Samsung ostrzega: możliwa utrata danych, będą nie do odzyskania. Wiemy co trzeba zrobić

Robert Kędzierski
Niektórzy użytkownicy usługi My Knox zainstalowanej w smartfonie Samsunga mogą być narażeni na utratę danych.

Samsung ostrzega część swoich biznesowych klientów korzystających z usługi My Knox o problemach z jej działaniem. W skrajnych okolicznościach może nawet dojść do bezpowrotnego utracenia danych zapisanych w zabezpieczonym folderze. 

Problem może zaistnieć w urządzeniach zaktualizowanych do Androida 7.0, w których włączono tryb maksymalnego oszczędzania energii. 

W celu uniknięcia utraty danych Samsung zaleca wykonanie ręcznej kopii danych przechowywanych za pomocą My Knox. W jej ustawieniach należy wybrać opcję backupu - wtedy dane zostanę bezpiecznie skopiowane do chmury. Koreański gigant ostrzega, że utrata nieskopiowanych danych może mieć charakter trwały. 

Czytaj też: Samsung będzie mógł pochwalić się rekordowymi zyskami. 

Usługa My Knox jest dostępna w ok. 20 modelach. Aktywnie korzysta z niej ok. 2 mln osób. Samsung zapowiedział jednak, że  aplikacja wprowadzona w roku 2013 zostanie wkrótce zastąpiona nowocześniejszym (i lepiej nazwanym) rozwiązaniem: Secure Folder. Bezpieczny katalog będzie dostępny dla użytkowników wkrótce, aplikację będą mogli pobrać chociażby użytkownicy Galaxy S8. 

Dane przechowywane poza My Knox nie są zagrożone. 

Poniżej prezentujemy oficjalny komunikat Samsunga na temat aplikacji:

Po aktualizacji smartfona do system Android 7.0 (Nougat) i przy korzystaniu z trybu maksymalnego oszczędzania energii może dojść do utraty danych aplikacji My Knox. W związku z tym, rekomendujemy by użytkownicy My Knox nie używali trybu maksymalnego oszczędzania energii oraz regularnie tworzyli kopie zapasowe przechowywanych w tej aplikacji danych. Zwracamy uwagę, że utraconych danych z My Knox nie można odzyskać.

W celu stworzenia kopii zapasowej danych należy udać się do ustawień aplikacji My Knox, wybrać zakładkę „Kopie zapasowe i odzyskiwanie” a następnie wybrać opcję stworzenia kopii zapasowej przechowywanych danych. Wszystkie dane zostaną zapisane bezpiecznie w Samsung Cloud, skąd będą mogły być odzyskane w każdej chwili.

Ryzyko utraty danych związane z użyciem trybu maksymalnego oszczędzania energii może dotyczyć następujących urządzeń: Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge plus, Galaxy S6 Active, Galaxy Note 5, Galaxy J3 Pop.

Samsung w trybie pilnym pracuje nad rozwiązaniem i w najbliższym czasie udostępni odpowiednią aktualizację oprogramowania.

Bardzo przepraszamy za tę niedogodność

Prezes Rainbow: Firmy stają się nieefektywne, jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa [NEXT TIME]

Źródło: V3

Więcej o:
Komentarze (10)
Samsung ostrzega użytkowników My Knox: możliwa utrata danych, będą nie do odzyskania
Zaloguj się
  • st74

    Oceniono 9 razy 3

    A jaka piękna reklama "Pracę zostaw w Samsung KNOX" .
    Powinni dodać: nie musisz już tam wracać, bo nie ma do czego...

  • jjmmpp

    0

    Świetny pomysł: masz jakieś wrażliwe dane, które chciałbyś zabezpieczyć przed kradzieżą? To je skopiuj do naszej chmury, zajmiemy się nimi...

  • smykla

    Oceniono 8 razy 0

    Moim zdaniem samsung to dno. Mam Smart TV w którym usunęli zdalnie aplikację YOUTUBE - mam tv który tego nie obsługuje a oczywiście w momencie zakupu wszystko było OK. Urządzenia Samsunga tracą swoje funkcje z biegiem czasu.

  • buk.horror.dulszczyzna.00

    Oceniono 5 razy -3

    Schajsoong ?

    Ktoś potwierdza?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX