Rewolucyjny kontroler ruchowy Microsoftu przechodzi do historii. Koncern kończy z produkcją Kinecta

Microsoft oficjalnie kończy produkcję kontrolera ruchowego Kinect. Początkowe gigantyczne zainteresowanie klientów produktem święcącym triumfy w czasach świetności Xboksa 360 zmalało do tak niskiego poziomu, że dalsze inwestycje w rozwój produktu okazują się pozbawione sensu.

Kontroler ruchowy Kinect składała dla Microsoftu firma Co.Design. Według jej danych, od momentu premiery w 2010 roku w ręce klientów trafiło aż 35 mln egzemplarzy, zatem trudno uznać cały projekt za całkowitą porażkę. Nie sposób nie docenić rewolucyjnej jak na swoje czasy technologii, która nie wymagała trzymania w dłoni jakichkolwiek dodatkowych kontrolerów.

 

Produkt wzbudził również żywe zainteresowanie specjalistów oraz naukowców, stanowiąc dużo tańszą alternatywę dla konkurencyjnych rozwiązań.

Początkowo czujnik sprzedawał się znakomicie, a nawet lepiej od wydanego w tym samym roku iPada, czyli pierwszego tabletu Apple. Jednak stopniowo zainteresowanie technologią malało, a gracze coraz mniej chętnie wstawali z kanapy, żeby poruszać się przed telewizorami.

Microsoft próbował ratować sytuację wypuszczając odświeżoną wersję Kinecta, która naprawiała największe bolączki pierwszej odsłony. Początkowo sprzedawany obligatoryjnie z Xboksem One kontroler ruchu niestety znacząco podnosił cenę konsoli (o 100 dolarów) przez co wielu użytkowników kwestionowało sens zakupu sprzętu.

Czytaj też: Najwydajniejsza konsola na świecie wchodzi do Polski. Znamy cenę

Niechęć powodowała również rzekoma stała aktywność czujników i połączenia z chmurą. Wszystko za sprawą możliwości sterowania konsolą gestami i głosem.

 

Stąd koncern w obawie o spadki sprzedaży Xboksa nowej generacji był zmuszony wprowadzić możliwość zakupu Xboksa One bez obowiązkowego kontrolera ruchowego. Żadna z obecnie produkowanych wersji konsoli do gier Microsoftu nie ma już gniazda umożliwiającego bezpośrednie podłączenie Kinecta. Przyszłość projektu wydawała się zatem od pewnego czasu przesądzona.

Co łączy iPoda z filmem "2001: Odyseja Kosmiczna"?

Więcej o:
Komentarze (23)
Microsoft ogłasza zakończenie produkcji kontrolera ruchowego Kinect
Zaloguj się
  • starymiszcz

    Oceniono 10 razy 8

    Wielka, wielka szkoda

  • fabricated

    Oceniono 5 razy 5

    Nic z tego nie rozumiem.
    Bawiłem się na X360 i Kinect był istotą tej zabawy. Gry klepane z klawiatury czy pada zupełnie mnie nie bawiły. A Star Wars na Kinecta miodzio.

  • bezy2008

    Oceniono 6 razy 4

    Najpierw hype, potem zmuszanie do kupienia w zestawie z xbone, następnie totalne olanie produktu i brak wsparcia, następnie koniec. Brawo M$!

  • kr_kr

    Oceniono 1 raz 1

    Brak zainteresowania użytkowników, czy brak jego wykorzystania w nowych konsolach?
    Mieliśmy kupić konsolę. Zakładałem, że kupimy nową - czyli np. Xbox One z kinectem, żeby dzieci miały do poskakania. Xbox One pozwala grać w gry z Xbox 360, ale na liście nie ma gier "kinectowych". A dedykowanych dla Xbox One prawie nie ma. Skoro więc nie można z niego korzystać, to po co kupować? Lepiej kupić używaną Xbox 360, co też zrobiliśmy.

  • usuniety-komentarz

    Oceniono 1 raz 1

    co się nauczyli dzięki niemu pewnie zobaczymy w projektach AR

  • maaac

    Oceniono 7 razy 1

    Niestety ale taka maszynka wymagała sporo miejsca na ruch. Przy naszych M coś tam mało realne.

  • lukask73

    0

    Kontroler? Naprawdę kontroler?

  • infiety ps

    0

    Ta, najpierw wypuścili dobry sprzęt, który całkowicie olali - brak sensownych gier. Już ten gorszy kinect 1.0 miał po stokroć lepsze wsparcie. A teraz nagle zdecydowali się utopić do końca kinecta. To nie problem ludzi, ani sprzętu, Tylko brak inwestycji w różnorodność treści ;(

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX