Komentarze (261)
Centralny Port Komunikacyjny: rośnie zamieszanie. Lotnisko Chopina ocaleje?
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • zielony_wesolek

    Oceniono 8 razy 4

    A taka p. sędzia Przyłębska i tak woli Berlin od Warszawy!

  • cameel.m

    Oceniono 5 razy 5

    Historia zatoczyła koło: A dla kogo ten wywiad? – To jest dla telewidzów dziennika wieczornego. – O, to bez kozery powiem pińćset! Dziesięć tysięcy! Pięćdziesiąt! Milion!

  • mr_gm

    Oceniono 8 razy 8

    Ropa zacznie drożeć skończy się tanie latanie i wszystkie te wyliczenia można wsadzić w dudę.

  • strzykwa5

    Oceniono 7 razy 7

    Niedawno lądowałem na lotnisku Okęcie w sobotę około godziny 20 tej. Na lotnisk pusto i głucho. Przepełnienia nie zauważyłem.

  • wojtem

    Oceniono 8 razy -8

    Jakos wszyscy zapominaja ze CPK to ogromne lotnisko cargo. CPK polaczone szybka koleja z Okeciem to jest to. Jesli Istambul celuje w 200 mln pasazerow, to CPK i Okecie za 30 lat obsluza 100 milionow. Berlin Brandenburg to niemiecka kompromitacja i CPK tak zle nie bedzie budowanebo belinskiego przekretu tu nie powtorza

  • Oceniono 6 razy 6

    Chyba nikt nie zwrócił uwagi na skrót - CPK -jak dla mnie to Całkowita Porażka Kaczyńskiego

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    Do gruntow, na ktorych lezy lotnisko Chopina sa zdaje sie jakies przeswojenne roszczenia wlasnosciowe... Lotnisko nalezy zlikwidaowac, grunty zaorac i oddac roszczeniowcom.

  • zielony_wesolek

    Oceniono 3 razy 3

    a prezes się nie boi o jakieś wirusy, które przylecą do nas z całefo świata? w końcu tak się boimy uchodźców, a tu 100, 200 300 mln. Wirusów w brud.

  • konigin

    Oceniono 5 razy 5

    I milion samochodow elektrycznych, narodowych rzecz jasna, a pasazerowie z Zachodu beda sie zabijac o przesiadke w wolskim zadupiu na obrzezach Europy.

  • grazanica

    Oceniono 2 razy 2

    A dlaczego się ograniczamy?
    Jarek powie miliard i będzie miliard.

  • achzarit

    Oceniono 4 razy 4

    Ciekawe dlaczego planuja CPK w szczerym polu, zamiast w niedalekich Skierniewicach, gdzie już jest nieczynne lotnisko wojskowe, z bocznica kolejowa, pasem startowym i np. zbiornikami paliw? I wszystko to stoi na państwowym gruncie.

  • aietes

    Oceniono 7 razy 3

    pisowski bankier-architekt morawiecki, chce usilnie coś po sobie pozostawić, najlepiej na koszt gorszego sortu.
    Dla pis Polska jest łupem, a Polacy ludnością podbitego kraju, kórą należy upodlić i wykorzystać. Nie będziesz drugim Albertem Speerem, mateuszku. Możesz uczyć historii w szkole specjalnej.

  • glemp1

    Oceniono 5 razy 5

    PiSdowcy populiści srają ogniem przed wyborami. Po wyborach temat zostanie wyciszony.

  • boshary

    Oceniono 5 razy 5

    Uroiony pomysł chorych ludzi. Zero analiz

  • jesttakjakjest2012

    Oceniono 10 razy 10

    Jak zwykle marzenie Polakow. Czy my na prawde jestesmy tacy naiwni aby myslec ze jesli wybudujemy WIELKIE lotnisko, to nagle WSZYSCY zaczna tam leciec? W zyciu. Przewoznicy nie decyduja sie leciec gdzies bo widnieje tam duze lotnisko. Leca bo jest potrzeba, dobra prognoza ruchu pasazerskiego. Takiej prognozy dla Warszawy (jako hub Europejski) NIE MA i NIE BEDZIE. My przegramy z Berlinem, Frankfurtem, Amsterdamem, Londynem, Istanbulem. Dlugodystancowcy beda sie przesiadac w Dubaju. Ten plan jak zwykle opiera sie na megalomanii i CPK bedzie taka sama klapa jak Modlin czy Radom. Wydanie kupe kasy za nic. Juz nie mowiac o tym ze ta budowa bedzie trwala i trwala - nie ma opcji zeby otworzyli w 2027r, to bedzie 2035r. Wystarczylo rozbudowac Okecie i stawic na hub regionalny. I dla mieszkancow dobre i realistyczne. Co za kompletna bzdura ten CPK.

  • adashofman1

    Oceniono 3 razy 3

    Proponuję aby terminal LK-1 portu imienia Lecha Kaczyńskiego przyjął formę tupolewa którem Lech Kaczyński pokonał Moskwę. Dziękuję Ci Lechu Kaczyński za to żeś stworzył Polskę.

  • rulz007

    Oceniono 6 razy 2

    Okęcia nikt nie zamknie tak mogą twierdzić tylko idioci,w dodatku antyspołeczni.

  • dean08

    Oceniono 8 razy 8

    Co za matołki. Ruch międzykontynentalny to detal ruchu z Polski - bodajże jakieś 5 %. No, ale jak się zrobi spółkę celową to będzie git...

  • baby1

    Oceniono 7 razy 3

    CPK miałby sens jedynie gdyby cała Polska przeniosła się do Warszawy. Przecież większość pasażerskiego ruchu lotniczego związanego jest z wyjazdami wakacyjnymi lub do pracy np. w Anglii, a te są z lotnisk lokalnych i nikt nie będzie się przesiadał w CPK. Więc skąd ci klienci na lotnisko przesiadkowe?

  • Rob roy

    Oceniono 1 raz 1

    nikt nie pisze o Branickich?
    Arystokracja plus.
    zwrot okecia nastapi po przeniesieniu lotniska.
    to byl plan pomyslodawcy z PIS.

  • Rob roy

    Oceniono 7 razy 3

    Braniccy czekaja na zwrot okecia!
    jesli powstanie CPL to beda musieli oddac.
    tzn widac ze to jest prawdziwy powod.
    77 samolotow LOT ma obsluzyc 100 mln pasazerow?
    czy moze za panstwowe pieniadze dokupimy ich 2000????

  • adaml78

    Oceniono 9 razy -3

    Zamknijcie tego Furgalskiego gdzieś daleko i głęboko. Ten koleś jak coś powie to się tylko kompromituje. Koleś nie potrafi nawet zrozumieć sensu wypowiedzi innych ludzi.

    Żeby było jasne : zwolennikiem PIS nie jestem absolutnie.
    Tylko, że koncepcja CPK to nie pomysł PiSu. To pomysł, który powstał dziesiątki lat temu.
    W kwocie 35mld (lub nawet 50mld jak chce Furgalski) mieści się nie tylko budowa lotniska, ale też linii kolejowych czy dróg. Te inwestycje i tak trzeba będzie zrealizować.
    Modlin jest na totalnym zadupiu (wybór Modlina był błedem - powinno się rozbudować powojskowe lotnisko Sochaczew). Na temat rozbudowy Okęcia zapytajmy się setek tysięcy ludzi mieszkających pod ścieżkami podejścia do lądowania. Sprzedaż terenu Okęcia (na działki inwestycyjne i budowlane) tj prawie 300ha da nam kilka mld złotych i doskonałe tereny inwestycyjne dla wielu biur. Dziei inwestycji w szybk kolej dojazd do CPk będzie szybki i wygodny. Do tego nowe lotnisko zgarnie pasażerów z Łodzi, Piotrkowa i innych miast. Jeśłi CPk nie powstanie pasażerowie z Łodzi, Bydgszczy, Radomia będą latać Lufthabnsą przez Frankfurt lub Berlin. CPK to być lub nie być dla LOTu i rozwoju polskich porzewoźników lotniczych.
    A że kosztuje? Rozbudowa Okęcia też kosztuje, a w ostatecznym rozrachunku prowizorki są najbardziej kosztowne.

  • chasselas

    Oceniono 3 razy 3

    Pan Milczarski powinien najpierw nauczyć się zarządzać swoją firmą. Liczne loty są odwoływane już nie tylko z powodów sprzętowyh, lecz z powodu braku załóg. Nikt poważny nie będzie taką linią latał, jeśli ma alternatywę.

  • calun_torunski

    Oceniono 7 razy -3

    Jak zwkle blad - Londyn obsluguje nie jedno ale 3 spore lotniska i dwa mniejsze. Kazde z nich domaga sie dodatkowych pasow i terminali, bo pekaja w szwach. Lacznie 150 mln pasazerow. A przeciez Birmingham, Manchester, Liverpool i pare innych. Ale najglupszy w tym wszystkim Furgalski, przyjeto model zdecentralizowany... Co za brednia! 12 prowizorek poniemieckich lub posowieckich. Bez perspektyw rozwoju, skazujace Polske na izolacje. 40 mln pax - a powino byc 100 mln. Niemcy mieli 245 mln, Turcy 194 mln. Juz nie mowiac o Azji, ale oni lataja jak wariaci.

  • pas964

    Oceniono 6 razy 6

    Lotnisko ma być jak stacja kolejowa. Odpowiednio blisko lub najlepiej odpowiedno skomunikowane ok. 20 minut od centrum miasta.

  • pas964

    Oceniono 4 razy 0

    Liczba przewożonych pasażerów to nie jest jedyne kryterium. A przewozy cargo ?

  • gucio513

    Oceniono 7 razy -5

    Rok 1971 Sztokholm. Po raz pierwszy wyladowalem na nowym lotnisku Arlanda oddalonym o ok. 40 km od centrum miasta, ktore mialo byc przyszlym glownym portem lotniczym. Dla mnie miejce w szczerym polu, totalny wygwizdow, dookola zielone tereny bez jakiejkolwiek zauwazalnej infrastruktury poza droga komunikacyjna (jeszcze nie autostrada) na polnoc kraju W poblizu, po drodze, Uppsala (ok. 20 km) historyczne miasto z ze slynnym osrodkiem szpitalno-uniwersyteckim. rowniez linia kolejowa polnoc - poludnie kraju.
    Jak pamietam, lotnisko, w czesci pasazerskiej skladalo sie z kilku barakow i zrobio na mnie dosyc przygnebiajace wrazenie. Istniejace wtedy (i do chwili obecnej) lotnisko Bromma w poblizu centrum Sztokholmu przeznaczone bylo do likwidacji. Jakos przetrwalo do dzisiaj obslugujac prywatny, czarterowy a nawet w ograniczonym zakresie pasazerski ruch lotniczy, ktory jest akceptowalny w tym miejscu. Proponuje zwolennikom jak rowniez przeciwnikom budowy CPK zapoznanie sie chocby na internecie z rezultatem tej strategicznej inicjatywy sprzed prawie 40 lat. Z liczba przeroznych firm wspoldzialajacych z lotnictwem, m.in. uslugami szkolenia i doksztacania pilotow (certyfikaty na prawie wszystkie typy samolotow komunikacyjnych), personelu pokladowego i calej infrastruktury. Pomimo, ze nie jest to miejsce masowego tranzytu miedzynarodowego a glownie wewnetrznego moze warto byloby sie pochylic nad calosciowym celem w podobnej skali czasowej ale z nieporownywalnym potencjalem jakim sa osrodki Lodz i Warszawa, komunikacja drogowa we wszystkich kierunkach, potrzebna kolejowa, a przede wszystkim potencjal liczby ludnosci (Szwecja dzis ok. 12-13 mln, Polska 35 -38). Na wschod i poludniowy wschod dzis nie widac konkurenta ale nasza dyskusja moze kogos zainspirowac. Dworzec Centralny w Sztokholmie laczy z Arlanda wahadlowy pociag w 15 minut. Odleglosc wrecz identyczna z przypadkiem CPK.

  • giles

    Oceniono 9 razy 3

    CPK w zadnym momencie nie byl i nie jest dobrym pomyslem. przedstawione liczby pasazerow sa wziete z sufitu.fatalnie od lat zarzadzane przez PPL lotnisko Okecie ma jeszcze spore niewykorzystane rezerwy. w zasadzie nalezaloby jedynie przedluzyc I linie metra do lotniska bo dojazd do Srodmiescia transportem publicznym jest wciaz stosunkowo uciazliwy. no i jest jeszcze modlin, ktory z powodzeniem rozbudowac bo peka w szwach. modlin tez jest stosunkowo niezle skomunikowany, jednak przydaloby sie polaczenie kolejowe do samego lotniska.inwestycje w modlin oraz okecie to pestka w porownaniu z EUR 10-15mrd na PiSie CPK. jesli to PPL bedzie budowal lotnisko to podjerzewam, ze skonczy sie tak jak w Berlinie.... :-(

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX