Elon Musk: przy Tesli Model X popełniliśmy wiele błędów. Model Y ich nie powtórzy

Na spotkaniu z udziałowcami szef Tesli zdradził nieco więcej szczegółów odnośnie planowanego na 2019 roku nowego elektrycznego auta typu crossover. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, Model Y nie będzie oparty na płycie podłogowej modelu 3.

"Model X przypominał jajko Faberge" - przyznał na spotkaniu z udziałowcami Elon Musk. W tamtym okresie w firmie trudno było zapanować nad ekscytacją premierą pierwszego elektrycznego SUV-a. To zaowocowało wyprodukowaniem auta zbyt skomplikowanego, nadmiernie napakowanego opcjami, które już na starcie oferowało użytkownikom za dużo możliwości konfiguracyjnych.

Takie rozwiązanie wpływało zarówno na czas dostaw podzespołów, produkcji, koszt oraz czas dostaw do klientów.

"Takich błędów już nie popełnimy" - zapewnia szef Tesli. Przy okazji premiery Modelu 3 oraz Modelu Y możemy zatem liczyć na szybszy i prostszy proces dostaw części, produkcji, mniej opcji konfiguracyjnych w momencie premiery i ewentualnie dodatkowe wersje na późniejszym etapie.

Poniżej widać pierwsze zdjęcie z prezentacji Elona Muska odsłaniające rąbka tajemnicy odnośnie spodziewanego wyglądu Tesli Model Y.

Pierwsze zdjęcie Tesli Model YPierwsze zdjęcie Tesli Model Y fot. Tesla

Przy okazji crossovera Model Y zaplanowanego na przełom 2019 i 2020 roku szykują się spore zmiany. Jak tłumaczył Elon Musk auto powstanie na oddzielnej płycie podłogowej (nie jak sądzono wcześniej w oparciu o Model 3), z przebudowanym i uproszczonym systemem elektronicznym, a dodatkowo w osobnej fabryce.

Gigafactory 1 dostarczy jedynie akumulatory do Tesli Model Y. Obecnie finalizowane są plany trzech kolejnych fabryk, zaś docelowo Elon Musk wspomina o budowie 10 - 20 fabryk typu Gigafactory.

Czytaj też: Dowiedzieliśmy się jak szybka będzie elektryczna Tesla Model 3. Dorówna Ferrari i Porsche

Co ciekawe, szef Tesli przewiduje, że popyt na Model Y przewyższy nawet zainteresowanie bardziej kompaktowym Modelem 3. Biorąc pod uwagę popularność jaką cieszą się obecnie auta typu crossover jest to mocno prawdopodobne.

Więcej o:
Komentarze (16)
Elon Musk: przy Tesli Model X popełniliśmy wiele błędów. Model Y ich nie powtórzy
Zaloguj się
  • jot-23

    Oceniono 8 razy 4

    Tanio sprzedam giga hale w nevadzie. Mozliwe zastosowanie: sklad makulatury badz sklad zlomu. Zadna powazne oferta nie bedzie zignorowana. Priced to sell.

  • trudnyrynek

    Oceniono 3 razy -1

    Panie Sebastianie prosze wstac z kleczek , niczego sensownego nie bedzie , beda gigafactory ale produkujace hulajnogi......wokol Muska robi sie coraz gorecej I bardziej duszno [poniewaz zaden kredyt nie przynosi perspektywy ze bedzie splacony a jedynym ratunkiem na splacanie rat istniejacych kredytow jest kasa z NOWYCH KREDYTOW wzietych na np. bardzo autorski project Elona jak ,,drabina na Ksiezyc" lub podziemna(!)elektrownia sloneczna......

  • patyczak80

    Oceniono 9 razy -1

    Dajcie pieniądze drodzy "inwestorzy" (czyt. jelenie) a was ozłocę.
    W prawdzie nie zarobiłem centa a wszystkie moje biznesy przynoszą stratę, ale jestem doskonałym naciągaczem. Zaufajcie mi.
    Musk.

  • jack_flash

    Oceniono 9 razy -1

    Skoro tak bogata firma, z tak ogromny sztabem specjalistow popelnila tyle bedow, to jakie to daje rokowania na przyszlosc? Gigaproblemy!

  • japka_putina

    Oceniono 6 razy -2

    Gdyby autor rozumiał, co czyta i miał o tym jakieś pojęcie, to doszedłby do podobnych wniosków, co ludzie z branży: jeżeli mniejszy crossover ma być na innej platformie, niż Model 3, to Model 3 został totalnie spieprzony.

    Jest od początku oczywiste, że w obecnie istniejącej, dość wiekowej fabryce nie da się wyprodukować ani pół miliona samochodów, ani tym bardziej miliona, bez totalnej przebudowy i przezbrojenia całych zakładów. Mimo tego mniejszy crossover powinien być oparty na modelu 3, jeśli ten do czegoś się nadaje. Widocznie tak nie jest.

    Oznacza to, że Model 3 będzie fabryką problemów, a nie źródłem dochodów dla Tesli. Dodajmy jeszcze, że ta nowa fabryka nie istnieje, nie ma wybranej lokalizacji, a Model Y jest w totalnych powijakach, bo cała firma walczy z Modelem 3, który za parę tygodni miałby wejść do seryjnej produkcji. Postępami w tym zakresie Musk się coś ostatnio nie chwali, za to opowiada o nieistniejącym samochodzie z nieistniejącej fabryki, który będzie gotowy za dwa - trzy lata.

    Dobrym testem możliwości firmy będzie zapowiadana premiera elektrycznego akumulatorowego ciągnika siodłowego, który za cholerę nie chce mieć sensu, jeśli podstawić pod niego masy, ładowności, przebiegi i ceny. Czy uśmiech uroczego Ironmana to zmieni?

  • rasta-mw

    Oceniono 4 razy -4

    niech idą w pis du, to mam teraz wywalić wciąż dobrze działącą lumię 920 bo mają mnie gdzieś? Aktuart skypa często używam i na tej lumii rozmawiam. Pozbawiają mnie narzędzia pracy, chamstwo!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX