Kapsuła Hyperloop zaprojektowana przez Polaków będzie testowana w USA. Ładunek dostarczył LOT Cargo

Robert Kędzierski
Prototyp kapsuły Hyperloop zaprojektowany przez polski zespół Hyper Poland University Team zostanie przetestowany w USA. Niecodzienny ładunek dostarczył do USA Lot Cargo.

Studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej w ramach Hyper Poland University Team stworzyli prototyp kapsuły Hyperloop.

Ultranowoczesny środek transportu, który ma umożliwić podróże z prędkością nawet 1200 km/h. Zanim jednak osiągnięty zostanie tak wyśmienity wynik kapsuła musi przejść testy. Ich celem będzie osiągnięcie prędkości większej, niż podczas próby przeprowadzonej w połowie lipca. Wtedy osiągnięto prędkość 112 km/h.

Nowe testy będą prowadzone na specjalnym, liczącym ok. 1,5 km torze. Polacy będą konkurować z 18 zespołami ze Stanów Zjednoczonych, a także czterema innymi drużynami z Europy i  Azji. 

Nietypowy ładunek dostarczył do USA Lot Cargo. Firma jest jednym ze strategicznych partnerów polskiego projektu Hyperloop. Oprócz jednej z największej towarowej linii lotniczych w Polsce twórcy nowego środka transportu zyskali też wsparcie Instytutu Kolejnictwa. W ramach zawartego z nim porozumienia zawartego z Hyper Poland będą prowadzone prace nad rozwojem technologii hyperloop, a przede wszystkim budowa testowego odcinka toru. 

Czytaj też: Ludzie nie chcą płacić za telewizję publiczną.

Kilka dni temu pisaliśmy o niecodziennej decyzji Elona Muska. Multimiliarder uznawany za ojca idei Hyperloopa i właściciel znaku towarowego postanowił włączyć się do gry. Jego firma The Boring Company ma, wbrew wcześniejszym deklaracjom, sama też zbuduje Hyperloopa. eżeli plan Muska się powiedzie, to pokonanie trasy między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem zajmie zaledwie 29 minut. 

Dobre wideo nagrasz nie tylko w dzień

Więcej o:
Komentarze (21)
Polska kapsuła Hyperloop przejdzie testy w USA
Zaloguj się
  • japka_putina

    Oceniono 3 razy 3

    Oj Kędzierski, znowu to samo! Kapsuła na zdjęciu, to nie jest dzieło polskich studentów, to kapsuła XP-1, która niedawno rozpędziła się do 309 km/h. Kapsuła naszych studentów jest modelem w skali i zapewne nawet nie zbliży się do wyniku XP-1.

    Niestety, także XP-1, to już nie jest kapsuła sunąca na poduszce powietrznej z napędem śmigłowym, jak w to miało być w oryginale, ale zwykły maglev, tyle że w rurze bez powietrza, co oczywiście tnie opory powietrza tuż przy gruncie. A jaki jest rekord prędkości zwykłego, atmosferycznego magleva? Od zeszłego roku jest to 603 km/h, przy czym to nie jakiś rekord dla rekordu, tylko test prototypu realnego pociągu. W Chinach Transrapid z pasażerami buja się do ponad 430 km/h, więc dotychczasowe wyniki XP-1 niczego szczególnego nie dowodzą. Zresztą prędko się to nie zmieni, bo do osiągania i testowania naprawdę dużych prędkości potrzebny byłby tor kilkadziesiąt razy dłuższy, niż istniejący.

  • mkk3a

    Oceniono 2 razy 2

    Wszystko fajnie, tylko po co mi to (na razie)? Chciałem pojechać do Łodzi - 220 km, najszybszy pociąg jedzie 3:30 - średnia 63 km/h. Albo do Pragi - najszybsze połączenie busem przez Drezno! zamiast 280 km robi się prawie 500, czas - 6h. No to moze z Drezna pojade do Wiednia? a gdzie tam... 430 km zajmuje 6:40 (średnio 65km/h).
    Co mi po pociągach jeżdżących 500 albo i nawet 300 km/h, jeśli średnia prędkość wynosi 60-80 km/h? Rzadko kiedy jest to 100.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 2

    To chyba dla leleputow z leBolandy jakies takie maluczkie...

  • radek_sziwa

    Oceniono 6 razy 2

    Czy ty Kędzierski w ogóle czytasz co wypocisz? "Kilka dni temu pisaliśmy o niecodziennej decyzji Elona Muska. Multimiliarder uznawany za ojca idei Hyperloopa i właściciel znaku towarowego postanowił włączyć się do gry. Założyciel PayPala postanowił włączyć się do gry. Jego firma The Boring Company ma, wbrew wcześniejszym deklaracjom, sama włączyć się w wyścig o stworzenie Hyperloopa."
    3 razy jest powtórzone to samo: Że włącza się do gry.

  • hudey

    Oceniono 7 razy 1

    Mam jedno pytanie. Może umknęło mojej uwadze ale kto płaci za ten model,projekt ? Bo jeśli nawet ten model zbudowali studenci dwóch uczelni to zrobili to za państwowe pieniądze. Instytut kolejnictwa też jest państwową firmą czyli to wszystko funkcjonuje za PAŃSTWOWE czyli POLSKIE pieniądze. jeśli tak jest to jesteśmy"Afro-Polacy"czyli frajerzy od czarnej roboty. Drenujemy kasę,drenujemy mózgi.
    Jeśli jest inaczej to przepraszam ,może faktycznie mi coś umknęło.

  • dr_pitcher

    0

    Co to za dziwna nazwa zepolu? Chyba, ze chca podkreslic, ze Polska jest Hyper

  • paczacz

    Oceniono 2 razy 0

    lot hypercarg - a dlaczego nasz rodzimy przewoźnik nie tworzy własnego hyperloopa

  • janusz1069

    Oceniono 5 razy -1

    Wizjonerzy na krótki dystans choć dobrze, że studenci sobie przy okazji intelektualnie podokazują. Brakuje mnie odpowiedzi: jak utrzymać niskie ciśnienie w rurze na długich dystansach? W jaki sposób próżniowa rura będzie przecinała tradycyjne trakty komunikacyjne – Pytanie dotyczy kosztów. Jaki będzie koszt podróży jednego pasażera w porównaniu z pendolino, samolotem czy autobusem. Ale trzeba zawsze zadawać pytania co będzie w następnym kroku. Co będzie potem? I tu słychać ujadanie bezkrytycznych optymistów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX