Spotify, YouTube Music, Tidal czy Apple Music? Porównujemy najpopularniejsze aplikacje muzyczne

Daniel Maikowski
Niedawno swoją premierę w Polsce miała usługa YouTube Music. Jak serwis streamingowy od Google wypada na tle Tidala, Spotify i Apple Music? Postanowiliśmy to sprawdzić.

YouTube Music  - aplikacja daje nam dostęp bogatego katalogu muzyki, w którym znajdują się teledyski,  oficjalne albumy, single, remiksy oraz koncerty na żywo. Niewątpliwą siłą YouTube Music jest gigantyczna biblioteka klipów wideo, których w Spotify czy Apple Music nie znajdziemy. Do interfejsu aplikacji również nie mam większych zastrzeżeń, natomiast irytuje mnie fakt,  że klipy wideo z oficjalnych kanałów danego wykonawcy mieszają się   z materiałami publikowanymi przez użytkowników YouTube'a. 
 
Za YouTube Music zapłacimy 19,99 zł miesięcznie. Dostępny jest również plan rodzinny dla sześciu osób w cenie 29,99 złotych i darmowa wersja - z reklamami i bez możliwości pobierania muzyki do trybu off-line. 
 
Spotify - największy serwis muzyczny na świecie, który może pochwalić się liczbą 207 mln użytkowników 
Niewątpliwe zalety aplikacji to nowoczesny i przejrzysty interfejs, znakomita wyszukiwarka oraz algorytmy, które podsuwają nam nowe propozycje na podstawie naszych muzycznych preferencji. Świetną funkcją jest Radar Premier, który pozwala nam być na bieżąco z twórczością naszych ulubionych artystów. 

Spotify posiada darmową i okrojoną wersję, za którą "płacimy" - oglądając reklamy. Standardowy plan abonamentowy kosztuje 19,99 złotych miesięcznie, a za plan rodzinny zapłacimy 29,99 złotych. 
 
Apple Music - aplikacja ma bardziej tradycyjny interfejs, ale przez to wyróżnia się na tle młodzieżowego stylu Spotify. Zalety Apple Music to bogaty katalog muzyki i sprawnie działający system rekomendacji. To również jedyna z testowanych usług. która oferuje dostęp do autorskiej stacji radiowej Beats 1. Wady? Choć usługa jest dostępna również na smartfonach z Androidem i komputerach z Windowsem, to jednak jest ona dość mocno zintegrowana z systemem iOS, dlatego polecamy ja głównie posiadaczom iPhone'ów.
 
Za dostęp do Apple Music zapłacimy 19,99 złotych miesięcznie. Dostępny jest również plan rodzinny dla maksymalnie sześciu osób w cenie 29,99 złotych. Wersji darmowej nie ma. 
 
TIDAL - serwis stawia nie tylko na bogaty katalog muzyki i ekskluzywny dostęp do albumów, ale i na jakość dźwięku. To jedyna z testowanych aplikacji, która oferuje technologię Master Quality Authenticated, MQA pozwala na kompresję cyfrowej muzyki bez ograniczeń. Podobnie, jak Spotify i Apple Music, TIDAL oferuje  spersonalizowane playlisty i algorytmy, które serwują nam muzykę dostosowaną do  preferencji. 
 
W przypadku TIDAL-a podstawowy plan abonamentowy kosztuje 19,99 złotych, czyli tyle samo, co Spotify, Apple Music i YouTube Music, a za dostęp do albumów Master Quality Audio zapłacimy aż 39,99 złotych.

Więcej o: