Pijalnia Wódki i Piwa otworzyła lokal w Berlinie. Zagraniczne rynki celem Mex Polska

Należąca do Mex Polska sieć Pijalnia Wódki i Piwa otworzyła lokal w Berlinie. Cieszy się on popularnością, więc jak zapowiedzieli szefowie spółki, kolejnym krokiem jest ekspansja na całe Niemcy oraz wejście do innych krajów europejskich.

Pierwszy zagraniczny lokal Pijalni Wódki i Piwa został otwarty przed tygodniem na jednej z popularniejszych ulic w Berlinie. Jak zapowiedział prezes Mex Polska Paweł Kowalewski, spółka zamierza dalej rozwijać się na zagranicznych rynkach i pracuje nad znalezieniem kolejnych lokalach w stolicy oraz innych miastach Niemiec

Pijalnia Wódki i Piwa. Na razie testowy lokal w Berlinie, później dalsza ekspansja 

Projekt Pijalnia Wódki i Piwa w Polsce dał wiele spostrzeżeń, jak ten koncept jest odbierany przez zagranicznych klientów. Doszliśmy do wniosku, że koncept się sprawdza i że warto spróbować się otworzyć na świat. Wybraliśmy Niemcy. Jest to lokal "1:1" przeniesiony z Polski na rynek niemiecki, są w nim polskie produkty, np. piwo Żywiec

- powiedział prezes spółki na konferencji prasowej.

Co ciekawe, berliński lokal utrzyma marże znane z Polski, przez co jego obrót może być nawet dwukrotnie wyższy. Większe będą za to koszty pracy. 

- Plan jest taki, by kilka miesięcy poobserwować, skorygować coś jeśli jest potrzeba i stworzyć model do multiplikowania w Niemczech. Już dziś pośrednicy rozglądają się za innymi lokalizacjami w Berlinie i innych niemieckich miastach - zapowiedział prezes Mex Polska na konferencji prasowej. 

Sieć wejście na rynek niemiecki traktuje jako swoisty test, a w dalszych planach realnym scenariuszem jest kooperacja z partnerami we Włoszech, Czechach i Holandii. Na koniec br. ogólnie na rynku ma istnieć 36 lokali oznaczonych brandem Pijalni Wódki i Piwa. 

>>>Alkohol ma wpływ na zdrowie, ale czy wypływa również na wygląd? Sprawdzamy, czy piwny brzuch to mit:

Mex Polska się rozwija. Pijalnia Wódki i Piwa nie jedyną siecią należącą do spółki 

Spółka działa w branży gastronomicznej. Należą do nich takie sieci jak: Pijalnia Wódki i Piwa, The Mexican, PanKejk i Prosty Temat. W 2019 r. łączna liczba lokali do niej należących ma wynosić 49 wobec 36 w ubiegłym roku.Wszystkie lokale znajdują się w największych polskich miastach, w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Gdańsku. Mex Polska jest notowana na GPW od 2012 r. 

Czytaj także: Alkohol w Polsce jednym z najtańszych w Unii Europejskiej. Nowe dane Eurostatu

Więcej o: