Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym

Kamil Mizera
To już drugi raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy, jak Play decyduje się na ograniczenie prędkości mobilnego internetu w roamingu krajowym swoim klientom. Tym razem o połowę.

Pierwszy raz Play wprowadził ograniczenia w grudniu 2016 roku, kiedy to prędkość mobilnego internetu w tej sieci w ramach krajowego roamingu spadła do 3 Mb/s. Tym razem fioletowy telekom postanowił zmniejszyć ją o 50 proc. do 1,5 Mb/s. 

Wiadomość ta nie przeszła bez echa, a na Twitterze Marcin Gruszka odpowiadał zaskoczonym tą informacją użytkownikom, że jest to wprawdzie ograniczenie, ale pozwala na korzystanie ze smartfona. 

Twitter @RzecznikPlayTwitter @RzecznikPlay zrzut ekranu

Również na oficjalnym blogu Play jego rzecznik odniósł się do sprawy, komentując, że 1,5 Mb/s to wprawdzie nieszczególnie dużo, ale wciąż pozwala na, np. oglądanie wideo w jakości DVD. Oprócz tego dość enigmatycznie odniósł się do powodów wprowadzenia ograniczenia:

Dlaczego wprowadzamy ograniczenia? Powodów jest kilka i nie będę wchodził w szczegóły, ale przy okazji coraz więcej klientów zaczyna korzystać z naszej własnej sieci, którą intensywnie rozbudowujemy. Sporo klientów jest na sztywno w zasięgu roamingu nawet jeżeli często to nie jest potrzebne. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są klienci, którzy nie mają innego wyjścia.

Przypomnijmy, że roaming krajowy to usługa, dzięki której klienci Play mogą wciąż korzystać z mobilnego internetu, nawet jeżeli nie znajdują się w zasięgu nadajników tej sieci. Jest to możliwe dzięki temu, że Play wykorzystuje w tym celu, oczywiście za opłatą, nadajniki innych firm telekomunikacyjnych. W ten sposób może świadczyć usługi nawet tam, gdzie nie dociera ze swoim sygnałem.

Obniżenie prędkości internetu może więc wynikać z faktu inwestowania we własną infrastrukturę przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów dzierżawy nadajników u konkurencji. 

Nie zmienia to faktu, że wprowadzenie kolejnego ograniczenia raczej nie spotka się z aprobatą klientów sieci.

Więcej o:
Komentarze (86)
Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym
Zaloguj się
  • kocurek2010

    0

    skubance predkosc podobno lte ale jak sie przyjrzec dokladniej to okazuje sie ze w kbajtach. Jak chcesz posluchac muzyki i czegos szukasz dodatkowo,to sie zawiesza. Zrubcie cos z tym inyernetem bo czasami mnie szlak trafia.

  • Sabastiani POLAND

    0

    Nie marudzcie!
    W A2Mobile(Plus)nie można w ogóle korzystać z roamingu i zmienić dostawcę komórkowego do nawet połączeń głosowych/sms:(...

  • arojamajka22

    0

    ja odeszłem z play jakieś 1,5roku temu. Nie narzekałem na zasięg i internet w telefonie(bo miałem mały pakiet neta), rachunki takie jakie powinny być(jeden wpis mi przeszkadzał bo sugerował że powinienem mieć mniejszy abonament). To co mnie zniechęciło do playa to sprzedawcy telefoniczni którzy jakby byli przypadkowej łapanki nie wiedzieli co do czego i co sprzedają

  • vanad48

    Oceniono 5 razy -1

    Apeluję ....pełny bojkot Play !!!!! to skandal...wynosimy się jak najszybciej.!!!!!

  • year68

    Oceniono 5 razy -1

    To jest nie tylko zła wiadomość dla klientów Playa, ale również dla klientów MVNO korzystających z sieci P4

  • Andrzej Pacan

    Oceniono 4 razy 0

    Miałem właśnie przejść do Playa, na szczęście nie zdążyłem, uf!

  • szantim

    0

    no cóż.. ja również odliczam już tygodnie do końca umowy - byle do grudnia - i po 7 latach żegnam się z PLAY (a razem ze mną 4 osoby z mojej rodziny).. Czworo znajomych też już mi potwierdziło, że odchodzi.
    Problem z szybkością internetu i zasięgiem (w Krakowie!! bo to nie gdzieś przy granicy gdzie zasięg może być słaby) są po prostu nie do zaakceptowania.. Uruchomioną mam (a właściwie to miałam) usługę nielimitowanego LTE, za który od ponad roku płacę dodatkowe 20 zł miesięcznie i tu nagle niespodzianka... tydzień temu dostaję smsa, że wykorzystałam pakiet i muszę uruchomić LTE (który już jest aktywny).. idę do punktu, a Pan mi tłumaczy, że widocznie nie byłam w zasięgu LTE... Rok działał, a nagle nigdzie nie wyjeżdżając nagle nie jestem w zasięgu? Coś mi tutaj nie pasuje... A również dostałam telefon z sieci 2 mce temu z propozycją przedłużenia umowy (7 mcy przed końcem).. doskonale wiedzieli co się święci i już kombinowali, że trzeba klientów przytrzymać.
    Szkoda. Teraz może nie odczują, ale jak zobaczą wyniki za pierwszy kwartał 2018 to się mocno zdziwią.

  • sailor50

    0

    Play przestał inwestować w techniczną strukturę sieci już dość dawno. Po pierwszych "halo" spowodowanych warunkami uzyskania koncesji, zaczęło się zjadanie zysków i w kąt poszły inwestycje. Zapewne teraz zacznie się odpływ użytkowników po pierwszym sukcesie... :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX