Szukasz wymarzonej pracy w branży kreatywnej? Eksperci podpowiadają, jaki jest ich kandydat idealny

Kończysz studia i chcesz już znaleźć poważną i wymarzoną pracę w zawodzie? Zaczęło się szukanie ciekawych ofert, wysyłanie CV i wreszcie najbardziej stresujący moment - rozmowa kwalifikacyjna. Jak to wszystko przejść, żeby osiągnąć zamierzony cel? Eksperci przeglądu talentów See&Say podpowiadają, jakich cech i umiejętności poszukują wśród przyszłych pracowników.

Szukasz pracy w produkcji filmowej/reklamowej?

Zatrudniłbym Cię, gdybyś…

Najważniejsze w pracy w produkcji jest bycie komunikatywnym, reszty można się nauczyć, trzeba potrafić z każdym się dogadać. Charakter to podstawa, trzeba być wytrwałym, trzeba mieć chęć, aby przejść przez różne szczeble w hierarchii, można nauczyć się wtedy wszystkiego od podszewki. Jeśli masz te cechy, to czeka cię zdobywanie wiedzy i doświadczenia, czeka Cię nauka na błędach, na to też trzeba być gotowym, czeka Cię szybkie reagowanie na trudne sytuacje i satysfakcja po tym, jak uda Ci się je rozwiązać

- Marcin Dworucha, Managing Director w F25 PRODUCTION HOUSE

A może chcesz pracować w domu mediowym?

Zatrudniłabym Cię, gdybyś…

Po pierwsze interesoawał/a się reklamą i mediami. Po drugie czuł/a się dobrze w pracy analitycznej i z cyframi –(jest dużo liczenia i Excela). Po trzecie potrafił/a i lubiła/a pracować w zespole, a dodatkowo - wystąpienia publiczne Cię nie stresują. I na koniec mówił/a swobodnie po angielsku

-Joanna Laszuk, Senior Talent Executive w Mindshare 

Marzysz o zatrudnieniu w PR-ze?

Zatrudniłabym Cię, gdybyś…

Wiedział/a jak się teraz komunikują marki…i PR był dla Ciebie czymś więcej niż media relations… Miał/a głowę pełną inspirujących pomysłów i odwagę, żeby je prezentować. Był/a ciekawy/a świata…i chętnie uczył/a się nowych rzeczy. Lubił/a mieć wpływ na realizowane przez siebie projekty. Świetnie posługiwał/a się słowem pisanym i mówionym. Czyli miał/a dobrą „nawijkę” niezależnie od tematu rozmowy. Był/a mistrzem organizacji (chociaż to nie lada wyzwanie koordynować kilka tematów jednocześnie… więc finalnie mogłabym ten punkt odpuścić…). Potrafił/a zagadać o czymś więcej niż tylko praca, klient, deadline… And… You could speak English

-Agata Zeman, Operations Director z 24/7Communication

Stawiasz na branże Eventową?

Zatrudniłabym Cię, gdybyś…

…nie czekał. Nie czekał - mówił otwarcie o tym, co potrafisz, a czego nie. Nie czekał - zadawał dużo pytań. Był otwarty na dowiadywanie się, a potem wcielanie w życie poznanych informacji. Chciał się ciągle rozwijać. Nie czekał - sam był motorem napędowym tematów i zmian. Nie czekał, aż coś się zadzieje samo, lub ktoś inny to zrobi. I czasem zaczekał chwilę i zastanowił nad tym, czy idziesz we właściwym kierunku.

-Dorota Wojtczak, Head of B2B EMLAB

Nie wiesz jeszcze w jakim kierunku się rozwijać?

Chcesz pracować w branży kreatywnej, ale nie masz jeszcze sprecyzowanej dziedziny? Z myślą o młodych kreatywnych, przyszłych menadżerach, koordynatorach, accountach i strategach, organizowany jest przegląd See&Say, podczas którego będzie możliwość skonsultowania swojego potencjału z najlepszymi ekspertami branży, zmierzenia się ze swoimi słabymi punktami oraz uświadomienia sobie mocnych stron. Zgłoszenia do Makers Day oraz Creators Day przedłużone zostały do 9 stycznia 2020 roku na tej stronie.

See&Say odbędzie się 30 i 31 stycznia br. w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.