Niemiecki prototyp Hyperloopa rozpędzony do 324 km/h. Elon Musk zachwycony efektami

Projekt o nazwie WARR Hyperloop zajął pierwsze miejsce w konkursie SpaceX Hyperloop Pod, który odbył się w siedzibie SpaceX w Kalifornii. Ekipie Hyper Poland nie udało się stanąć na podium, ale Polacy nie kryją swojego zadowolenia w związku ze swoim udziałem w tym wydarzeniu.

Zadaniem uczestników konkursu SpaceX Hyperloop Pod było zaprojektowanie prototypu pojazdu, który na odcinku testowym o długości 1,2 km osiągnie największą prędkość. Projekt studentów Monachijskiego Uniwersytetu Technicznego o nazwie WARR Hyperloop oparto na lekkiej konstrukcji z włókna węglowego. Pojazd napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW udało się rozpędzić do prędkości 324 km/h.

W ostatnim etapie WARR Hyperloop okazał się dużo szybszy od dwójki pozostałych finalistów: szwajcarskiego Swissloop i kanadyjskiego Paradigm. Niestety polski projekt Hyper Poland nie dostał się do finałowej trójki. Ekipa nie kryje jednak satysfakcji z udziału w całym wydarzeniu, chwaląc sobie doświadczenie zdobyte w bezpośrednim kontakcie ze specjalistami ze SpaceX.

Warto przypomnieć, że niemieccy studenci zdobyli już główną nagrodę w poprzedniej edycji konkursu SpaceX Hyperloop Pod, który odbył się w styczniu. Wtedy ich projekt w hermetycznych warunkach tunelu testowego SpaceX osiągnął prędkość 93 km/h. Gratulując zwycięskiej ekipie Elon Musk wyraził przekonanie, że jest możliwe osiągnięcie prędkości naddźwiękowych w trakcie kolejnych testów Hyperloop.

Czytaj też: Tak w najbliższych latach może zmienić się Poczta Polska. Interesujące projekty na tapecie

Jak remiksować teledysk emocjami - aplikacja Męskie Granie

Więcej o:
Komentarze (47)
Niemiecki prototyp WARR Hyperloop rozpędzony do 324 km/h. Elon Musk zachwycony
Zaloguj się
  • otopolskiepieklo

    Oceniono 9 razy 3

    patrze na zdjecie i pytam się - co to ma wspólnego z załozeniami projektu? pojazd miał być DOPASOWANY do rury

    samo rozpedzenie czegos testowego do takiej prędkosci to raczej nie jest osiągniecie... no ale musk jak zwykle robi publicity

  • smacznakawa

    Oceniono 2 razy 2

    Prototyp. Szkoda że nie pokazali jak zmniejsza się pasażerów. Miałbym obawy, po dotarciu do celu, że już mnie nie powiększą, albo do maszyny wpadnie mucha i będzie awaria.

  • Oceniono 3 razy 1

    I to taki wyczyn? Szybki pociągi osiągają takie prędkości podczas codziennej eksploatacji i nie wymagają tak gigantycznych nakładów na infrastrukturę jak Hyperloop.

  • szpulazwanyszpula

    Oceniono 1 raz 1

    Pierwotna idea zakładala, że kapsuła będzie mknęła w ròże peóżniowej niczym poczta pneumatyczna.

  • japka_putina

    Oceniono 21 razy 1

    Czegoś tu nie kumam. Wygrał pojazd, który nie ma nic wspólnego z oryginalną ideą Hyperloopa sprzed 4 lat, oprócz tego, że porusza się w próżniowej rurze. Nie porusza się napędzany śmigłem i korzystając z poduszki powietrznej wokół siebie, za to jest elektrycznym pojazdem poruszającym się na kółkach po pojedynczej szynie. Ten kierunek nie ma żadnego sensu, jeśli mowa o uzyskiwaniu prędkości poddźwiękowych w realnym pojeździe, a nie w modeliku w pomniejszonej skali.

    Wygląda na to, że z całego wielkiego (i starego) pomysłu znów została tylko próżnia. O poduszce powietrznej się nie mówi, o śmigle też, zamiast rury na pylonach obłożonej fotowoltaiką mają być tunele (których kopania Musk się dopiero zaczyna uczyć). To dość bolesne kompromisy, jeśli wziąć pod uwagę, że nadal wypompowanie powietrza z prawdziwej rury o długości kilkuset kilometrów i średnicy 4 metrów będzie kompletnie nieporównywalnie większym wyzwaniem, niż dotychczas spotykane w jakimkolwiek zastosowaniu praktycznym komór próżniowych. Potrzebny byłby jakiś nowy gatunek pompy próżniowej, o czym też nic nie słychać.

  • jluc

    0

    To jakiś żart?! Niemcy przedstawili chyba model? jak on się ma do rury w której miał lecieć?

  • andrzejg52

    Oceniono 2 razy 0

    Modelarze pobawili się za pieniądze sponsorow.
    Ale do rzeczywistej podróży są jeszcze lata swietlne.

  • qwerfvcxzasd

    0

    Niemiecki był szybszy może dlatego, że jest 10 razy mniejszy?

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 2 razy 0

    Polaków sponsorował DB Schenker? to zdrada.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX