Naprawia iPhone'y, został pozwany przez Apple. Firma nie chce, by używał nieoryginalnych części

Henrik Huseby od ponad dwóch lat procesuje się z Apple. Norweg zajmuje się wymianą uszkodzonych ekranów, ale używa przy tym nieoryginalnych części. Korporacji się to nie podoba, co argumentuje obecnością ich loga, mimo że komponenty nie są przez nich firmowane. Sprawa trafiła do Sądu Najwyższego.

Firma PCKompaniet zajmuje się naprawą smartfonów Apple w Norwegii. Jej właścicielem jest Henrik Huseby, który od dwóch lat procesuje się z amerykańską korporacją. W 2017 roku celnicy przejęli jego przesyłkę i zarekwirowali, ze względu na roszczenia Apple. Huseby zniszczone ekrany wysyła do Hong Kongu, gdzie są naprawiane i odsyłane z powrotem do Norwegii. PCKompaniet montuje je już na miejscu i oddaje zadowolonym klientom. To jednak nie jest na rękę Apple, które chciałoby, by ich produkty, mogły być naprawiane tylko przy użyciu oryginalnych części.

Argumentem prawników producenta iPhone’ów jest logo ich firmy, które po naprawie wciąż zdobi naprawione komponenty. Firma podkreśla, że gdyby nie ich znak towarowy, problemu by nie było. Huseby broni się, że logo Apple nie jest widoczne i zostaje zakryte po zamontowaniu wyświetlacza w smartfonie. Ponadto Norweg argumentuje, że znak firmowy jest na częściach, które nie są wymieniane.

Apple pozwało w Norwegii obywatela do sądu, za naprawę iPhone’ów z użyciem nieoryginalnych części

Sprawa oczywiście trafiła na wokandę. W sądzie okręgowym w Oslo przyznano rację Huseby’emu. Apple od decyzji się odwołało i w sądzie apelacyjnym udało im się wygrać. Zgodnie z wyrokiem Norweg ma zniszczyć 62 ekrany i zapłacić Apple 11 tys. dol. kosztów sądowych. Sprawa jednak nie skończy tak szybko, ponieważ Huseby skierował ją do Sądu Najwyższego. Nieznana jest data pierwszej rozprawy, ale sprawa może mieć charakter precedensowy dla wszystkich serwisów zajmujących się naprawą urządzeń Apple. Mali przedsiębiorcy mogą zostać pozbawieni głównej możliwości zarobku. Firma z Cupertino może z kolei dużo zyskać na tym wyroku, który mogłaby wykorzystać do odrobienia strat, jakie przyniosła im przymusowa wymiana baterii na ich koszt w cześći iPhone’ów.

Więcej o:
Komentarze (98)
Naprawia iPhone'y, został pozwany przez Apple. Firma nie chce, by używał nieoryginalnych części
Zaloguj się
  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 9 razy -7

    Kolejny fake news w artykule. Wymiana baterii nie była przymusowa.

    To smutne, że ludzie karmieni sa kłamstwami.
    Co do serwisu, to facet ma na fakturze z Chin "ekran Apple", gdyby miał napisane "regenerowane ekrany od firmy #$$@", ale on miał Apple. I o to toczy się sprawa.

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 9 razy -7

    Ten artykuł to bezmyślny przedruk z innej prasy i zwykły fakenews.
    Apple NIE POZWAŁO za NAPRAWIANIE. Facet dostał pozew, bo norweski urząd celny wykrył, że wysłano do niego z Chin nieoryginalne części z logo Apple. To o to toczy się sprawa, a nie o to co facet robi w swoim serwisie.
    Żadna firma na świecie nie pozwala na handel podróbkami ze swoim logo.

  • raknawspak

    Oceniono 5 razy -5

    Stary news.

    Czerskie zaspały znowu... nawet nie wiedzą, że Right To Repair Bill właśnie był procedowany

  • noddy

    Oceniono 8 razy -2

    Apple pozywa za używanie nieoryginalnych części z LOGO APPLE. Tu chyba różnica?

  • benkenobik

    Oceniono 11 razy -1

    Bydło z rezerwatu zaryczało!
    Weźcie dechę i się walnijcie w łeb jak tylko przez myśl Wam przejdzie chęć kupienia tego badziewia... Chyba, że sekta już Wam mózg wyprała!

  • avocador

    0

    Dlatego..I . Dziwię się tym którzy jarają się iphonami...w życiu nie kupię ich sprzętu...zwłaszcza przy takiej polityce tej firmy...pijawki

  • maksigazeta1

    0

    Jak działa norweska sprawiedliwość - to pokazali już w sprawie bandyty Bjervika (czy jak mu tam...). Wygrał sprawę o "złe warunki w więzieniu". Jak już nie został ukatrupiony za wybitną zasługę w zmniejszeniu populacji młodzieży, to powinien dożywotnio zap ...lać w kamieniołomie, a nie apartament z internetem. Niech żyją norweskie sądy!!!!

  • zyluzylu

    Oceniono 4 razy 0

    "...co argumentuje obecnością ich loga..." - serio "loga"? Może jednak "logo", bo chyba nie o "log", tylko o "logo" tu chodzi. Taka mała, subtelna różnica. Niestety, to wciąż nagminnie popełniany błąd. Również w Waszym portalu.

  • 1p.3.15

    Oceniono 2 razy 0

    Firmie nie chce... trudna jest polska języka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX