Od początku roku ponad 500 tys. Polaków zmieniło operatora komórkowego. Kto zyskał, a kto stracił?

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej za pierwszy kwartał 2018 roku wynika, że na przeniesienie numeru telefonu komórkowego do innego operatora zdecydowało się ponad pół miliona rodaków. Komu udało się przyciągnąć najwięcej nowych klientów? Wyniki zaskakują.

Z wykorzystaniem zarządzanego przez prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD) udało się ustalić, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku nastąpiło przeniesienie 508 677 numerów między operatorami komórkowymi.

Największym przegranym w tym okresie okazała się sieć Orange, z której do innych operatorów odpłynęło ponad 18 tys. numerów. Większość z nich zdecydowano się przenieść do operatorów wirtualnych oraz Polkomtelu, czyli sieci Plus. W ujęciu kwartalnym straciło również T-Mobile (z tej sieci odpłynęło w tym czasie niemal 4400 numerów).

Pierwszy raz w historii na minusie jest również spółka P4, operator sieci Play. Mający dotychczas dodatni bilans przenoszenia numerów fioletowi, w pierwszym kwartale 2018 roku stracili nieco ponad 1000 numerów. Nie jest to duża liczba, jednak pod względem wizerunkowym strata wydaje się dużo bardziej znacząca.

Czytaj też: Orange rusza z ciekawą promocją. 100 zł bonusu na darmowe rozmowy w ofercie prepaid

Po pierwszych trzech miesiącach nieznacznie nad kreską pozostaje jedynie wspomniany wcześniej Polkomtel, czyli operator sieci Plus. Zieloni mają powody do świętowania - udało im się pozyskać od konkurencji niemal 1800 numerów komórkowych. Przy okazji okazało się, że Plus zatrzymał falę migracji swoich abonentów do innych dużych operatorów.

Komu udało się pozyskać najwięcej nowych numerów? Absolutnym zwycięzcą okazała się wirtualna sieć Premium Mobile działająca na sieci Plusa, z wynikiem ponad 10 tys. przeniesionych numerów. Drugi w kolejności jest a2mobile (Cyfrowy Polsat), któremu udało się skłonić klientów innych operatorów do przeniesienia ponad 6700 numerów.

Ewa Błaszczyk: Nie zakładajmy na wstępie, czy będzie sukces czy klapa, tylko zróbmy robotę [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (141)
Orange, Play i T-Mobile tracą klientów. Zyskuje Plus i operatorzy wirtualni
Zaloguj się
  • siwywaldi

    Oceniono 21 razy 17

    Onanizujecie się tą czy tamtą siecią.
    A prawda jest BRUTALNA. Operatora TRZEBA zmieniać co dwa lata, bo tzw. "nowy klient", zawsze traktowany jest LEPIEJ od tych "starych" i wiernych. I to w KAŻDEJ sieci :-)

  • stoprocentwuwa

    Oceniono 13 razy 11

    Ja już nie mogę w tym Playu - słaby zasięg macierzysty a w roamingu w innych sieciach ograniczenie prędkości danych do 3 Mb/s. Dodatkowo Orange jest zapchany bo ma wspólną sieć z Tmobile. W zasadzie internet działa mi tylko gdy przełączę się do Plusa.

  • zywiolak

    Oceniono 11 razy 9

    Ja mam od wielu lat umowę z Play, ale w tym roku miarka się przebrała. Non stop problemy internetem mobilnym i mmsami. Żeby mieć obie usługi włączone muszę restartować telefon, jednak gdy tylko zmienię lokalizację to nie mam ani internetu ani możliwości wysyłania/odbierania mmsów - wygląda to na jakiś problem z logowaniem się do sieci między nadajnikami. Czekam na koniec umowy....

  • dert21

    Oceniono 5 razy 3

    Raport RFBenchmark - wygląda na to że T-Mobile tak rozpędził się z reklamami i łowieniem klientów że zapomniał że nie ma dla nich wystarczającej sieci…
    pobieranie danych: „T-Mobile zajmuje obecnie trzecie miejsce z wynikiem średniej szybkości pobieranych danych wynoszącej 20,33 Mb/s.”
    wysyłanie danych: "Jak na razie 2018 jest rokiem Plusa, jeżeli chodzi o średnią szybkość pobierania danych! Ten operator notuje wciąż najlepsze wyniki, w znacznym stopniu wyprzedzając swoich rywali. Co więcej, poprawił swój wynik z lutego z 9,86 Mb/s do 11,7 Mb/s. Pozostali operatorzy zacięcie konkurują o drugie miejsce.”

  • Jan Tadeusz

    Oceniono 2 razy 2

    Około 2001 r. gdy mój najbliższy krewny przebywał w szpitalu, ukradziono mu tam telefon. Aby złodziej nie "nabił rachunku" zostałem poproszony o zablokowanie karty. Nie mogąc się dodzwonić, ze względu na pilność sprawy, udałem się osobiście do siedziby Plusa. Mimo rozmowy z pracownikiem i jego bezpośrednim zwierzchnikiem byłem mało wiarygodny dla tego operatora. Oczywiście wcześniej okazałem dowód osobisty. Nic nie wskórałem. Panie były nieugięte. Wściekły postanowiłem znów spróbować załatwić to telefonicznie. Udało się! Dysponując tą samą wiedzą, którą przekonywałem panie osobiście, udało się przekonać osobę nie mającą możliwości zweryfikowania dzwoniącej osoby. Z tej przyczyny nigdy nie biorę Plusa pod uwagę zmieniając operatora. Niekompetentni i niewiarygodni.

  • cymesgeszefciarz

    Oceniono 4 razy 2

    Wejście play miało ogromny (pozytywny dla konsumenta) wpływ na rynek gsm, ale obecnie ich oferta nie jest lepsza od konkurencji a jakość niestety gorsza a jedna owczy pęd za celebrytami trwa ...
    Optymalny jest OFnK lub nju ...

  • spokojniesiezmiescisz

    Oceniono 1 raz 1

    play to dziadostwo. Pazerność, złodziejstwo i cwaniactwo- dlatego wycofałem od nich 8 numerów.

  • dungala

    Oceniono 1 raz 1

    Play jak tak będzie dalej polatywal to skończy się taryfa ulgowa i piękne celebrytki będą że mogły pieprzyć co będą chciały.przeniose 6 numerów i co mi zrobicie.

  • qnqn

    Oceniono 1 raz 1

    Orange i Tmobile, największymi złodziejami z branży.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX