Stacje ładowania do elektrycznych aut już stoją pod biurem Porsche. Są jeszcze szybsze niż te od Tesli

Germany Porsche Investigations

Germany Porsche Investigations (fot. AP Photo/Matthias Schrader)

Porsche jeszcze nie ma żadnego, w pełni elektrycznego samochodu w ofercie. Pod siedzibą firmy postawiono jednak niezwykle szybkie stacje ładowania, które w 15 min pozwolą na dodatkowe kilkaset kilometrów jazdy.

Niemieckie Porsche ma już w ofercie sportową hybrydę - Porsche 918 z dwoma elektrycznymi i jednym spalinowym motorem o łącznej mocy 889 KM. Porsche jest także autorem pierwszego na świecie auta hybrydowego z 1900 roku.

Obecnie należąca do koncernu Volkswagen AG marka pracuje już jednak nad pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem o nazwie Mission E.

Porsche Mission EPorsche Mission E Porsche | Zielone światło dla pierwszego elektrycznego samochodu

600 - konne auto elektryczne z napędem na obie osie ma rozpędzać się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy i pojechać maksymalnie 250 km/h. Zasięg auta to niespełna 500 km, jednak maszyna ma być wyposażona w system szybkiego ładowania, który napełni akumulatory do 80 proc. w 15 minut.

Auto wyjedzie na drogi najwcześniej w 2019 roku, jednak przed nowym biurem firmy w Berlinie już pojawiły się dwie kompatybilne stacje ładowania:

Poinformował o tym Kfz-betrieb. Ładowarki o napięciu 1000 V i natężeniu równym 400 A będą mogły uzupełniać energię w nadchodzącym aucie przy parametrach 800 V i 350 kW. Energia będzie transportowana przez specjalny, chłodzony cieczą kabel.

Porsche zdecydowanie wyprzedził konkurentów budując tak zaawansowane stacje ładowania. Producent mówi, że ładowarki powstały z myślą o nadchodzących modelach samochodów. Obecne mogą cieszyć się maksymalnym prądem o mocy 150 kW.

Stacje będą w stanie w przyszłości uzupełnić energię w Porsche Mission E do 80 proc. w 15 min. To dodatkowe 400 km zasięgu. Tymczasem ładowarki Tesli oferują jak na razie 120 kW mocy.

Porsche nie zamierza jednak na tym poprzestać. Kolejne stacje ładowania mają pojawiać się także w innych miejscach. Następna powstanie obok biura firmy w Atlancie. Pierwsi właściciele nadchodzącego modelu Mission E bezpośrednio po zakupie będą mogli w pełni przetestować jego możliwości.

...

Zobacz, jak możesz dodać ekstra napięcie do swojego wideo dzięki efektowi Vertigo

Zobacz także
  • Ataribox - konsola do gier Atari Jak będzie wyglądać nowa konsola do gier od Atari? Producent uchyla rąbka tajemnicy
  • To nie pomoc w konkursie. To SMS premium! Ktoś na Facebooku prosi o pomoc w konkursie? To nowy przekręt. Nie wysyłaj takiego SMS-a
Komentarze (32)
Stacje ładowania do elektrycznych aut już stoją pod biurem Porsche. Są jeszcze szybsze niż te od Tesli
Zaloguj się
  • true_lysander

    Oceniono 4 razy 4

    A ktoś sprawdził, jak tak szybkie i gwałtowne ładowanie wpłynie na żywotność piekielnie drogich akumulatorów samochodu?

  • tkslazek

    Oceniono 9 razy 3

    Niezwykle szybko się naładują prądem ze spalania węgla brunatnego, którym Niemcy słyną.
    Będzie Bio oraz Eko... aczkolwiek nieco de Bill

  • japka_putina

    0

    Ładowarki wykorzystują pełne możliwości standardu CCS Combo 2. Ładowarki o maksymalnych parametrach są początkiem wspólnego przedsięwzięcia marek Ford, Mercedes, Audi, Porsche i BMW ogłoszonego ponad pół roku temu. Żaden obecnie produkowany samochód żadnej firmy nie jest w stanie wykorzystać pełnych możliwości tych ładowarek. Typowe ładowarki CCS Combo 2 stosowane w Europie oferują moce od 20 do 50 kW. Cena stacji o maksymalnych parametrach wynosi 200 tysięcy Euro, nie licząc doprowadzenia odpowiedniej mocy do samej stacji.

  • bartekgryko

    0

    Warto dodać, że F Porsche był projektantem pierwszego hybrydowego czołgu dla Hitlera, taki miał być Tiger

  • central2

    0

    >350 kW

    To teraz wyobraźmy sobie duży parking przed supermarketem, gdzie zaledwie co 10-ty pojazd ma ochotę się podładować w czasie zakupów. Dla jednocześnie ładujących się 100 samochodów, przy tego typu ładowarkach, będzie to moc 35 MW.

    Energetyk może sobie łatwo wyobrazić linię 110 kV (wraz z rozdzielnią) podłączona do każdego takiego parkingu. Hihihi. :-)

    A teraz proszę sobie wyobrazić krajobraz Polski w sytuacji kiedy cały transport drogowy jeździ już na bateriach. Aktualne roczne zużycie paliw w transporcie to 17 Mtoe czyli ok. 200 TWh. Polskie elektrownie produkują aktualnie ok. 170 TWh rocznie. Znaczy to, że przy przestawieniu się na pojazdy elektryczne trzeba będzie ponad dwa razy tyle elektrowni i ponad dwa razy tyle infrastruktury przesyłowej, etc. W tym celu wystarczy zbudować 25 reaktorów po 1000 MW każdy, odrutować kraj wszerz i wzdłuż i mamy problem rozwiązany.

  • adin_null_adin

    0

    Najszybsze ładowanie? Piorunem.

  • herbat

    0

    "Porsche jest także autorem pierwszego na świecie auta hybrydowego z 1900 roku." - czy ktoś to czyta przed opublikowaniem?

  • roro1000000

    Oceniono 2 razy 0

    TAKA JEST PRZYSZŁOSC..ZA CHWILE WASZYCH TDEIKÓW NIKT OD WAS NIE ODKUPI..
    chevy bolt - 380km zasiegu,ok7sek do setki..spaliny to passee

  • Jarosław Deminet

    Oceniono 2 razy 0

    Coś się nie zgadza. 350 kW to ok. 400 koni mechanicznych. 15 minut ładowania daje energię na 15 minut jazdy z taką mocą (przy założeniu 100% efektywności). To ma starczyć na 400 km? Przy założeniu jazdy 100 km/godz silnik trzeba napędzać przez 4 godziny, czyli 16 razy dłużej, czyli dysponuje się mocą 25 KM. To chyba trochę mało?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje