Komentarze (261)
Centralny Port Komunikacyjny: rośnie zamieszanie. Lotnisko Chopina ocaleje?
Zaloguj się
  • putinolog

    Oceniono 8 razy -8

    dajcie nam spokój żydy. My mamy swoje państwo wy nie macie żadnego. Dajcie nam spokój. Zrobimy jak będziemy chcieli.

  • wojtem

    Oceniono 8 razy -8

    Jakos wszyscy zapominaja ze CPK to ogromne lotnisko cargo. CPK polaczone szybka koleja z Okeciem to jest to. Jesli Istambul celuje w 200 mln pasazerow, to CPK i Okecie za 30 lat obsluza 100 milionow. Berlin Brandenburg to niemiecka kompromitacja i CPK tak zle nie bedzie budowanebo belinskiego przekretu tu nie powtorza

  • siddy

    Oceniono 7 razy -7

    Według mnie głównym argumentem przeciwko likwidacji Okęcia są wątpliwości z dostępnością CPK z Warszawy. Jak to u nas bywa, najpierw zamkną Okęcie a pociągiem do CPK będzie się jechało 35min do Grodziska i kolejne 20 autobusem co razem z czasem na przesiadki będzie zajmowała z 1,5h (patrz - Modlin), zjazd z zakorkowanej A2 nawet po poszerzeniu do 3 pasów powstanie z rok później, a połączenia drogowe i kolejowe N-S z CPK będą po kolejnych kilku latach. Jeśli faktycznie z CPK będzie kolej z centranego w 15min, tanie parkingi pod lotniskiem z dobrym dojazdem nie tylko A2 ale też nowymi drogami od S8, DK2 i planowanej S10 to ludzie szybko się zgodzą na likwidację Okęcia i zrobienie tam dzielnicy mieszkaniowo-biurowo-rządowej z jakimś dużym parkiem porównywalnym do Skaryszewskiego.

  • tinnman

    Oceniono 15 razy -7

    Po co nam CPK, skoro mamy hub w Berlinie?
    Tak powiedział R. Trzaskowski. Bardzo ciekawa wypowiedź. Bardzo znacząca. Trzaskowski chlapnął, co o tym sądzą Niemcy i ich kolesie z PO.
    W artykule GW nic o tym nie było.

  • kimdongun

    Oceniono 10 razy -6

    Jak się podłoży kilka bombek w Paryżu, Frankfurcie i Amsterdamie, CPK może się opłacić.
    Czy to jest w planach?
    Bo skąd znaleźć 100 mln debili do międzylądowania w szczerym polu, w kraju o którym nawet nie słyszeli. Dubaj już drży.

  • gucio513

    Oceniono 7 razy -5

    Rok 1971 Sztokholm. Po raz pierwszy wyladowalem na nowym lotnisku Arlanda oddalonym o ok. 40 km od centrum miasta, ktore mialo byc przyszlym glownym portem lotniczym. Dla mnie miejce w szczerym polu, totalny wygwizdow, dookola zielone tereny bez jakiejkolwiek zauwazalnej infrastruktury poza droga komunikacyjna (jeszcze nie autostrada) na polnoc kraju W poblizu, po drodze, Uppsala (ok. 20 km) historyczne miasto z ze slynnym osrodkiem szpitalno-uniwersyteckim. rowniez linia kolejowa polnoc - poludnie kraju.
    Jak pamietam, lotnisko, w czesci pasazerskiej skladalo sie z kilku barakow i zrobio na mnie dosyc przygnebiajace wrazenie. Istniejace wtedy (i do chwili obecnej) lotnisko Bromma w poblizu centrum Sztokholmu przeznaczone bylo do likwidacji. Jakos przetrwalo do dzisiaj obslugujac prywatny, czarterowy a nawet w ograniczonym zakresie pasazerski ruch lotniczy, ktory jest akceptowalny w tym miejscu. Proponuje zwolennikom jak rowniez przeciwnikom budowy CPK zapoznanie sie chocby na internecie z rezultatem tej strategicznej inicjatywy sprzed prawie 40 lat. Z liczba przeroznych firm wspoldzialajacych z lotnictwem, m.in. uslugami szkolenia i doksztacania pilotow (certyfikaty na prawie wszystkie typy samolotow komunikacyjnych), personelu pokladowego i calej infrastruktury. Pomimo, ze nie jest to miejsce masowego tranzytu miedzynarodowego a glownie wewnetrznego moze warto byloby sie pochylic nad calosciowym celem w podobnej skali czasowej ale z nieporownywalnym potencjalem jakim sa osrodki Lodz i Warszawa, komunikacja drogowa we wszystkich kierunkach, potrzebna kolejowa, a przede wszystkim potencjal liczby ludnosci (Szwecja dzis ok. 12-13 mln, Polska 35 -38). Na wschod i poludniowy wschod dzis nie widac konkurenta ale nasza dyskusja moze kogos zainspirowac. Dworzec Centralny w Sztokholmie laczy z Arlanda wahadlowy pociag w 15 minut. Odleglosc wrecz identyczna z przypadkiem CPK.

  • popieramkukiza

    Oceniono 11 razy -5

    Nowe lotnisko będzie konkurencją dla Niemiec, dlatego tyle jest faszystowskich komentarzy.

  • kimdongun

    Oceniono 5 razy -5

    Jestem za zamykaniem meczetów i wydalaniem imamów, ale mam nadzieję, że inscenizacja bitwy pod Gallipoli to jakaś wymówka, a nie prawdziwa przyczyna.
    Coś jak: Na swojego szczekasz?
    Za te wszystkie męki pańskie to trzeba by było wszystkie kościoły zamknąć. Jestem za, ale granice muszą być.

  • qawsedrftg

    Oceniono 13 razy -5

    200 milionów pasażerów rocznie. 550 tysięcy DZIENNIE! Optymistycznie zakładając że samolot przeciętnie transportuje 200 osób, daje to 2739 lotów na dobę. Czyli 114 na godzinę. Czyli co pół minuty przez całą dobę start albo lądowanie. Ale nocą przecież mniej, czyli co 20 sekund?

    Widać że nikt tego nie liczył, a hasełka są rzucane z głowy. I że nie chodzi o to by cokolwiek budować, ale by się polansować. Tak samo jak PO z elektrownią atomową pana Grada, też była specustawa i co?

    A dlaczego nie ma komentarzy pod artykułem o zamykaniu meczetów w Austrii? Dajemy się rozgrywać udawanymi POPiSowymi harcami, a prawda jest taka że zawiodły sojusze PO (Niemcy) i PiS (USA). Mądry Orban dawno to zauważył i przeorientował się na wschód. Ale my ciągle udajemy że jest świetnie.

    Na koniec coś zabawnego: na zachodzie urabia się publikę by nie mieć dzieci bo to nieekologiczne. Można w poniższym artykule zobaczyć jakie dano przykłady, a Nowi Europejczycy niekoniecznie się do tego stosują?

    ht tp://www.dailymail.co.uk/femail/article-5819361/Women-refuse-babies-save-planet.html

  • kam.in

    Oceniono 4 razy -4

    W Nowym Yorku była parada promująca Izrael i przez organizowan. I byla na tej paradzie paltforma LOT wielka platforma udekorowana izraelski blonikami i flagami. Co wy na to?? Byl to szokujący widok i Polacy przecierali oczy ze zdumienia. Może to powód budowy lotniska, jego głowny sponsor i w przysżlości właściciel?

  • m.szef

    Oceniono 10 razy -4

    ok, można nie rozumieć, że pomysł na budowę hubu transportowego w Polsce dotyczy potrzeby takiego centrum w tej części Europy. Mogą to zrobić Niemcy - i próbują to zrobić. Może to zrobić Polska, i też próbuje. Zaskakuje mnie natomiast odporność moich rodaków na argumenty o własnych możliwościach i wysuwanie przez nich kontrargumentów o przewadze na każdym polu Niemiec w tym względzie. Budowa takiego centrum w Niemczech, czyli w miejscu geograficznie gorzej położonym, przyjmuje się jako realizacje niemieckich interesów. Próba budowy tego w Polsce jest automatycznie przedstawiane jako megalomania rządzących, kosztowny kaprys, czy wręcz idiotyzm... Niech Ukraińcy, Litwini, Słowacy i też Polacy jeżdżą do Berlina, żeby gdzieś dalej lecieć, po co mają jechać pod Warszawę... Jeszcze byśmy kosztem naszych zachodnich sąsiadów coś zyskali... Po co nam LOT, przecież jest Lufthansa...

  • priscilla.krolowa.pustyni

    Oceniono 16 razy -4

    Ojej, a dlaczego wyłączyliście komentarze pod artykułem: "Austria zamyka meczety i wydala część imamów".

  • adaml78

    Oceniono 9 razy -3

    Zamknijcie tego Furgalskiego gdzieś daleko i głęboko. Ten koleś jak coś powie to się tylko kompromituje. Koleś nie potrafi nawet zrozumieć sensu wypowiedzi innych ludzi.

    Żeby było jasne : zwolennikiem PIS nie jestem absolutnie.
    Tylko, że koncepcja CPK to nie pomysł PiSu. To pomysł, który powstał dziesiątki lat temu.
    W kwocie 35mld (lub nawet 50mld jak chce Furgalski) mieści się nie tylko budowa lotniska, ale też linii kolejowych czy dróg. Te inwestycje i tak trzeba będzie zrealizować.
    Modlin jest na totalnym zadupiu (wybór Modlina był błedem - powinno się rozbudować powojskowe lotnisko Sochaczew). Na temat rozbudowy Okęcia zapytajmy się setek tysięcy ludzi mieszkających pod ścieżkami podejścia do lądowania. Sprzedaż terenu Okęcia (na działki inwestycyjne i budowlane) tj prawie 300ha da nam kilka mld złotych i doskonałe tereny inwestycyjne dla wielu biur. Dziei inwestycji w szybk kolej dojazd do CPk będzie szybki i wygodny. Do tego nowe lotnisko zgarnie pasażerów z Łodzi, Piotrkowa i innych miast. Jeśłi CPk nie powstanie pasażerowie z Łodzi, Bydgszczy, Radomia będą latać Lufthabnsą przez Frankfurt lub Berlin. CPK to być lub nie być dla LOTu i rozwoju polskich porzewoźników lotniczych.
    A że kosztuje? Rozbudowa Okęcia też kosztuje, a w ostatecznym rozrachunku prowizorki są najbardziej kosztowne.

  • calun_torunski

    Oceniono 7 razy -3

    Jak zwkle blad - Londyn obsluguje nie jedno ale 3 spore lotniska i dwa mniejsze. Kazde z nich domaga sie dodatkowych pasow i terminali, bo pekaja w szwach. Lacznie 150 mln pasazerow. A przeciez Birmingham, Manchester, Liverpool i pare innych. Ale najglupszy w tym wszystkim Furgalski, przyjeto model zdecentralizowany... Co za brednia! 12 prowizorek poniemieckich lub posowieckich. Bez perspektyw rozwoju, skazujace Polske na izolacje. 40 mln pax - a powino byc 100 mln. Niemcy mieli 245 mln, Turcy 194 mln. Juz nie mowiac o Azji, ale oni lataja jak wariaci.

  • ironeye

    Oceniono 5 razy -3

    a do samolotu trzeba będzie autobusem podjeżdżać? taki cebulowy zwyczaj mamy w naszym kraju, nawet na Chopinie...

  • normalny1977

    Oceniono 11 razy -3

    Baranów czyli dlaczego media i politycy są ignorantami.
    Lokalizacja:
    -oczywiście do Baranowa prowadzi autostrada ze zjazdem w Wiskitkach i kolej Warszawa Łódź. Jest to teren płaski i nie mglisty. Ale to jedna ze stolic polskich warzyw jeśli jesz barszczyk lub rosół, a jesteś z północy Polski ( od Warszawy w górę), jesz warzywa z Baranowa, Wiskitek itd. Rząd planuje wyłączyć 30 km2 żyznej ziemi z pod produkcji rolnej i zbudować na tym lotnisko. Do ignorantów takiej ziemi jak w Wiskitkach, Baranowie w Polsce mamy niewiele i jest cenna. Żadne 30.000 zł za hektar, posadzisz na tym pietruszkę, buraczka czy kapustę i 30.000 to masz zysku w rok z hektara. Nieużytków mamy od groma szczególnie w Mazowieckim. Przesunięcie lotniska o 10, 15 km nie wiele zmieni o uchroni te cenne rolniczo tereny od degradacji.
    Rentowność:
    -nie ma mowy, aby takie lotnisko się zwróciło czy pokryło koszty. Jeśli nie będzie się do niego dopłacać po 5 latach od zbudowania ( przepływ finansowy dodatni) to będzie to ogromy sukces.
    -może jednak być ogromnym sukcesem dla ludności pod warunkiem, że wpuścimy na nie tanie linie oraz tanich przewoźników narodowych. Qatar, Etiopa, itd....Nagle okaże się że tak jak ja lecę z Katowic do Johannesburga bilet kosztuje 3.000 to bilet, i muszę lecieć przez Frankfurt lub Monachium to bilet z Baranowa do Johannesburga będzie kosztował 2.000 z przesadką w Addis Abebie czy Katarze. A nie w Monachium i bite 10 godzin w samolocie. Poza tym bilety na główne lotniska Paryż, Rzym, Frankfurt będą tańsze dla liniowych lotów. A jak chcesz lecieć turystycznie To Hahen, czy Ciamcino wita. I tanie linie witają na swym pokładzie z reklamami perfum i kolą za 2,5 euro.
    Lotnisko Okęcie.
    -to miejsce nie nadaje się na lotnisko było to wiadome od lat 90 upadek komunizmu. Jest za blisko miasta, za małe, za mały pas, brak infrastruktury itd. Natomiast teren na który się znajduje lotnisko jest wyjątkowo cenny. Obojętnie co ma tam powstać jest to dobry pomysł ( nowe budynki rządowe, by przegnać ministerstwa z centrum i oddać miasto ludziom, osiedle mieszkaniowe, nowa dzielnica biurowa itd) zostawianie tego lotniska dla oficjeli by rządowe samoloty miały, gdzie lądować idiotyzm walka o zachowanie lotniska to chyba brak kontaktu z Warszawiakami którzy mają dość samolotów latających im nad głowami. Zresztą co to za lotnisko co nie na noc jest zamykane bo Bemowo chce się wyspać.

  • Oceniono 10 razy -2

    o co wam chodzi czy mamy mieć lotnisko małe ale w warszawie czy mamy mieć wielkie lotnisko na miarę europy robicie dziadostwo mamy zarabiać czy bronić kilku rolników i dopłacać do nich

  • domektomek

    Oceniono 2 razy -2

    Nie interesuje mnie to co mówi o Okęciu taki czy inny polityk.
    Interesuje mnie to co jest napisane w planie zagospodarowania przestrzennego.

  • joki8688

    Oceniono 5 razy -1

    Przy takim projekcie przelewa się wodospad (naszych) pieniędzy. Ci co głosują za, chcą podstawić swoje kubki. Ot cała tajemnica wszechświata. Każdy kretyn to wie. A czy koniec końców pasażer skorzysta? W tym wypadku nie. Warszawa to pipidówek, a Okęcie to pipidówek pipidówka. Modlin stoi pusty w lesie. I co? Lokacja, lokacja, lokacja.

  • tabularsnail48

    Oceniono 7 razy -1

    CPK ma być budowane pod Chińczyków i dla Chińczyków. LOT nie ma szans w starciu z Lufthansą, KLM czy Air France. Natomiast Chińczycy chcą mieć swój przyczółek do ekspansji w Europie. Najpierw wybudują CPK, a potem przejmą LOT.

  • anders76

    0

    Bez takiego lotniska LOT bedzie zawsze podrzedna firma, a polozenie Poski predysponuje do rozwijania lotow we wszystkich kierunkach swiata.
    Naturalnie szybkie polaczenia do Lodzi i Wawy. Gdyby nie topic kasy w Gdynia, Modlin, Radom itp. "lotniska" to juz 1/ 4 kosztow bedzie pokryta.
    A elektryczne samochody z napedem wodorowymi ogniwami paliwowymi to realna mozliwosc. DSilniki elektryczne robi sie szybko, tanio i przyjemnie, wodoru mase wypuszczamy do atmosfery, miedz mamy wlasna,
    a ogniwa paliwowe to tez dostepna i tania technologia. Naturalnie w jakies 10 lat produkcja silnikow spalinowych i skrzyn biegow, walow napedowych itp. zaniknie, wiec bedzie trzeba pracownikow na inne zawody poustawiac, nie tylko u nas, na calym swiecie.

  • anders76

    0

    Bez takiego lotniska LOT bedzie zawsze podrzedna firma, a polozenie Poski predysponuje do rozwijania lotow we wszystkich kierunkach swiata.
    Naturalnie szybkie polaczenia do Lodzi i Wawy. Gdyby nie topic kasy w Gdynia, Modlin, Radom itp. "lotniska" to juz 1/ 4 kosztow bedzie pokryta.
    A elektryczne samochody z napedem wodorowymi ogniwami paliwowymi to realna mozliwosc. DSilniki elektryczne robi sie szybko, tanio i przyjemnie, wodoru mase wypuszczamy do atmosfery, miedz mamy wlasna, a ogniwa paliwowe to tez dostepna i tania technologia. Naturalnie w jakies 10 lat produkcja silnikow spalinowych i skrzyn biegow, walow napedowych itp. zaniknie, wiec bedzie trzeba pracownikow na inne zawody poustawiac, nie tylko u nas, na calym swiecie.

  • ax-les-thermes

    0

    Kto tam do tego katobolszewickiego skansenu bedzie latal?

  • ironic77

    0

    ach ta wyobraźnia galopująca... wespół z głupotą... miłościwie nam rządzących...

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    Do gruntow, na ktorych lezy lotnisko Chopina sa zdaje sie jakies przeswojenne roszczenia wlasnosciowe... Lotnisko nalezy zlikwidaowac, grunty zaorac i oddac roszczeniowcom.

  • pas964

    Oceniono 4 razy 0

    Liczba przewożonych pasażerów to nie jest jedyne kryterium. A przewozy cargo ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX