Kosmos. Naukowcy w dwóch meteorytach odkryli cukry proste, z których może powstać życie

Międzynarodowy zespół naukowców zbadał dwa meteoryty i odkrył w nich cukry proste. To ważna wiadomość, ponieważ te związki chemiczne mogą służyć do budowy RNA, co z kolei oznacza możliwość powstania życia poza Ziemią.

Kosmos poza Ziemią posiada składniki niezbędne dla stworzenie życia. Takie wnioski płyną z badania opublikowanego w czasopiśmie “Proceedings of the National Academy of Science” jak donosi NASA. Międzynarodowy zespół, którym kierował Yoshihiro Furukawa z Tohoku University w Japonii odnalazł w dwóch rożnych, bogatych w węgiel meteorytach ślady rybozy oraz innych ważnych cukrów, jak arabinoza i ksyloza. Naukowcy sprawdzili, czy cukry nie są ziemskim zanieczyszczeniem z pomocą analizy izotopowej. Próbki zawierały dużą przewagę izotopu węgla C13, która pozwoliła bez wątpliwości stwierdzić, że związki nie pochodzą z Ziemi, gdzie życie opiera się głównie na izotopie C12.

Cukry znaleziono na dwóch meteorytach. Pierwszy z nich Northwest Africa 801 został odnaleziony w 2001 roku w Maroku i zgromadzono ok 5 kg jego odłamków. Drugi obiekt to meteoryt Murchison, który odkryto w 1969 r. w Australii i zebrano ponad 100 kg jego pozostałości. Wcześniejsze badania wykazały istnienie w meteorytach aminokwasów oraz nukleotydów.

Odkrycie cukrów prostych w dwóch meteorytach potwierdza, że życie w kosmosie mogło pojawić się poza Ziemią

Jedna z teorii dot. ewolucji i pojawienie się życia, zakłada, ze niekoniecznie musiało powstać na Ziemi. Wedle hipotezy panspermii życie może rozprzestrzeniać się dzięki naturalnym procesom po całym Kosmosie, m.in. właśnie dzięki meteorytom. Odkrycie cukrów prostych sprawia, że panspermia staje się znacznie bardziej prawdopodobną teorią. Ryboza jest ważnym składnikiem RNA, która przenosi informację genetyczną z DNA do rybosomów, w wyniku czego możliwa jest synteza odpowiednich białek. Spekuluje się, że RNA mogło być odpowiedzialne za replikację organizmów żywych przed pojawieniem się DNA.

Należący do zespołu badaczy Danny Glavin z NASA Goddard Space Flight Center zaznacza, że ich badanie pokazuje, że życie na Ziemię mogło przybyć z Kosmosu:

Cukru występującego w DNA, dezoksyrybozy nie udało się znaleźć w żadnym z badanych meteorytów. To istotne, bowiem może sugerować, że to pozaziemska ryboza mogła trafić na wczesną Ziemię. To byłoby zgodne z hipotezą, że RNA ewoluowało na naszej planecie pierwsze.
  • zimman

Tutaj mamy chociaż dowód w postaci RNA, a dowodu na istnienie Boga nadal żadnego...

• zwyklaosoba

"Omne vivum ex vivo" - po co kłopotać się tezami o meteorytach. Wystarczy obalić pasteurowską tezę i świat nauki (i sensacji) będzie bił pokłony.

• siwywaldi

A już myślałem, że zasuszone plemniki znaleźli.... :-)

• cham_nie_pan

I po iluś tam milionach lat z owej rybozy wykluł się kurdupel i jego banda. I po co to komu?

• wolak007

Następnie meteoryty zostały sfermentowane i...

• ted2

0

Czy wszechświat zawierający miliardy galaktyk, czarnych dziur itp mógł by być stworzony przez Boga chrześcijan ?
    Po co ?
    Przecież płaska ziemia, i firmament obwieszony lampkami gwiazdami byłby zupełnie wystarczalny. Wszyscy naukowcy potwierdzali by że ziemia ma rzeczywiście 10 tys lat. Istnienie duszy byłoby również potwierdzone

• helvetik

Oceniono 3 razy -1

"Naukowcy w dwóch meteorytach" - duże te meteoryty, a może naukowcy tacy mali?

• byann

Oceniono 5 razy -3

A z tych cukrów da się pędzić bimber?

• miqlec

Oceniono 7 razy -3

Niech nie mydlą oczu. To były związki partnerskie, a z takich życie nie może powstać.