Afera na Allegro. Płacili po 2-3 tys. za najnowsze modele telefonów. Ale się ich nie doczekali

Robert Kędzierski
Smartfon

Smartfon (Fot. Sebastiaan ter Burg/Flickr)

Działał na Allegro od ponad 3 lat, miał 1200 pozytywnych komentarzy. Nagle przestał wysyłać zakupione u niego smartfony. Chodzi o towar wart nawet 300 tys. zł.

Jeden z użytkowników portalu Wykop informuje o problemach z transakcją zawartą na Allegro. Mężczyzna zapłacił 3000 zł za Samsunga Galaxy Note 8. Po tygodniach zwodzenia i przekładania terminów sprzedawca ostatecznie przestał się odzywać. Poszkodowany telefonu nigdy nie otrzymał, podobnie jak zwrotu pieniędzy. Okazuje się, że osób w podobnej sytuacji jest znacznie więcej. 

300 tys. zł strat

Konto sprzedawcy jest już zablokowane. Widnieje na nim 118 negatywnych komentarzy. Wszystkie o zbliżonej treści:

Co można powiedzieć na temat tego człowieka. Syn zbierał pieniądze przez prawie dwa lata. Proszę wytłumaczyć 12-letniemu dziecku, że nie dostanie telefonu i pieniędzy. Skandal! Zgłaszam sprawę do odpowiednich organów ścigania i wam wszystkim naciągniętym radzę to samo
Mój pierwszy negatyw na Allegro. Sprzedający nie wysłał towaru, pieniędzy nie zwrócił, owijał w bawełnę, że telefon wyśle. Przekładał wysyłkę z terminu na termin. Kontakt bardzo dobry, na maile odpisywał szybko i miło. Jednak utracił płynność finansową, wysyłając maila o zgłoszeniu się do POK i na policję

Niektóre komentarze rzucają nieco światła na całą sytuację. Sprzedający tłumaczy się bankructwem. 

Telefonu nie dostałem, zamiast zwrotu pieniędzy mail o niewypłacalności. Złożyłem doniesienie do organów ścigania.
Pobrał pieniądze, po czym ogłosił bankructwo. Nie ma pieniędzy i nie ma towaru.

Wygląda jednak na to, że część poszkodowanych otrzymała zwrot pieniędzy.

Telefonu nie dostałem, ale dostałem zwrot środków na konto. Żeby policja nie zajęła mu środków to pewnie więcej osób dostałoby przelewy. Mi się udało.

Niektórzy kupujący piszą też, że dostali towar z dwumiesięcznym opóźnieniem. Takich wpisów jest jednak zaledwie kilka. 

Trzy lata budowania opinii

Sprzedawca jest obecny na Allegro od ponad trzech lat, ma 1200 pozytywnych komentarzy. Skontaktowaliśmy się z nim i zapytaliśmy, dlaczego nagle przestał wysyłać swoim klientom zakupione urządzenia. Czekamy na jego stanowisko.

Jak odzyskać pieniądze?

Poszkodowani mają szansę na odzyskanie pieniędzy w ramach Programu Ochrony Kupujących. Jest to jedna z największych zalet Allegro, która ma chronić właśnie w tego typu sytuacjach. 

Czytaj też: Eksperci od cyberbezpieczeństwa twierdzą, że korzystanie z Allegro może być ryzykowne. Serwis zaprzecza

Skorzystanie z programu jest obostrzone kilkoma warunkami. Przede wszystkim nasze dane na Allegro muszą być autentyczne - bez tego nie uda się w ogóle rozpocząć procedury. Po drugie konieczne jest poinformowanie organów ścigania. Należy to zrobić nie wcześniej niż 14 i nie później niż 180 dni od transakcji. Policja i prokuratura wydają odpowiednie zaświadczenia. "Rekompensatę wypłacimy na wskazany rachunek w ciągu 7 dni roboczych od chwili, gdy pozytywnie zweryfikujemy komplet dokumentów" - zapewnia Allegro.

Konto już zablokowane

Michał Bonarowski z działu public relations największego polskiego serwisu sprzedażowo-aukcyjnego zapewnia też, że "konto użytkownika zostało zawieszone po otrzymaniu wiadomości o nieprawidłowej obsłudze klientów".

I potwierdza: - W tym przypadku zostały zastosowane wszystkie procedury chroniące klientów, w tym Program Ochrony Kupujących. Aby skorzystać z wypłaty do 10 tys. zł za nieudaną transakcję, wystarczy złożyć drogą elektroniczną wniosek o wypłatę rekompensaty, do którego dołącza się potwierdzenie złożenia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa. Wnioski rozpatrywane są praktycznie niezwłocznie. Wszystkie informacje szczegółowe i instrukcję skorzystania z programu POK można znaleźć pod adresem: http://na.allegro.pl/pok.

- Także w tym przypadku przyjęliśmy i rozpatrzyliśmy wnioski o wypłatę rekompensaty z programu POK. Współpracujemy z policją, prokuraturą i innymi organami państwa we wszystkich przypadkach, w których wymaga tego ochrona klientów - podsumowuje Bonarowski.

Poprosiliśmy też o komentarz jednego z poszkodowanych. Tekst będzie aktualizowany. 

***

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]

Zobacz także
  • Stacje telewizyjne zarobią na zakazie handlu w niedziele? Już wiemy kto najbardziej zyska na zakazie handlu w niedziele. Jacek Kurski może być zadowolony
  • Siedziba Allegro w Poznaniu Kupujesz na Allegro? Kurier dostarczy przesyłkę nawet późnym wieczorem
  • Allegro zmienia sposób sortowania ofert Allegro wprowadziło małą zmianę, a w internecie zawrzało. Jest szybka reakcja serwisu
Komentarze (49)
Afera na Allegro. Płacili po 2-3 tys. za iPhone'a X, Galaxy S9, Note 8. Nawet 300 tys. zł strat
Zaloguj się
  • Roland Van

    Oceniono 18 razy 12

    a wystarczyłoby zrobić jak na alliexpress i wpłacać na konto allegro i dopiero po przesłaniu towaru allegro przesyłka kasę na sprzedającego. Prościej się nie da.

  • gundyslaw

    Oceniono 9 razy 9

    dla 12 latka telefon za 3 tysiace lekka przesada

  • black.blue

    Oceniono 10 razy 8

    "utracił płynność finansową, wysyłając maila o zgłoszeniu się do POK i na policję"

    Płynie z tego taka przestroga: NIGDY nie wysyłajcie maila na policję, bo utracicie płynność finansową..

  • usmiech_nocy

    Oceniono 12 razy 8

    Dla chcących mieć satysfakcję - ja tak zrobiłam w przypadku faceta, który mnie na Allegro oszukał - przy takiej ilości komentarzy musiał mieć założoną działalność gospodarczą - piszemy maila do stosownego Urzędu Skarbowego informując, że dokonaliśmy zakupu przez Allegro, przelaliśmy pieniądze, nie otrzymali towaru ani potwierdzenia transakcji (paragon, faktura). Prosimy o kontrolę firmy i info jak wypadła. Skarbówka wszczyna kontrolę, a ponieważ jest jedną z bardziej upierdliwych instytucji nieuczciwy sprzedawca będzie miał kłopotów sporo. I życie stosownie zatrute.

    Oszustów należy bezwzględnie tępić.

  • szlag_mnie_trafi

    Oceniono 15 razy 7

    Na Allegro, to ja sobie mogę etui na telefon kupić.
    A jak mam wydać 3.000, to na pewno NAJPIERW chcę mieć towar w ręce.

  • artur szer

    Oceniono 5 razy 5

    Zapomnieli dodać że policja i prokuratura odmawiają wszczęcia spraw stwierdzając że to sa sprawy cywilne (niewywiazanie się z umowy cyw-prawnej) A wtedy allegro umywa ręce bo jeden z punktów mówi że sprawa musi być wszczeta A w wypadku odmowy wszczęcia zwrotu pieniędzy nie bedzie.

  • jesiotr99

    Oceniono 3 razy 3

    tu akurat jest sprawa dość prosta, bo towar nie został wysłany. Problem się zaczyna gdy towar został wysłany, ale niezgodny z opisem lub wadliwy. Jak ktoś to przerabiał to wie o co chodzi

  • labeo

    Oceniono 4 razy 2

    Zakupy na allegro są mało bezpiecznie, a program ochrony kupujących to fikcja. Znacznie bezpieczniej zakupy robi się na chińskich portalach.

  • klex4

    Oceniono 6 razy 2

    Cha, cha, trzeba być Januszem biznesu żeby na alledrogo kupowac coś więcej niz silikonowego kondoma na komórkę. Ludzie zrozumcie że nie ma nic taniej, chcesz nową komórkę to za nią zapłać cenę w jakieś sieci handlowej albo u autoryzowanego dystrybutora. Będziesz miał gwarancję i pewność otrzymania towaru,

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje