Polski startup z Bielska-Białej ma ambitny plan: być numerem jeden w branży hair & beauty. I jest na dobrej drodze do zrealizowania tego celu

Kamil Mizera
W cieniu medialnego szumu wokół popularnych startupów rodzą się w Polsce firmy, które po cichu i bez większego rozgłosu budują swoją pozycję, zarówno na rodzimym, jak i międzynarodowym rynku. Jedną z takich firm jest Versum, startup z Bielska-Białej, o którym mogliście nawet nie słyszeć.

Co nie znaczy, że nie mieliście z nim nigdy styczności. Jeżeli kiedykolwiek rezerwowaliście online wizytę w salonie fryzjerskim lub spa, to bardzo możliwe, że robiliście to za pomocą narzędzia właśnie tej firmy. Versum dostarcza bowiem tysiącom firm z branży hair & beauty kompleksowy system zarządzania salonem i rezerwacjami.

Firma została założona w 2011 roku przez Sebastiana Maśkę i Pawła Kantykę, którzy z dala od warszawskiego zgiełku, w Bielsko-Białej, zdecydowali się wystartować ze startupem w modelu SaaS. W ciągu zaledwie 6 lat udało im się przekonać do swojego narzędzia 21 tysięcy firm i specjalistów z kraju i całego świata. Tylko w tym roku Versum obsłuży ok. 17 mln rezerwacji o wartości około 2 mld złotych (prognoza).

Samo narzędzie do zarządzania salonami to jednak nie wszystko. Versum ponad rok temu rozpoczęło walkę o bezpośrednie pozyskanie klientów dla firm z branży hair & beauty. Sebastian Maśka i Paweł Kantyka ponad rok temu uruchomili specjalny serwis Moment.pl, na którym firmy mogą się wystawiać, a klienci szukać odpowiadających im ofert w ich najbliższej okolicy i rezerwować wizyty online. Decyzja o uruchomieniu marketplace’u musiała okazać się trafna, gdyż nie dalej, jak 3 tygodnie temu Versum ogłosiło przejęcie serwisu DobraKosmetyczka.pl, a razem z nim bazy blisko 25 tysięcy salonów i ich online’owych klientów. DobraKosmetyczka.pl ma zostać zintegrowana z Moment.pl. W ten sposób Versum chce zostać numerem jeden w Polsce na rynku hair & beauty, przynajmniej jeżeli chodzi o rezerwacje online.

Nie byłoby to zapewne możliwe, gdyby nie pozyskanie inwestora w lipcu zeszłego roku. W Versum zdecydował się zainwestować Hedgehog Fund (kwota nieznana, ale założyciele Versum zachowali większościowy pakiet udziałów w spółce). Zastrzyk gotówki z venture capital pozwolił Versum na uruchomienie serwisu Moment.pl oraz ostatnie inwestycje.

Dzięki temu Versum może postawić sobie ambitne plany: Moment.pl do końca roku numerem jeden w Polsce jeżeli chodzi o rezerwacje online w swojej kategorii, firma w czołówce na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki ekspansji Versum liczy, że do końca przyszłego roku uda się obsłużyć ponad 26 mln rezerwacji o wartości ok. 3 mld złotych, a więc o 50 proc. więcej niż dotychczas.

A to dopiero początek.

Więcej o:
Skomentuj:
Polski startup z Bielska-Białej ma ambitny plan: być numerem jeden w branży hair & beauty
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX