Nie działało wiele stron w polskim internecie. Atak DDoS przyczyną awarii

Nie działało wiele stron i usług w polskim internecie. Nie dało się też skorzystać z aplikacji, np. do zakupu biletów komunikacji miejskiej. Problemy dotknęły firmy korzystające z infrastruktury home.pl.

Bardzo duże problemy miał jeden z największych dostawców usług internetowych w Polsce - home.pl. Nie działały serwisy korzystające z usług tej firmy.

Serwis Niebezpiecznik podaje, że problemy home.pl zaczęły się dziś tuż po północy. Przez wiele godzin zdezorientowani klienci byli pozostawieni sami sobie. Home.pl poinformowało o problemach rano na swoich kanałach social media - na Facebooku i Twitterze:

Szanowni klienci, w chwili obecnej dostęp do usług: strony www, poczta, domeny, sklepy nie jest możliwy. Administratorzy pracują nad usunięciem awarii. Z uwagi na charakter prac nie możemy wskazać dokładnej godziny, gdy usługi będą już aktywne. Za utrudnienia przepraszamy.

Problemy z zapewnieniem dostępu do własnej strony lub usług miało wiele firm w polskim internecie. Przez wiele godzin nie działała m.in. aplikacja SkyCash pozwalająca na zakup biletów na pociągi i komunikację miejską.

Nie działają serwisy korzystające z home.plNie działają serwisy korzystające z home.pl fot. własny zrzut ekranu

Nieaktywna była też strona szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego pozwalająca sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Wiele osób i firm nie mogło też skorzystać z poczty e-mail dostarczanej przez home.pl. Nie można było także otworzyć strony samego home.pl.

Aktualizacja 10:40

Zaledwie kilka minut temu, ok. godziny 10:40 strony korzystające z usług home.pl zaczęły już działać. Wygląda więc na to, że sytuacja powoli się uspokaja, choć jak na razie home.pl nie informuje o zażegnaniu problemów.

Aktualizacja 10:55

Home.pl szybko wydało krótki komunikat w strawie porannej awarii. Okazuje się, że odpowiedzialny za problemy wielu firm w polskim internecie był atak DDoS (polegający na przeciążeniu serwerów poprzez wysłanie zbyt wielu zapytań jednocześnie).

Atak DDOS przyczyną niedostępności usług. Pełen komunikat dostępny w biurze prasowym http://home.pl.

Atak DDOS przyczyną problemów Home.plAtak DDOS przyczyną problemów Home.pl fot. screen własny

Zaledwie po kilku minutach home.pl usunęło ze swojej strony komunikat o ataku DDoS. Z konta na Twitterze zniknął także tweet z linkiem do biura prasowego.

Aktualizacja 11:40

Home.pl ponownie wydał komunikat w sprawie porannej awarii. Firma potwierdza w nim, że przyczyną problemów był "największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy". Atak został przeprowadzony przez nieznanych sprawców, ale żadne dane klientów home.pl nie były zagrożone.

W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona. Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

---

Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ

Więcej o:
Komentarze (30)
Duża awaria home.pl. Nie działa wiele stron i aplikacji w polskim internecie
Zaloguj się
  • extragender

    Oceniono 4 razy 2

    Po czym poznać kretyna? Pod artykułem o internecie wstawi komentarz o polityce.

  • koenzymq10

    Oceniono 8 razy 2

    Macierewicz już wie, że stali za tym jego mocodawcy z Kremla.

  • zigzaur

    Oceniono 1 raz 1

    Nadal nic nie działa.

  • opiniamoja

    Oceniono 5 razy 1

    pis zaczyna majstrować przy internecie? uuuuu

  • qnqn

    Oceniono 11 razy 1

    Działam w branży i za każdym razem kiedy dowiaduje się, że klient ma tam konto hostingowe ogarnia mnie śmiech politowania. :) No ale tak to jest, kiedy ludzie nie mają świadomości. Home i nazwa to najgorsze hostingi pod słońcem, a i płacić sobie każą niebotyczne kwoty.

  • spider78

    Oceniono 1 raz 1

    Dyrektor Internetu wyłączył dostęp:
    www.youtube.com/watch?v=WIEqJksalpU

  • placowy

    0

    PODAWAJCIE BEZPIECZNYCH DOSTAWCÓW INNYCH NIŻ H - O- M- E. PL

  • Oceniono 4 razy 0

    Tak jak zalewają mnie i moich klientów co 2- 3 dni spamem o swoich usługach, tak żadnej informacji od nich nie uzyskałem w czasie awarii. DDoS prawdopodobnie wynikał z tego że dostali maile zwrotne własnego marketingowego spamu....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX