Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Nvidia prezentuje gameplay "Cyberpunka 2077". Gra wykorzysta technologię ray tracingu
Ray tracing to obecnie jedno z najgorętszych "haseł" w świecie gier. O technologii wstecznego śledzenia promieni światła, która pozwala na generowanie niemalże fotorealistycznych scen trójwymiarowych, sporo mówi się w kontekście zbliżających się konsol nowej generacji od Sony i Microsoftu.
Ray tracing już teraz dostępny jest dla posiadaczy kart graficznych Nvidia z serii RTX, a producenci chwalą się implementacją tej technologii w swoich grach. Ray tracing pojawił lub wkrótce pojawi się m.in. w takich tytułach, jak "Metro Exodus", "Wolfenstein: Young Blood" czy "Minecraft". W niedalekiej przyszłości ta lista wydłuży się również o "Dying Light 2", "Call of Duty: Modern Warfare", "Conrol", czy "Watch Dogs: Legion".
Czytaj też: Widzieliśmy gameplay "Cyberpunka 2077" za zamkniętymi drzwiami. Gra zachwyca!
Cyberpunk 2077 z ray tracingiem
Jednym z tytułów, który ma wykorzystywać ray tracing w najlepszy dostępny sposób jest "Cyberpunk 2077" od studia CD Projekt RED. Premierę gry zaplanowano na 16 kwietnia 2020 roku, a polskie studio przy pracach nad produkcją ściśle współpracuje z Nvidią.
O tej współpracy świadczy fakt, że największy producent kart graficznych zaprezentował właśnie krótki (i niepublikowany wcześniej) fragment rozgrywki "Cyberpunka 2077" - z włączonym ray tracingiem. Trzeba przyznać, że zarówno sam gameplay, jak i pokazane przez Nvidię grafiki, robią ogromne wrażenie.
O co chodzi w "Cyberpunku 2077"?
"Cyberpunk 2077" to gra cRPG, oparta na licencji "papierowej" gry fabularnej "Cyberpunk" Tytuł przenosi nas do futurystycznego Night City, którym rządzą bezwzględne gangi oraz bezduszne megakorporacje.
Jednym z najważniejszych elementów świata "Cyberpunk 2077" jest zamiłowanie ludzi do modyfikowania swojego ciała za pomocą tzw. wszczepów, które zwiększają ich możliwości psychofizyczne. Na ulicach Night City spotkamy więc osoby z cybernetycznymi implantami nóg, rąk, oczu oraz wielu innych narządów.
W grze wcielamy się w postać "V" - prywatnego najemnika bądź najemniczki (możemy zdecydować się na rozgrywkę zarówno męską, jak i żeńską postacią), który/która próbuje przetrwać w jednym z najbardziej niebezpiecznych miast Ameryki Północnej, bo za takie powszechnie uznawane jest kalifornijskie Night City.
-
Uważacie, że mieszkania w Polsce są drogie? Lepiej usiądźcie. Prawdziwa drożyzna dopiero nas czeka
-
NASA "dotknęła" Słońca. Sonda Parker odkryła nieznaną do tej pory naturę naszej gwiazdy
-
W Polsce zabraknie rąk do pracy? Jeszcze nigdy tylu Ukraińców nie deklarowało chęci wyjazdu
-
Zabójcza mgła. Wielki smog londyński w 1952 r. zabił tysiące ludzi. Dziś mamy blokady wyżowe
-
Budżet straci miliardy? Wszystko przez kalendarz. "Nieobecny poseł może zaprzepaścić plany rządu"
- Prezes Obajtek na zakupach, czyli Orlen połyka Energę. Budżet też się nakarmi."Sięganie po pieniądze"
- To co dał nam PiS, a co skubnął i skubnąć planuje. Rzut oka w portfel Polaków
- Polaków czekają głodowe emerytury. Matematyka jest nieubłagana, chociaż jest pewien promyk nadziei
- Psycholog Leszek Mellibruda: Zwykle dla ludzi otrzymywanie jest emocjonalnie ważniejsze niż oddawanie
- Ziemia do niedawna miała więcej niż jeden księżyc? Był, ale znacznie mniejszy
rolnik313
0
jak to jest że raytracing działa bez najmniejszego problemu na linux w programie blender niezależnie od karty graficznej a NVidia przypisuje sobie całą ta technologię? może i umożliwia jakiś uproszczony raytrace w czasie rzeczywistym, ale na pewno nie jest to coś co działą tylko na ich kartach. dobrze że jestem konsolowcem i nie biorę udziału w tych chwytach marketingowych PCMasterRacowiczków gdzie można wydać 20 tys $ na PC a i tak nie być zadowolonym.