Google rzuca wyzwanie mrocznej stronie internetu. Firma chce walczyć w obronie "tych dobrych"

Daniel Maikowski
Koncern Alphabet, do którego należy Google, powołał właśnie do życia projekt "Chronicle", którego celem ma być walka z cyberprzestępcami oraz innymi zagrożeniami w sieci. Nowa firma szuka już pracowników.

Chronicle, to niezależna firma powołana do życia przez "X", czyli znaną wcześniej jako "Google X" półtajną jednostkę badawczo-rozwojową należącą do koncernu Alphabet.

Szef "Google X", Astro Teller, określił nowy projekt Google mianem "cyfrowego układu odpornościowego". Zespół specjalistów z Chronicle ma wykrywać zagrożenia w cyberprzestrzeni jeszcze zanim przestępcy zdecydują się na atak.

Cyfrowy świat potrzebuje układu odpornościowego. Wiele firm musi dziś występować w roli lekarzy, którzy leczą chorobę już po pojawieniu się jej symptomów, gdy wyrządzi ona szkody w organizmie. Ale hakerzy nie są niewidzialni; pozostawiają niewielkie ślady, tak jak wirus, czy bakteria pozostawia ślady, gdy zaczyna po cichu atakować organizm. Niestety zbyt często te niewielkie ślady zostawione przez przestępców pozostają niewykryte przez miesiące, a nawet lata

- tłumaczy szef laboratorium "X".

Celem Chronicle jest zbudowanie "układu odpornościowego", który będzie bronił cyberbezpieczeństwa poszczególnych firm w czasie rzeczywistym. W tym celu firma wykorzysta m.in. potężną infrastrukturę Google i technologię uczenia maszynowego.

Do struktur Chronicle włączona zostanie również należąca do Google od 2012 roku sieć VirusTotal, która służy m.in. do raportowania złośliwego oprogramowania.

Uważamy, że będziemy w stanie pomóc organizacjom w uzyskaniu pełniejszego obrazu ich bezpieczeństwa, z o wiele większą dokładnością niż jest to dziś możliwe

- podkreśla Stephen Gillet, CEO Chronicle.

Stephen Gillet zdradził również, że niektóre rozwiązania Chronicle były już testowane przez firmy z listy Forbes 500. Nie chciał jednak zdradzić, o jakie firmy może chodzić.

I jeszcze jedno: Chronicle szuka obecnie pracowników. Aktualną listę wakatów (jest ich całkiem sporo) można znaleźć w tym miejscu.

Projekt Chronicle jest rozwijany od 2016 r. ale dopiero teraz ujrzał światło dzienne. Jego motto to "Give Good The Advantage" (ang. zapewnić przewagę dobrym).

Rafał Masny: Przez trzy lata na pensje przeznaczaliśmy 15 proc. zysków, reszta szła na inwestycje [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (2)
Google rzuca wyzwanie cyberbezpieczeństwo
Zaloguj się
  • kataryniarski

    Oceniono 1 raz 1

    Już się można zacząć bać...

  • helwiusz

    0

    Czym to ma sie rożnić od "heurystycznych" metod osłony antywirusowej, stosowanych przez wszystkie poważniejsze firmy AV?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX