Masz darmowego Spotify? Poza banerami reklamowymi możesz dostawać do posłuchania piosenki sponsorowane

Wszystko wskazuje na to, że popularny serwis streamingowy testuje właśnie funkcję umożliwiającą wytwórniom muzycznym promowanie singli wybranych artystów i to bezpośrednio w playlistach użytkowników.

Spotify chce jeszcze skuteczniej monetyzować użytkowników korzystających z darmowej wersji usługi streamingowej. Poza banerami oraz przerywnikami audio testuje właśnie nowy model reklamowy, w myśl którego wytwórnie muzyczne będą płacić za umieszczanie singli artystów ze swojego katalogu bezpośrednio w playlistach.

Oczywiście utwory gatunkowo mają być dopasowane do ich zawartości, dzięki czemu użytkownicy ostatecznie mogą nawet nie zauważyć, że 'wklejka' jest elementem reklamowym. Na obecnym etapie jeszcze nie wiadomo kiedy funkcja zostanie ostatecznie wdrożona. Dużo będzie zależeć od wyniku aktualnie prowadzonych testów.

Co ciekawe, sponsorowane piosenki w Spotify można bardzo łatwo wyłączyć z poziomu ustawień aplikacji. Być może przedstawiciele serwisu chcą sprawdzić, jak bardzo nowy model reklamowy będzie uciążliwy dla klientów. Użytkownicy korzystający ze Spotify w tradycyjnym modelu płatnych subskrypcji nie mają się czego obawiać. Nie zobaczą sponsorowanych piosenek na swoich playlistach.

Czytaj też: Spotify ma już 50 mln płacących użytkowników. Apple może jedynie pomarzyć o takim wyniku

Więcej o:
Komentarze (19)
Masz darmowego Spotify? Poza banerami reklamowymi możesz dostawać do posłuchania piosenki sponsorowane
Zaloguj się
  • arey

    Oceniono 4 razy 4

    mam płatne spotifi, generalnie jest dobrze. Problemy pojawiają się przy polskich utworach oraz tych ambitniejszych. niestety ale spoti chyba już nie powiększa bazy o stare rzeczy. czyli dba o gimbazę. aż czekać kogoś kto wejdzie na rynek dla starszych i wyrafinowanych słuchaczy.

  • 4v

    0

    W porządku, niech wklejają. Byle nie tę pipę z "One Direction" albo innego Biebera. Bo jak ma to wyglądac tak, że będą tylko "artystów" dla dzieci promować (wiadomo, największe pieniądze, bo nie swoje tylko rodziców) to ja im podziękuję.

  • artus

    Oceniono 2 razy 0

    Czasami jestem zażenowany jak słyszę w knajpie reklamy ze Spotify. Nie mogę w to uwierzyć, że knajpy w Krakowie może nie być stać na opłatę 20 zł/mc.
    A jeśli chodzi o opłaty, to jak się kupuje rodzinnie, to wychodzi taniej niż 19 zł, bo druga osoba jest za 10 zł.

  • Oceniono 2 razy -2

    Spotify to kupa pod względem jakości dźwięku. Najwyższą jakość próbkowania dźwięku jaką oferuje w wersji komercyjnej to jedynie marne 320Kbps (16bit) - czyli tyle, ile można wyciągnąć maksymalnie z pliku MP3. Jak ktoś ma wrażliwe uszy i dobry sprzęt do słuchania, to lepiej niech się przerzuci na TIDAL - tam jakość dźwięku przewyższa nawet zapis CD i dorównuje winylom (24bit)

  • Arkadiusz Burcon

    Oceniono 4 razy -4

    Ostatnio Spotify to dramat, jeszcze pół roku / rok temu dało się tego używać, teraz zo 3-4 piosenki 2-3 spoty po 30 sekund... do tego nachalne narzucanie swojego gustu muzycznego (czytaj sponsorów, wydawców etc). Trzeba szukać alternatywy.

  • Piwo Jasne

    Oceniono 5 razy -5

    Czy nie lepiej wejść w posiadanie "kupić sobie" dobrego gramofonu oraz odtwarzacza płyt CD oraz dobrego wzmaka z kolumnami i zacząć zbierać "nawet na rynku wtórnym kupując płyty winylowe i cd " i wypiąć się na Spotify , które już zaczyna obniżać jakość usług podnosząc ceny , co było do przewidzenia . Mając płyty fizycznie mam to co lubię słuchać i "jak na razie" nie muszę za to płacić. W przypadku usług streamingowych bywa różnie . Niestety .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX