Oto 9 tras jakie Hyperloop One rozważa dla Europy. Na liście jest również Polska

Amerykanie wiedzą już w jakich miastach może powstać system szybkiego transportu Hyperloop. Teraz przyszła kolej na Europę. Hyperloop One wybrał 9 hipotetycznych tras dla Starego Kontynentu. W propozycjach znalazła się również trasa na terenie naszego kraju.

Proponowana wcześniej przez zespół Hyper Poland trasa z Warszawy do Wrocławia o długości 415 km za sprawą systemu Hyperloop mogłaby być pokonana w zaledwie 37 minut. I to właśnie ona wydała się jedną z najbardziej uzasadnionych pod względem ekonomicznym i możliwych pod względem technicznym do wykonania.

Najkrótsza z zaproponowanych przez Hyperloop One tras dla Europy dotyczy połączenia Finlandii z Estonią. Odcinek z Helsinek do Tallina miałby mieć 90 km długości, a jego pokonanie zajęłoby zaledwie 8 minut. Z kolei najdłuższą objazdową trasę super szybkiego systemu transportu zaproponowano w Niemczech (aż 1991 km).

Na liście uwzględniono również połączenie Korsyki z Sardynią (z 451 km w 40 minut), HIszpanii z Marokiem (z Madrytu to Tangeru - 629 km w 47 minut) oraz objazdową trasę po Holandii (428 km). Aż trzy nitki Hyperloopa miałyby się znaleźć w Wielkiej Brytanii, umożliwiając między innymi szybkie połączenie ze Szkocją i Walią.

Czytaj też: Poseł Liroy-Marzec chce, by rząd wsparł polski projekt Hyperloop. Jest odpowiedź Ministerstwa Rozwoju

Oczywiście nadal nie wiadomo, w jaki sposób Hyperloop zamierza zaprojektować połączenie odbywające się drogą morską. W grę wchodzą zarówno tunele, jak i specjalne mosty. Na obecnym etapie pozostaje nam jedynie głosować na oficjalnym profilu Hyperloop One na Facebooku na zaproponowaną przez Hyper Poland trasę z Warszawy do Wrocławia.

Więcej o:
Komentarze (36)
Oto 9 tras jakie Hyperloop One rozważa dla Europy. Na liście jest również Polska
Zaloguj się
  • speedy13

    Oceniono 4 razy 4

    To ślicznie.
    A czy zbudowano już może prototyp systemu Hyperloop? Na przykład próbną linię pasażerską długości 5 abo 10 km?

  • antoniferdynand

    Oceniono 2 razy 2

    Bonifacio na Korsyce od Santa Teresa Gallura na Sardynii jest oddalona nie dalej niż 10 km i z jednego brzegu widać drugi więc pisanie o ponad 400 km nie ma sensu...

  • fctheduck

    Oceniono 3 razy 1

    Mamy już taki system pomiędzy Warszawą i Watykanem. Przesyła się nim kasę, ale tylko w jedną stronę.

  • piewca_poprawny

    0

    Gazeto, w pierwszej kolejności należy ułożyć rurę między Libią a Włochami co by nasi bracia mogli bezpiecznie się przeprawiać i integrować z nami. Żądamy aby Gazeta natychmiast rozpoczęła medialną kampanię: "Islam z rury dla Europy"

  • antoniferdynand

    0

    Obecnie jest to całkowita abstrakcja niemniej być może zamiast dryfować wokół polskiego Y-ka czyli Kolei Dużych Prędkości (Warszawa-Wrocław/Poznań z przeplotem przez Łódź Fabryczną) z późniejsza odnogą na Kraków/Katowice taka analiza ma sens. Jeżeli całość ma kosztować miliardy złotych to może lepiej je wykorzystać na kolejną generację transportową niż rozwiązania stanowiące rozwinięcia sprzed 200 lat. Dzisiaj to oczywiście futurystyka ale nie pozbawiona racjonalności.

  • a.k.traper

    0

    Sensowne byłoby połączenie od Lizbony po Władywostok, albo z odgałęzieniem do Chin, bo tam dużo potencjalnych podróżnych lub prędzej cargo. W tej chwili to chyba nie ma nawet 5 km odcinka, więc pomarzyć tylko.
    Ja jednak wolałbym poruszać się widząc krajobrazy za szybą, może pokolenie wychowane na tabletach ze słuchawkami na uszach tym się zachwyci i wywiozą ich nieświadomych do nowoczesnych obozów pracy?

  • Wojciech Karcz

    0

    niech no tylko się zepsuje jeden wagonik gdzieś pośrodku trasy - kicha totalna

  • blackie1609

    0

    A z sejmu na Żoliborz będzie?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX