Przekręt z paczką za pobraniem powrócił. Tym razem oszuści wykorzystali kurierów DPD. Firma reaguje

Przekręt z paczkami za pobraniem powrócił. Tym razem jego ofiarą padła firma DPD i osoby, które zapłacili niemal 100 zł za przesyłkę, w środku której znajdowały się wieczka od słoików i brudne koszulki. Na szczęście tym razem firma kurierska zareagowała bardzo szybko.

Firma Alexa Capital, która ma swoją siedzibę w Łodzi, wysyła do różnych osób przesyłki, w środku których znajdują się m.in. brudne koszulki albo wieczka od słoików. Przesyłkę dostarcza prawdziwy kurier. Łatwo jest więc nabrać się na przekręt i zapłacić za pobranie kwotę 99,55 zł. Firma otrzymała już dużo negatywnych komentarzy w sieci, w których ludzie potwierdzają, że zostali naciągnięci na płatność.

embed

DPD nie jest odpowiedzialne za oszustwo

Przekręt nie jest wyrafinowany i opiera się na całkiem prostym pomyśle. Chodzi o wykorzystanie zaufania ludzi. Często paczkę odbieramy nie my sami, ale jakiś inny domownik lub nawet sąsiad. W związku z tym nie każdy zastanawia się nad tym do kogo jest adresowana przesyłka i od kogo pochodzi.

Przesyłkę pobraniową trzeba oczywiście opłacić. Następnie firma DPD przekazują pieniądze do firmy, który wysłała paczkę. Zanim się to jednak stanie, sprawę można zgłosić na policję oraz złożyć reklamację w firmie kurierskiej. Ta powinna  ona rozpatrzyć ją w ciągu 10 dni.

Nie jest to pierwszy raz, gdy w ten sposób ktoś próbuje wyłudzić pieniądze. Na podobnej zasadzie działała też firma SET-BET w 2016 roku. Oszustwo to jest dość proste i ciężko mu zapobiec. Wątpliwości może jednak budzić to, skąd wzięto adresy, na które wysyłane są takie paczki. 

DPD reaguje. Współpraca z firmą Alexa Capita zakończona

Po opublikowaniu powyższego artykułu otrzymalismy od firmy DPD oświadczenie, z którego wynika, że po wykryciu oszustwa współpraca z firmą Alexa Capita została natychmiast zakończona.

16 października wymieniona wyżej spółka nadała przesyłki z usługą za pobraniem. DPD Polska zrealizowała usługę zgodnie z podpisaną umową. Natychmiast po otrzymaniu sygnałów od odbiorców o podejrzanych, niezamówionych przesyłkach od Alexa Capital, konto tego klienta zostało zablokowane w celu uniemożliwienia składania dalszych zleceń, a umowa na świadczenie usług kurierskich została rozwiązana przez DPD Polska ze skutkiem natychmiastowym - zgodnie z obowiązującym prawem i wewnętrznymi procedurami.

 - czytamy w oświadczeniu.

Jednocześnie firma kurierska poinformowała, że "zostały również wstrzymane wypłaty pobrań na rzecz Alexa Capital za nadane przesyłki i wszelkie rozliczenia z tym podmiotem".

DPD Polska bardzo poważnie traktuje wszelkie sygnały o nieprawidłowościach związanych ze świadczonymi usługami  i próbami wyłudzeń, szczególnie że w ostatnich latach cała branża TSL poddawana jest różnego rodzaju próbom ataków ze strony nieuczciwych kontrahentów lub oszustów. W tej sprawie jesteśmy do dyspozycji właściwych służb, a poszkodowani przez firmę Alexa mogą podjąć  kontakt z organami ścigania.

- podkreśla DPD.

Więcej o:
Komentarze (9)
Przekręt z paczką za pobraniem powrócił. Tym razem oszuści wykorzystali kurierów DPD. Firma reaguje
Zaloguj się
  • bilewiczowszczynski

    Oceniono 3 razy 3

    " Ktoś wysyła koszulki i wieczka od słowików". Slowika nalezy absolutnie przykryc wieczkiem... ;)

  • rhplus1

    Oceniono 1 raz 1

    Nie zdarzyło się, aby DPD zainteresowało sie propblemem reklamacyjnym w ciagu 10 dni.
    Dla nich to 30 dni to normalka, czyli standard.

  • cooltras

    Oceniono 3 razy 1

    Jakim trzeba być debilem żeby płacić za coś czego nie zamawiałem?!nawet jeśli to do innego domownika adresowane, to wystarczy do niego zadzwonić i potwierdzić czy coś zamawiał. Schemat prosty jak drut, nawet kilka miesięcy temu omawiany w programie TVN Turbo "Złodzieje". Głupich nie sieją.

  • golem_t

    Oceniono 1 raz 1

    Zaraz ale kurier nie przekazuje tych pieniędzy "do reki" ale na konto. Ktoś musiał to konto założyć - tak wiem co to jest słup - gdzieś musiano z tego konta wypłacać/przelewać pieniądze. Skoro jest 10 dni na reklamację to kurier ma jakiś mechanizm rozliczania się z firmą - może jej wstrzymać wypłaty w razie jakiś problemów.

  • 0ldbear

    0

    to nie dpd powinno się tym zająć tylko prokurator

  • laszczyny

    Oceniono 3 razy -1

    Witajcie w krainie PISOBOLSZEWICKIEJ rządzy.

  • marek.usc

    Oceniono 1 raz -1

    Przecież to jest niemiłosiernie proste do namierzenia, albo ktoś ma kontakty w DPD albo robią z nas idiotów

  • melamed

    Oceniono 1 raz -1

    PAY PAL okrada .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX