Ludzie znów chcą kupować iPady. Czy tablety Apple na dobre powrócą do łask konsumentów?

Po latach spadków sprzedaży tabletów Apple, ostatni raport finansowy koncernu z Cupertino przynosi dość zaskakujący zwrot akcji. Ostatni kwartał przyniósł długo oczekiwany wzrost zainteresowania iPadami.

W trzecim kwartale 2017 roku (kwartale obrotowym - to drugi kwartał kalendarzowy) Apple sprzedało 11,4 mln tabletów (w Q3 2016 zanotowano 9,95 mln, mamy zatem wzrost o 14 proc. rok do roku). Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać między innymi w najnowszym 10,5-calowym iPadzie Pro, który zadebiutował na rynku na początku czerwca.

Przy tej okazji Apple wprowadziło również nieco mniejszego (9,7 cala) iPada w dużo niższej od iPada Pro cenie (od 329 dolarów), co dodatkowo mogło się przyczynić do wzrostu sprzedaży w tym sektorze. Nowe tablety Apple mogą również sporo zyskać w oczach swoich przyszłych nabywców za sprawą iOS 11, dużej aktualizacji platformy systemowej, która wprowadza sporo nowości znanych ze stacjonarnych komputerów.

 

To zdecydowanie dobre wieści dla Apple, które ze spadkiem zainteresowania swoimi tabletami boryka się już od dłuższego czasu. Osiągnięty w ostatnim kwartale wynik nie wskazuje, że mamy do czynienia z jakimkolwiek przypadkiem. Odświeżenie oferty iPadów wyszło koncernowi zdecydowanie na plus.

Czytaj też: Apple pokazał nowego iPada Pro. To najlepszy tablet tej firmy od lat

Teraz pozostaje nam poczekać na kolejne kwartalne wyniki Apple, aby przekonać się, czy wzrost zainteresowania nowymi iPadami zostanie utrzymany.

Więcej o:
Komentarze (19)
Wzrost sprzedaży iPadów. Zaskakujące wyniki finansowe Apple
Zaloguj się
  • dmarek123

    Oceniono 5 razy 5

    Pomógł też Samsung, którego nowy flagowy tablet S3 jest po prostu za drogi. Zaś prostsze modele nieciekawe.

  • clevland

    Oceniono 6 razy 2

    System z telefonów komórkowych to największe ograniczenie.

    Konkurencyjny Surface Pro Microsoft ma przynajmniej pełen system Windows 10.

  • marcin_25

    0

    Dolar spada, a cena w Polsce bez zmian... za to "kocham" Polskę i polskich managerów...

  • stary.gniewny

    Oceniono 2 razy 0

    Kiedy wprowadzono osobny przycisk do zamawiania sojowego latte sprzedaż pobiła wszelkie rekordy

  • student_zebrak

    Oceniono 2 razy -2

    W dzisiejszym The Sydney Morning Herald jest artykul na temat zyskow Appla. Okazuje sie, ze doja klientow indywidualnych i dostawcow uslug w sposob podobny do bankow. Radze oddzielic zyski ze sprzedazy telefonow i tabletow od zyskow z oplat za uzywanie appkow. Wiecej tutaj -
    ht tp://www.smh.com.au/business/innovation/the-subtle-transformation-of-apple-from-phone-pioneer-to-fee-collector-20170802-gxnjtb.html
    na szczescie nie stoluje sie w applowej garkuchni pod totalna kontrola.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX