Telewizja HBO, po przejęciu, ma być lepsza niż Netflix. Zmiana strategii - więcej filmów i seriali

Robert Kędzierski
HBO nie będzie się już skupiać wyłącznie na tworzeniu własnych treści premium. Serwis ma być nowym Netfliksem, i zaoferować użytkownikom znacznie więcej niż jego konkurent. Taką strategię nakreślił na spotkaniu z pracownikami firmy szef Warner Media.

HBO w przyszłym roku czeka transformacja. Ma stać się bezpośrednim konkurentem Netfliksa - zapowiedział John Stankey, szef spółki Warner Media, która po fuzji AT&T i Time Warner, zarządza amerykańską stacją telewizyjną. 

Stankey zapowiedział, że HBO nie może się skupiać wyłącznie na wytwarzaniu własnych treści premium. Musi udostępniać też inne firmy i seriale.

Czytaj też: Wielkie zmiany na rynku mediów. Internet zyskuje na znaczeniu. 

Szef Warner Media, cytowany przez Deadline, stwierdził nawet, że niezbędna jest walka "o każde 15 minut spędzane przez użytkownika przed ekranem". HBO potrzebuje wzrostu - zarówno jeśli chodzi o penetrację rynku, czyli ogólną liczbę użytkowników, jak i dzienne wskaźniki oglądalności. Dziś z serwisu korzysta 183 mln użytkowników, ale to za mało, bo przekłada się na ok. 35-40 proc. udziału w rynku. 

Widzowie powinni korzystać z serwisu każdego dnia."Nie chodzi o godziny tygodniowo, ani o godziny miesięcznie. Chodzi o godziny dziennie" - podsumował przedstawiciel nowego właściciela HBO. 

Konkurent Netflix może być potężny

Plany stworzenia nowego serwisu VOD nie są nowe. Niecały rok temu Disney, będący obecnie częścią tej samej grupy medialnej co HBO, zapowiadał stworzenie własnego serwisu. I wycofał się ze współpracy z Netfliksem zabierając z niego sporo tytułów. A tych Warner czy Pixar mają naprawdę dużo - Gwiezdne Wojny", "Król Lew", "The Avengers", "Piraci z Karaibów" to tylko niektóre z nich. Do tej puli doliczyć trzeba jeszcze tytuły Warner Brothers - "Harry’ego Pottera", "Batman", "Supermana" i wielu innych. 

Nowy właściciel oczekuje, że transformacja HBO pozwoli osiągać większe zyski.

Dobra wiadomość dla widzów

HBO w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczyło na własne produkcje trzy miliardy dolarów. Netflix tylko w roku 2018 chce wydać na filmy i seriale osiem miliardów dolarów. To oznacza tylko jedno: HBO chcąc faktycznie konkurować z Netfliksem będzie musiało znacznie więcej wydawać na nowe treści i umieszczać w swoim serwisie VOD te naprawdę najbardziej unikalne. Dla konsumentów to oczywiście bardzo dobra wiadomość. 

HBO i CNN mają jednego właściciela

Nowa pozycja rynkowa HBO wynika z zeszłorocznej fuzji pomiędzy Warnerem i AT&T. Jedna z największych firm medialnych świata za 85 mld dolarów stała się własnością jednego z najbardziej liczących się dostawców internetu. 

***

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Więcej o:
Komentarze (19)
HBO po przejęciu chce być jak Netflix. Zapowiada zmianę strategii
Zaloguj się
  • mammothpl71

    Oceniono 4 razy 4

    A na razie czekamy na dźwięk 5.1 w aplikacji, który to Netflix ma już od dawna...

  • darius112

    Oceniono 5 razy 3

    Ciekawe jaki jest katalog Netflix czy HBO w USA. Mi brakuje tam klasyki kina. Chętnie bym obejrzał filmy Oskarowe lub nominowane filmy z lat 50 i 60. Czasami jak oglądam takie starocie, to się łapie na tym że jest masa genialnych starych filmów o których nigdy nie słyszałem.

  • Zarigani (Zarigani)

    Oceniono 2 razy 2

    Mogę poprosić źródło, w którym jest napisane, że "Disney, będący obecnie częścią tej samej grupy medialnej co HBO"? Bo HBO należy do TimeWarner, a jakoś nie mogę znaleźć informacji o tym, ze TW należy do Disneya. Chyba, że autor wypisuje brednie, ale to już normalne na gazeta.pl

  • Zenon Bobbalina

    Oceniono 2 razy 2

    HBO to jedna wielka filmowa sieczka i w dodatku jak na Polandyjskie warunki droga.

  • alfalfa

    Oceniono 3 razy 1

    bez dokumentów wysokiej jakości merytorycznej nie kupię. Netflix się przynajmniej stara, choć po amerykańsku, czyli niekoniecznie interesująco, raczej na jedno kopyto. NG i Discovery biją na głowę choć zdecydowanie można lepiej. Czasem Planete a zwłaszcza BBC okazuje się być lepsze.
    A.

  • adampan12

    0

    HBO w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczyło na własne produkcje trzy miliardy dolarów.
    Więcej, 9 takich lat po 3 miliardy i problem głodu na świecie znacząco by się poprawił. Jeśli do tego dodać Netlixa i ich miliardy....

  • sigit

    0

    Może będa współpracować z producentami sprzętu i pomagać im tworzyć dedykowane nakładki do oglądania, np. w androidowych odtwarzaczach. Netflix ma ich generalnie w dupie, rozmawia z LG i kilkoma potentatami. Apki na Androida ze sklepu Play to namiastka, bez porządnego obrazu i dźwięku.

  • walter6g6

    Oceniono 5 razy -1

    Jak HBO ma być lepsze od Netflixa, kiedy nawet nie pozwala internaautom na płatną subsrypcję bez konieczności podpisywania umowy z tradycyjnym operatorem telewizyjnym? Życzę powodzenia betonom z HBO.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX