Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym

Kamil Mizera
To już drugi raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy, jak Play decyduje się na ograniczenie prędkości mobilnego internetu w roamingu krajowym swoim klientom. Tym razem o połowę.

Pierwszy raz Play wprowadził ograniczenia w grudniu 2016 roku, kiedy to prędkość mobilnego internetu w tej sieci w ramach krajowego roamingu spadła do 3 Mb/s. Tym razem fioletowy telekom postanowił zmniejszyć ją o 50 proc. do 1,5 Mb/s. 

Wiadomość ta nie przeszła bez echa, a na Twitterze Marcin Gruszka odpowiadał zaskoczonym tą informacją użytkownikom, że jest to wprawdzie ograniczenie, ale pozwala na korzystanie ze smartfona. 

Twitter @RzecznikPlayTwitter @RzecznikPlay zrzut ekranu

Również na oficjalnym blogu Play jego rzecznik odniósł się do sprawy, komentując, że 1,5 Mb/s to wprawdzie nieszczególnie dużo, ale wciąż pozwala na, np. oglądanie wideo w jakości DVD. Oprócz tego dość enigmatycznie odniósł się do powodów wprowadzenia ograniczenia:

Dlaczego wprowadzamy ograniczenia? Powodów jest kilka i nie będę wchodził w szczegóły, ale przy okazji coraz więcej klientów zaczyna korzystać z naszej własnej sieci, którą intensywnie rozbudowujemy. Sporo klientów jest na sztywno w zasięgu roamingu nawet jeżeli często to nie jest potrzebne. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że są klienci, którzy nie mają innego wyjścia.

Przypomnijmy, że roaming krajowy to usługa, dzięki której klienci Play mogą wciąż korzystać z mobilnego internetu, nawet jeżeli nie znajdują się w zasięgu nadajników tej sieci. Jest to możliwe dzięki temu, że Play wykorzystuje w tym celu, oczywiście za opłatą, nadajniki innych firm telekomunikacyjnych. W ten sposób może świadczyć usługi nawet tam, gdzie nie dociera ze swoim sygnałem.

Obniżenie prędkości internetu może więc wynikać z faktu inwestowania we własną infrastrukturę przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów dzierżawy nadajników u konkurencji. 

Nie zmienia to faktu, że wprowadzenie kolejnego ograniczenia raczej nie spotka się z aprobatą klientów sieci.

Więcej o:
Komentarze (86)
Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym
Zaloguj się
  • heetvx

    Oceniono 3 razy 1

    Szanowny Pan Rzecznik Play raczy sobie robić Pleno Titulo jaja. 'oglądanie wideo w jakości DVD' z taką prędkością? Kto z Was ma na tyle cierpliwości, za wyjątkiem Szanownego Pana Rzecznika Play?

  • pytlarro

    Oceniono 12 razy 8

    a to dlatego pewnie dzis zadzownila do mnie pani z play, z propozycja przedluzenia abonamentu, 4 miesiace przed koncem. Nie ma szans, czas sie pozegnac po 7 latach. Na dzialaczce nie mam zasiegu Play a w weekend chce poużywać komorki

  • Dariusz Gawron

    Oceniono 13 razy 1

    Ale horrendalne sumy pieniędzy na reklamy umią wywalać!!! Nie wiem jak inni, ale dla mnie jeśli coś jest sprawdzone i dobre, to nie potrzebuje reklamy... najwyraźniej z siecią Play jest inaczej, żeby na klientach oszczędzać, a grube miliony płacić nierobom za reklamę!!!

  • qnqn

    Oceniono 19 razy -3

    Jestem abonentem Play od prawie 10 lat. Do tej pory nie narzekałem, ale jakieś rok temu, moja sympatia się skończyła. Zadzwonił do mnie przedstawiciel Play, bym przedłużył abonament. Płaciłem za jeden abonament 38 zł miesięcznie. Zaznaczyłem wyraznie, że jeśli koszt miesięczny jednego abonamentu nie wzrośnie, to nie ma problemu, chętnie przedłużę abonament, tym bardziej, że gnój zaoferował mi nowe telefony do każdego z abonamentów bo mam ich 3. Dzisiaj płacę po 130 zł za każdy abonament, bo przedstawiciel mnie nie uprzedził, że za telefony muszę płacić po stówę miesięcznie. Złożyłem reklamację, nie przyjęli, poprosiłem o udostępnienie nagrania z rozmowy telefonicznej podczas której ich pracownik wcisną mi to goowno, cisza już 4 miesiąc, problemy, a rachunki płacić muszę.
    Dałem się delikatnie mówiąc wykorzystać, ale choć by mi dawali za 1,5 roku wiadro złota, abonamentu nie przedłużę. Dla mnie play jest skończone tym bardziej że jak widzę w ich reklamach takie miernoty i pustaki jak geslerowa, to rozumiem, że coś się u nich zepsuło i śmierdzi.

  • cojamamwymyslic2

    Oceniono 3 razy 1

    Ja i tak dobijam do limitu 10 GB w kilka dni i mi szybkość spada do 1mb/s.

  • internauta2013

    Oceniono 3 razy 1

    też zrezygnowałem z Playa - nachalność i naciąganie na promocje, które tylko kosztują.

  • Jedrzej Kowalski

    Oceniono 7 razy 1

    Play ma najdroższe abonamenty na rynku. do tego zupełnie olewa stałych klientów, skupiając się na nowych. Ja podziękowałem.

  • jace.k50

    Oceniono 3 razy 1

    Nic to nowego!. Jak to bywa - co tanie (do czasu), to potem okazuje się drogie! Ciekawym, jak teraz będzie się kształtował proces przenoszenia numerów do PLAY-a z innych sieci (podobno przypadków przejść do tej sieci było najwięcej).

  • mat.31

    Oceniono 2 razy 0

    Play wchodzi niedługo na giełdę i tnie koszty tam, gdzie tylko może, żeby pokazać sie jako firma rentowna i przyciągnąć inwestorów. Dotknie to również pracowników, z których spora część juz niebawem zostanie zredukowana. Ot, cała tajemnica.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX