Bieżnia do biegania w domu - najczęściej kupowane modele

KKa
06.08.2019 11:35
Bieżnia

Bieżnia (Fot. shutterstock)

Sport to zdrowie. Jeśli nie lubisz chodzić na siłownię, biegać po parku czy mieście warto poćwiczyć w domu. Regularne bieganie pomoże utrzymać prawidłową wagę i poprawi samopoczucie. Jak wybrać bieżnię do domu? Prezentujemy wam najczęściej kupowane modele.

Rodzaje bieżni

Bieżnia magnetyczna – użytkownik sam wprawia pas biegowy w ruch, za pomocą pokręteł ćwiczący ustawia opór i poziom nachylenia. To niedrogi model bieżni, który nie daje możliwości korzystania z różnorodnych programów treningowych.

Bieżnia elektryczna – ma wbudowany silnik, który wprawia w ruch pas biegowy. Użytkownik przyjmuje pozycję nachyloną i ustawia obciążenie treningowe, czyli opór, ma możliwość indywidualnego dopasowania oporu do swojej formy. Zaletą bieżni elektrycznej jest amortyzacja, zwiększa bezpieczeństwo stawu podczas biegania.

BieżniaBieżnia Fot. shutterstock

Bieżnia w domu – dlaczego warto?

Bieżnia to jeden z ciekawszych sprzętów do ćwiczeń. Docenią ją szczególnie miłośnicy biegania, którzy w natłoku obowiązków nie mają czasu wyjść na siłownię, do parku, nie lubią biegać w brzydką pogodę lub chcą potrenować, a nie mogą akurat w tym czasie wyjść z mieszkania. Domowa bieżnia to doskonała alternatywa.

Regularne treningi mają ogromny wpływ na nasze zdrowie, zadbają o układ krążenia, wzmocnią mięśnie, poprawią kondycję, wzmocnią nogi, odchudzają brzuch, zwiększą wytrzymałość, ale też pozwolą spalić kalorie i zrzucić zbędne kilogramy lub utrzymać wagę.

Czym kierować się przy wyborze?

Bieżnia powinna być dopasowana do potrzeb użytkownika, dzięki czemu zwiększy komfort użytkowania. Po pierwsze decydujemy o wyborze sprzętu standardowego lub składanego. Ważną kwestią jest moc bieżni, najczęściej spotykane są modele 2-7,5 KM. Nie wybierajmy bieżni o małej mocy, ponieważ nie stworzy ona warunków do wymagających treningów.

Bieżnia do domuBieżnia do domu Fot. shutterstock

Warto zwrócić na maksymalną prędkość bieżni, spotykane są modele 10-12 km/h, a nawet około 20 km/h. Nie bez znaczenia jest kąt nachylenia. Im jest on większy, tym daje złudzenie biegu pod górę, dzięki czemu trening jest bardziej wydajny i wyczerpujący. Maksymalny kąt nachylenia to 15 stopni.

Najlepiej wybrać bieżnię z bogatą ofertą programów treningowych, które dopasujemy do własnych preferencji i formy. Zwróć uwagę na amortyzację bieżni, na pewno nie chcesz nabawić się kontuzji! Skala amortyzacji waha się od 4 do 10, im wyższa tym lepiej dla naszego zdrowia.

Więcej o: