentu nie wzrośnie, to nie ma problemu, chętnie przedłużę abonament, tym bardziej, że gnój zaoferował mi nowe telefony do każdego z abonamentów bo mam ich 3. Dzisiaj płacę po 130 zł za każdy abonament, bo przedstawiciel mnie nie uprzedził, że za telefony muszę płacić po stówę miesięcznie. Złożyłem reklamację, nie przyjęli, poprosiłem o udostępnienie nagrania z rozmowy telefonicznej podczas której ich pracownik wcisną mi to goowno, cisza już 4 miesiąc, problemy, a rachunki płacić muszę.
    Dałem się delikatnie mówiąc wykorzystać, ale choć by mi dawali za 1,5 roku wiadro złota, abonamentu nie przedłużę. Dla mnie play jest skończone tym bardziej że jak widzę w ich reklamach takie miernoty i pustaki jak geslerowa, to rozumiem, że coś się u nich zepsuło i śmierdzi.

  • sacc77

    Oceniono 8 razy -2

    PLAY - banda złodziei.
    W dodatku - niekompetentnych.
    Najpierw zawarliśmy umowę / 4 umowy w pakiecie.
    Potem, przez 3 miesiące PLAY nie było w stanie ani się wywiązać ani wyjaśnic - podac chociazby w przybliżeniu KIEDY będą w stanie.
    W tej sytuacji - po prostu gamoniom PISEMNIE wypowiedziałem umowy i przeniosłem się do innego operatora.
    PLAY wypowiedzenie potraktowało jakby go nie było i nadal przysyłało mi faktury dot. wypowiedzianych umów, których co oczywiste nie opłacałem.
    Po pól roku rozbawili mnie albowiem to oni przysłali mi wypowiedzenie umów.
    Tych samych, które pól roku wcześniej ja im PISEMNIE wypowiedziałem, czego nie omieszkałem im przypomnieć wskazując przy tym, że ich wypowiedzenie jest bezprzedmiotowe bo jak można wypowiedzieć umowę pól roku wcześniej skutecznie wypowiedzianą? :-)))
    Coby było śmieszniej, gamonie po przysłaniu mi wypowiedzenia nadal przysyłali faktury a następnie upomnienia, wezwania do zapłaty a przy okazji pogróżki, że skierują sprawe do sądu.
    Przez 3 lata co oczywiste sprawa do sądu nie trafiła natomiast GENIUSZE BYZNESU wyimaginowaną wierzytelność sprzedały pazernym sępom z jakieś spółeczki windykacyjnej, która nie sprawdziła co kupuje a tym samym czy oraz na ile rzekoma wierzytelność jest wymagalna.
    Gdy im krótkich szczerych żołnierskich słowach acz z zachowaniem form obowiązujących w cywilizowanych sferach wyjaśniłem co mogą sobie zrobić z nabytą wierzytelnością (wytapetować ściany) SĘPY szybciutko sprzedały tę wyimaginowaną wierzytelność kolejnej sępiej spóeczce, która od 2 lat mnie nagabuja abym im zapłacił...
    A wszystko się zaczęło od geniuszy byznesu z PLAY.
    Choć jedno im trzeba przyznać - jesli chodzi o PR nie ząlują grosza.
    Tyle tylko, że gdy na ekranie TV czy kompa widzę ich reklamę to natychmiast zmieniam kanał :-))

  • kocurek2010

    Oceniono 4 razy -2

    czekam może play się poprawi i do końca umowy mi niedużo pozostało

  • vanad48

    Oceniono 5 razy -1

    Apeluję ....pełny bojkot Play !!!!! to skandal...wynosimy się jak najszybciej.!!!!!

  • year68

    Oceniono 5 razy -1

    To jest nie tylko zła wiadomość dla klientów Playa, ale również dla klientów MVNO korzystających z sieci P4

  • gelerthh

    Oceniono 3 razy -1

    juz powoli mam dosyć tej sieci
    chyba czas z Firma przejsc do P;lusa.
    przynajmiej Polski a nie jakiś chiński czy inny

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 7 razy -1

    Przecież to proste. Nie chcą płacić innym operatorom, a klientów zmusić do łączenia się z rodzimymi nadajnikami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX