Komentarze (261)
Centralny Port Komunikacyjny: rośnie zamieszanie. Lotnisko Chopina ocaleje?
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • normalny1977

    Oceniono 11 razy -3

    Baranów czyli dlaczego media i politycy są ignorantami.
    Lokalizacja:
    -oczywiście do Baranowa prowadzi autostrada ze zjazdem w Wiskitkach i kolej Warszawa Łódź. Jest to teren płaski i nie mglisty. Ale to jedna ze stolic polskich warzyw jeśli jesz barszczyk lub rosół, a jesteś z północy Polski ( od Warszawy w górę), jesz warzywa z Baranowa, Wiskitek itd. Rząd planuje wyłączyć 30 km2 żyznej ziemi z pod produkcji rolnej i zbudować na tym lotnisko. Do ignorantów takiej ziemi jak w Wiskitkach, Baranowie w Polsce mamy niewiele i jest cenna. Żadne 30.000 zł za hektar, posadzisz na tym pietruszkę, buraczka czy kapustę i 30.000 to masz zysku w rok z hektara. Nieużytków mamy od groma szczególnie w Mazowieckim. Przesunięcie lotniska o 10, 15 km nie wiele zmieni o uchroni te cenne rolniczo tereny od degradacji.
    Rentowność:
    -nie ma mowy, aby takie lotnisko się zwróciło czy pokryło koszty. Jeśli nie będzie się do niego dopłacać po 5 latach od zbudowania ( przepływ finansowy dodatni) to będzie to ogromy sukces.
    -może jednak być ogromnym sukcesem dla ludności pod warunkiem, że wpuścimy na nie tanie linie oraz tanich przewoźników narodowych. Qatar, Etiopa, itd....Nagle okaże się że tak jak ja lecę z Katowic do Johannesburga bilet kosztuje 3.000 to bilet, i muszę lecieć przez Frankfurt lub Monachium to bilet z Baranowa do Johannesburga będzie kosztował 2.000 z przesadką w Addis Abebie czy Katarze. A nie w Monachium i bite 10 godzin w samolocie. Poza tym bilety na główne lotniska Paryż, Rzym, Frankfurt będą tańsze dla liniowych lotów. A jak chcesz lecieć turystycznie To Hahen, czy Ciamcino wita. I tanie linie witają na swym pokładzie z reklamami perfum i kolą za 2,5 euro.
    Lotnisko Okęcie.
    -to miejsce nie nadaje się na lotnisko było to wiadome od lat 90 upadek komunizmu. Jest za blisko miasta, za małe, za mały pas, brak infrastruktury itd. Natomiast teren na który się znajduje lotnisko jest wyjątkowo cenny. Obojętnie co ma tam powstać jest to dobry pomysł ( nowe budynki rządowe, by przegnać ministerstwa z centrum i oddać miasto ludziom, osiedle mieszkaniowe, nowa dzielnica biurowa itd) zostawianie tego lotniska dla oficjeli by rządowe samoloty miały, gdzie lądować idiotyzm walka o zachowanie lotniska to chyba brak kontaktu z Warszawiakami którzy mają dość samolotów latających im nad głowami. Zresztą co to za lotnisko co nie na noc jest zamykane bo Bemowo chce się wyspać.

  • Oceniono 10 razy -2

    o co wam chodzi czy mamy mieć lotnisko małe ale w warszawie czy mamy mieć wielkie lotnisko na miarę europy robicie dziadostwo mamy zarabiać czy bronić kilku rolników i dopłacać do nich

  • domektomek

    Oceniono 2 razy -2

    Nie interesuje mnie to co mówi o Okęciu taki czy inny polityk.
    Interesuje mnie to co jest napisane w planie zagospodarowania przestrzennego.

  • joki8688

    Oceniono 5 razy -1

    Przy takim projekcie przelewa się wodospad (naszych) pieniędzy. Ci co głosują za, chcą podstawić swoje kubki. Ot cała tajemnica wszechświata. Każdy kretyn to wie. A czy koniec końców pasażer skorzysta? W tym wypadku nie. Warszawa to pipidówek, a Okęcie to pipidówek pipidówka. Modlin stoi pusty w lesie. I co? Lokacja, lokacja, lokacja.

  • tabularsnail48

    Oceniono 7 razy -1

    CPK ma być budowane pod Chińczyków i dla Chińczyków. LOT nie ma szans w starciu z Lufthansą, KLM czy Air France. Natomiast Chińczycy chcą mieć swój przyczółek do ekspansji w Europie. Najpierw wybudują CPK, a potem przejmą LOT.

  • anders76

    0

    Bez takiego lotniska LOT bedzie zawsze podrzedna firma, a polozenie Poski predysponuje do rozwijania lotow we wszystkich kierunkach swiata.
    Naturalnie szybkie polaczenia do Lodzi i Wawy. Gdyby nie topic kasy w Gdynia, Modlin, Radom itp. "lotniska" to juz 1/ 4 kosztow bedzie pokryta.
    A elektryczne samochody z napedem wodorowymi ogniwami paliwowymi to realna mozliwosc. DSilniki elektryczne robi sie szybko, tanio i przyjemnie, wodoru mase wypuszczamy do atmosfery, miedz mamy wlasna,
    a ogniwa paliwowe to tez dostepna i tania technologia. Naturalnie w jakies 10 lat produkcja silnikow spalinowych i skrzyn biegow, walow napedowych itp. zaniknie, wiec bedzie trzeba pracownikow na inne zawody poustawiac, nie tylko u nas, na calym swiecie.

  • anders76

    0

    Bez takiego lotniska LOT bedzie zawsze podrzedna firma, a polozenie Poski predysponuje do rozwijania lotow we wszystkich kierunkach swiata.
    Naturalnie szybkie polaczenia do Lodzi i Wawy. Gdyby nie topic kasy w Gdynia, Modlin, Radom itp. "lotniska" to juz 1/ 4 kosztow bedzie pokryta.
    A elektryczne samochody z napedem wodorowymi ogniwami paliwowymi to realna mozliwosc. DSilniki elektryczne robi sie szybko, tanio i przyjemnie, wodoru mase wypuszczamy do atmosfery, miedz mamy wlasna, a ogniwa paliwowe to tez dostepna i tania technologia. Naturalnie w jakies 10 lat produkcja silnikow spalinowych i skrzyn biegow, walow napedowych itp. zaniknie, wiec bedzie trzeba pracownikow na inne zawody poustawiac, nie tylko u nas, na calym swiecie.

  • ax-les-thermes

    0

    Kto tam do tego katobolszewickiego skansenu bedzie latal?

  • ironic77

    0

    ach ta wyobraźnia galopująca... wespół z głupotą... miłościwie nam rządzących...

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    Do gruntow, na ktorych lezy lotnisko Chopina sa zdaje sie jakies przeswojenne roszczenia wlasnosciowe... Lotnisko nalezy zlikwidaowac, grunty zaorac i oddac roszczeniowcom.

  • pas964

    Oceniono 4 razy 0

    Liczba przewożonych pasażerów to nie jest jedyne kryterium. A przewozy cargo ?

  • mocno_kwasny

    Oceniono 10 razy 0

    Austria zamyka meczety i wydala część imamów.

    wstretne i ksenofobiczne zachowanie nie moze ujsc plazem, gdzie jest merkel i timmermans ? czy EU nie moze powstrzymac tych austriackich nacjonalistow ?
    ha ha ha prosiaczki znow blokada komentarzy ?

  • 99makabra1977

    Oceniono 4 razy 0

    Pomniki można przenieść do muzeum. Grób z Wawelu na Powązki. Ale nieudany port to wielka strata dla narodu!!!

  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 6 razy 0

    nie martwię się o pasażerów tej "huty katowice" przygłuptaków z PiS.
    Będą z niego wylatywać na stałe ostatni mądrzy i emerytki ciężarne w celach aborcyjnych.

    Nie przeszkadzajmy pisioroom w dewastacji państwa

  • pnti

    Oceniono 4 razy 0

    DZIĘKI za ten artykuł.

  • karlit

    Oceniono 1 raz 1

    Popracujcie nad tą mapką na dole artykułu, bo wam wychodzi albo Modlin za Płońskiem albo Baranów w Pruszkowie. :)

  • a.k.traper

    Oceniono 1 raz 1

    Nowe i większe lotnisko było planowane wcześniej, tylkomiało ono być obszerniejsze i z możliwością ewentualnej rozbudowy w przyszłosci.
    Bardzo wątpię czy odniesie sukces jako hub mając niedaleko Frankfurt, Monachium i Amsterdam a za chwilę Berlin Brandenburg, z kolei lotniska lokalne też będą walczyć o klienta, bo po to je budowano.

  • jrkkk

    Oceniono 1 raz 1

    Ale ten PIS durny...

  • Rob roy

    Oceniono 1 raz 1

    nikt nie pisze o Branickich?
    Arystokracja plus.
    zwrot okecia nastapi po przeniesieniu lotniska.
    to byl plan pomyslodawcy z PIS.

  • japka_putina

    Oceniono 7 razy 1

    Zamki na piasku w tej opisowskiej piaskownicy rosną i rosną. No, może jeszcze nie zamki, ale opowieści o nich.

  • mirek76pl

    Oceniono 7 razy 1

    Furgalski ma 100% racji. CPK mialo sens, ale kilka lat temu, zanim podjeto decyzje o rozbudowie Okecia. teraz najwiekszym problemem ograniczajacym przepustowowsc Okecia jest brak dwoch rownoleglych pasow startowych, co mozna rzeczywiscie w miare szybko roziwazac kosztem 10-12 mld PLN.
    CPK jak najbardziej tak, ale w perkspektywie nastepnych 20-30 lat. Chociaz widzac problemy Niemcow z otwarciem BBO obawiam sie, ze jesli nawet teraz rzad rozpocznie prace nad CPK, to ono i tak nie zostanie otwarte wczesniej niz w 2040.

  • tedek1

    Oceniono 4 razy 2

    Model zdecentralizowany jest bardziej korzystny dla pasażerów. Już widze Szczcinian którzy mając Berlin godzinę jazdy od siebie,jada do Baranowa 6-7 godzin płacąc jeszcze za parking auta 400 zł zamiast 40 euro.
    Inwestycja kompletnie bez sensu bo jej założeniem jest obsługa dalekich lotów,a nie regionalnych. Zakładając dobre skomunikowanie całej Polski np.pociagiem,nie będzie się kalkulowalo czasowo lecieć z Gdańska do Wwy. To oznacza upadek lotnisk regionalnych,ubozenie Polski powiatowej i skumulowanie ruchu lotniczego w jednym miejscu. Będzie to bardzo niekorzystne dla firm które często używają terminali cargo (produkcyjnych czy kurierskich).
    Wg mnie na dziś najważniejsze dla rozwoju kraju to zapewnić tanią i pewna energię - budowa Kaskady Dolnej Wisły (energia,zaopatrzenie w wodę,zmniejszenie ryzyka przeciwpowodziowego,przeprawy przez Wisłę) przyniosloby wymierne efekty przy użyciu tych samych środków co na CPK

  • grazanica

    Oceniono 2 razy 2

    A dlaczego się ograniczamy?
    Jarek powie miliard i będzie miliard.

  • rulz007

    Oceniono 6 razy 2

    Okęcia nikt nie zamknie tak mogą twierdzić tylko idioci,w dodatku antyspołeczni.

  • grosz-ek

    Oceniono 8 razy 2

    Poza PiS praktycznie nie ma żadnej siły społecznej, czy politycznej, która chciałby tego lotniska. Projekt upadnie ze względu na brak społecznego poparcia.

  • marcin.rudzinski

    Oceniono 2 razy 2

    Bez kozery powiem... pińcet!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX