WhatsApp zacznie wyświetlać reklamy. Wprowadzi też opłaty dla użytkowników biznesowych

Robert Kędzierski
WhatsApp postanowił zwiększyć przychody - aplikacja będzie wyświetlała reklamy. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że nie będą one zbyt uciążliwe. Zmian jest jednak więcej.

Według informacji do których dotarł "Wall Street Journal", WhatsApp, komunikator należący do Facebooka, wkrótce będzie wyświetlał reklamy. W ten sposób firma chce monetyzować swoich użytkowników, których jest już naprawdę wielu, bo 1,5 mld.

Zarabianie na korzystających z WhatsApp nie powinno być jednak szczególnie uciążliwe. Reklamy mają być  wyświetlane w polu Status. A to wymaga kliknięcia.

embed

Analitycy obawiają się jednak, że na WhatsApp nie da się zarabiać łatwo. W Instagram Stories, które też wyświetlają reklamy, przyciągnięcie uwagi odbiorcy jest znacznie wygodniejsze niż w przypadku statusu. 

Biznes zapłaci

Zmiany zapowiadają się też w aplikacji WhatsApp Business, przeznaczonej, jak wskazuje nazwa, dla firm. Usługa wprowadzona pod koniec zeszłego roku ma trzy miliony użytkowników. Jest narzędziem  komunikacji z klientami. 

Według  niepotwierdzonych informacji ci, którzy nie odpowiadają swoim klientom w ciągu 24 godzin, mieliby być obciążeni opłatą. Jej wysokość ani zakres nie zostały jeszcze potwierdzone.

2,5 mld ludzi w zasięgu

Facebook ma ogromną bazę użytkowników, dlatego może sobie pozwolić na testowanie różnych wariantów monetyzacji. Według danych z czerwca co najmniej 2,5 mld osób używa jednej z jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Whatsappa lub Messengera. Co istotne to mowa o realnych użytkownikach, nie zarejestrowanych kontach. 

Nawet w rozbiciu na poszczególne usługi liczby imponują: 2,23 mld osób korzysta z Facebooka, 1 mld z Instagrama, 1,5 mld z Whatsappa i 1,3 mld z Messengera. 

Facebook musi zarabiać

Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia powody wprowadzenia reklam przez Facebooka są jasne. Firma musi udowodnić inwestorom, że potrafi zarabiać. Ci są bowiem rozsierdzeni aferą z wyciekiem danych do firmy Cambridge Analytica.

Dwa tygodnie temu spółka Marka Zuckerberga zanotowała koszmarny dzień na giełdzie. Jej wartość  stopniała o ponad 100 mld dolarów umniejszając majątek właściciela o blisko 16 mld dolarów, najwięcej w rankingu miliarderów. 

Notowania Facebooka wyraźnie tąpnęły pod koniec lipcaNotowania Facebooka wyraźnie tąpnęły pod koniec lipca Źródło: Google

Do dziś strat sprzed dwóch tygodni nie udało się odrobić. Wprowadzenie reklam i opłat może sprawić, że inwestorzy odzyskają wiarę w największy portal społecznościowy świata i jego akcje zaczną rosnąć. 

Czytaj też: Ile wie o tobie Facebook? Wiemy jak to sprawdzić

Zmiany nieprzypadkowo dotykają WhatsAppa. Mark Zuckerberg wydał na niego 17 mld dolarów. Czas zatem pokazać inwestorom, że transakcja może się zwrócić. 

***

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]

Za: ubergizmo.com

Więcej o:
Komentarze (21)
WhatsApp zacznie wyświetlać reklamy. Wprowadzi też opłaty dla użytkowników biznesowych
Zaloguj się
  • patrze_na_was_z_gory

    Oceniono 12 razy 6

    Sa alternatywy. Nie widze problemu, Calej liscie osob na ktorych mi zalezy podesle linka do innej popularnej aplikacji do korespondencji, a oni zrobia to samo i po problemie. FB nie mam juz od 2 lat reszty nigdy nawet nie probowalem na dluzej zostawic niz na okres testow 3 dniowych, a nachalne reklamy mi serwowane sprawiaja, ze koncze przyjazn z danym ziutkiem. Onet swgo czasu uparl sie, ze addblocker ma byc wylaczony...od tamtej pory nie wiem nawet jak wyglada ten portal. Pamietajmy to sa nasze przyzwyczjania, ale latwo je zmienic i zastapic czyms co nam odpowiada, a bez nas te wszystkie smieszne bzdeciny moga sobie w dupe wsadzic :)

  • loyer1

    Oceniono 7 razy 5

    Jak się pojawią, to się je wytnie.
    Dziękuję za uwagę.

  • olobo

    Oceniono 2 razy 2

    Skype i Viber też szpiegują i reklamy wyświetlają. Telegram spalony (złamany system szyfrowania). O Messengerze czy innych wynalazkach od Google, Apple, Facebooka czy wcześniej wspomnianego Microsoftu, z punktu widzenia bezpieczeństwa przesyłanych informacji trzeba z marszu zapomnieć. Z popularnych i przetestowanych/sprawdzonych programów zostaje Signal i płatna jednorazowo (ale tania) szwajcarska Threema. Zero reklam, zero zbierania danych o nas i rozmówcach.

  • aprilapril

    Oceniono 14 razy 2

    no to sie skasuje.

  • Oceniono 1 raz 1

    I ciekawe, skąd będą wiedzieć, komu pokazywać określone reklamy. Trudno mi uwierzyć, że ludzie dobrowolnie będą się zgłaszać do oglądania, albo reklamodawcy będą na ślepo rzucać wszędzie reklamami. Musi się pojawić jakaś forma inwigilacji i sczytywania danych.

  • Oceniono 2 razy 0

    Też polecam Signal. I co na prawdę ważne nie zaśmieca telefonu zdjęciami jak Whatsapp

  • bogulo2

    Oceniono 1 raz -1

    Dobre wiesci dla konkurencji, moze Google Alo sie wybije..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX