Przenoszenie numeru - jak to zrobić rozsądnie? Korzyści i bonusy

KS
14.06.2018 10:00
Przenoszenie numeru - jak to zrobić rozsądnie?

Przenoszenie numeru - jak to zrobić rozsądnie? (fot. pexels)

Przychodzi taki czas, kiedy zastanawiamy się nad zmianą operatora sieci komórkowej. Powody są różne - czasem problemy z zasięgiem, innym razem niekorzystna oferta. Jak wybrać najkorzystniejszą nową ofertę na rynku?

Jak przenieść numer do innej sieci?

Sam proces przeniesienia numeru jest niezwykle prosty i nie wymaga od nas załatwiania wielu formalności. Wybieramy operatora, do którego chcemy się przenieść i podpisujemy z nim umowę na przeniesienie numery. Wszystkie formalności z naszym dotychczasowym dostawcą usługi załatwi nowy operator sieci. Najczęściej możemy podpisać nową umowę sześć miesięcy przed upływem dotychczasowej, jeżeli nowa, korzystniejsza oferta przykuje naszą uwagę. Wyłączenie usług przez dotychczasowego operatora nastąpi automatycznie po wygaśnięciu umowy i w tym samym czasie rozpocznie się okres rozliczeniowy z nowym dostawcą. W tym czasie należy pamiętać o wymianie karty SIM na tę, którą dostaniemy przy nowej umowie. 

Promocje i bonusy za przeniesienie numeru

Zazwyczaj o wiele korzystniejsze oferty otrzymamy, jeśli wybierzemy ofertę abonamentu bez telefonu, jednak nie jest to reguła i warto dokładnie sprawdzić każdą interesującą nas ofertę. Wybraliśmy dla was kilka najpopularniejszych ofert operatorów wraz z bonusami, jakie możemy dostać za przeniesienie numeru.

a2mobile:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; darmowy transfer dla serwisów społecznościowych; nielimitowany internet (ograniczenia prędkości: 0-5 GB - brak ograniczeń, 5-10 GB - prędkość max. 3 Mb/s, 10-15 GB - prędkość max. 1 Mb/s, powyżej 15 GB - prędkość max. 512 kb/s)
  • cena: 19,90 zł/miesięcznie

Virgin mobile:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; internet 9 GB
  • cena: 19 zł/miesięcznie

Plush:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; darmowy transfer dla serwisów społecznościowych; internet 10 GB i 10 GB dodatkowo po 24 miesiącach; wakacje od abonamentu 
  • cena: 25 zł/miesięcznie

Nju mobile:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne;  internet 10 GB
  • cena: 29 zł/miesięcznie + ewentualnie 9 zł/miesięcznie za kolejny numer

Plus:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; internet 2 GB, Plus music Basic, Ipla Plus
  • cena: 30 zł/miesięcznie (20 zł/miesięcznie jeśli mamy już usługę w Plusie lub Cyfrowym Polsacie)

Play:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; nielimitowany internet (do 30 GB pełna prędkość, potem zwalnia), Play Now, Tindal (24 miesiące), Showmax (3 miesiące)
  • cena: 35 zł/miesięcznie 

Orange:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich sieci oraz na stacjonarne; nielimitowany internet (ograniczenia prędkości: do 10 GB - brak ograniczeń, powyżej 10 GB - prędkość max. 1 Mb/s)
  • cena: pierwsze 3 miesiące - 0 zł, potem 49,99 zł/miesięcznie

T-mobile:

  • korzyści: nielimitowane rozmowy, SMS, MMS, Internet bez limitu GB 
  • cena: 4 miesiące za darmo przy przeniesieniu numeru w ofercie dla rodziny, potem 30 zł od osoby, lub w ofercie indywidualnej - 50 zł. 
Komentarze (23)
Zaloguj się
  • jurekwy

    Oceniono 14 razy 10

    Jakiekolwiek negocjacje w sprawie przedłużenia umowy tylko po wypowiedzeniu dotychczasowej (na piśmie) 30 dni przed końcem umowy. Tylko wówczas zostaniesz potraktowany poważnie. Nie strasz, że zrezygnujesz tylko zrezygnuj. Warto znać oferty konkurencji i twardo stawiać swoje warunki. Żądaj rozmowy z kompetentnymi ludźmi z "działu utrzymania klienta" a nie ze zwykłym "naganiaczem", bo z nim "nie ma rozmowy", to strata czasu. Jeżeli Twoja twarda postawa nie działa, zmień operatora.

  • hirokuni

    Oceniono 8 razy 6

    Najkorzystniej tak jak to zrobił mój kumpel.
    Wypowiedział umowę operatorowi A, zawarł umowę (elektronicznie - z 14 dniowym okresem na wypowiedzenie) z operatorem B, po czym wynegocjował z operatorem A duuuuuużo korzystniejszą umowę niż do tej pory (i od tej zaoferowanej przez operatora B) i odstąpił od umowy z B i finito...

  • kletos

    Oceniono 5 razy 5

    A gdzie w Virgine jest taka umowa za 19 zł ? Jest za 19 ale nie ma rozmów bezpłatnych na stacjonarne.

  • wojtusz

    Oceniono 6 razy 4

    Każdy z operatorów z zasady ma doić klienta i tego żadne kombinacje (przenosiny) nie są w stanie zmienić.

  • dziurowice

    Oceniono 8 razy 4

    Najgorsze jest Orange !
    Naliczyli mi 9 GROSZY odsetek za zeszły rok. Przelewy co do dnia ale u nich wpływy były następnego.
    25 lat w tej sieci wystarczy. Przecz z dziadami.

  • wrzos34

    Oceniono 7 razy 3

    W życiu nie poleciłabym nikomu Play, właśnie się rozglądam za prawnikiem żeby zerwać z nimi umowę...

  • tomtg123

    Oceniono 1 raz 1

    Mili państwo, ja przenosiłem numer raz - dlatego się to stało, ze operator (wtedy to był Orange, ale zakładam ze tego typu historie zdarzają się u wszystkich operatorów) mnie maksymalnie wqrwił postępowaniem, które uznałem za nieuczciwe. Chodziło o drobiazg jeśli chodzi o finanse, ale drobne oszustwo to też oszustwo i to mi wystarczyło do podjęcia decyzji.

    Poczekałem do końca umowy (prawie 2 lata, rzecz się zdażyła na samym początku umowy) po czym zakończyłem współpracę, bo pamiętałem że mam to zrobić i to zrobiłem.
    Przenosząc się do innej firmy poniosłem pewne (niewielkie, ale jednak) straty - i bardzo dobrze, niewielka strata działa bardzo dobrze na pamięć, a realnie mi ona nie szkodzi.
    Dodam, ze z przedstawionych mi wtedy ofert oferta firmy Orange (na przedłużenie umowy) była finansowo najkorzystniejsza - odrzuciłem ją natychmiast.
    Obecnie jestem już u innego operatora, mam tego nowego operatora sympatycznie w nosie i na razie mnie niczym nie zdenerwował, jakość usług jest wystarczająca i więcej mi nie trzeba, a a moja korzyść ze sprawy to dobre samopoczucie.
    Bezcenne.

  • atos38

    Oceniono 1 raz 1

    PLAY to OSZUŚCI. Przez ponad rok płaciłem 50zł/mieś za obiecywany internet. Oni DOSKONALE WIEDZĄ, ŻE SZYBKOŚCI ŁĄCZA JAKI OBIECUJĄ PO PROSTU NIE MA !!! i NIGDY NIE BYŁO w dużym wojewódzkim mieście.
    TO Z GÓRY UKARTOWANE KŁAMSTWO ! I oni o tym DOSKONALE WIEDZĄ,i dalej sprzedają startery! Bo kto będzie się sądził ? Jak w sądzie udowodnisz, że faktycznie nie dostajesz tego co było obiecane ?
    OBSŁUGA W PUNKTACH PLAY JEST PRZETRENOWANA jak ludziom kłamać w tej kwestii i innych.
    Liczy się TYLKO ilu ludzi dadzą radę NACIĄGNĄĆ na podpisanie 2-letniego CYROGRAFU !!! Ile $ od ludzi wyciągną. Nawet jeśli część ludzi się zorientuje, że w rzeczywistości NIE MA tego co obiecane to i tak kilka miesięcy upłynie, a często więcej.

    Mili są TYLKO do momentu podpisania Cyrografu. Potem Mają cię Gdzieś!
    Trzymajcie się Z DALEKA OD Play.
    (a tu o kolejnych: T-Mobile --> youtube.com/watch?v=Cr_hGi2IaE0 )

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX