Koniec z klejem i etykietami. Lidl będzie znakował bio produkty przy użyciu świetlnych "tatuaży"

Lidl postanowił w nowatorski i ekologiczny sposób znakować swoje produkty bio. Już w grudniu do sklepów sieci trafią warzywa "metkowane" wiązką światła bezpośrednio na produkcie - naturalnie, bez zbędnych opakowań, kleju, tuszu i etykiet.

Natural branding, bo o tej metodzie mowa, polega na znakowaniu produkty bezpośrednio na jego powierzchni przy użyciu silnej wiązki światła. Powstały w ten sposób na warzywach i owocach "tatuaż" jest neutralny dla jakości produktów oraz pozwala zrezygnować z dodatkowych opakowań, kleju i drukowanych tuszem etykiet. Jak donoszą Wiadomości Handlowe, już w grudniu do sklepów sieci Lidl trafią pierwsze warzywa znakowane światłem - dynia piżmowa oraz seler, obydwa w wersji bio.

Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna

- skomentował Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej, dostawcy bio warzyw i owoców dla sieci Lidl.

Jakie są najbardziej palące problemy dotyczące ekologii? Sprawdź:

Lidl chce być eko

Wydaje się, że niemiecki dyskont poważnie potraktował ekologiczną politykę i kwestię zrównoważonego rozwoju. W lutym tego roku rozpoczął testy akcji "Kupuję, nie marnuję", w ramach której w 200 sklepach sieci klienci mogli kupić przecenione produkty z krótkim terminem. Sieć zdecydowała się kontynuować akcję, wprowadzając w październiku promocję we wszystkich swoich sklepach w Polsce.

Co więcej, sieć dyskontów zapewnia, że w 2019 r. obniżyła zużycie plastiku o ponad 800 ton przez zastosowanie alternatywnych opakowań dla żywności. Jednocześnie Lidl Polska zapowiada, że do 2025 r. zredukuje plastik w opakowaniach produktów swoich marek o 20 proc. Produkty te stanowią znaczną część oferty sieci marketów.

Więcej o:
Komentarze (6)
Koniec z klejem i etykietami. Lidl będzie znakował bio produkty przy użyciu świetlnych "tatuaży"
Zaloguj się
  • bostian

    Oceniono 7 razy 7

    Chodzi zapewne o światło lasera. W miejscu znakowania po prostu następuje spalenie części tkanek a przynajmniej ich nadpalenie i denaturacja białek. Tak, gdzie się to obierze - to bez znaczenia., Tam, gdzie się to bezpośrednio je - może mieć znaczenie. Jak spalony na węgiel fragment frytki.

  • dvla

    Oceniono 4 razy 2

    Najlepsze są jaja bio z biedronki. Kilka jajeczek plus kilo tektury udającej skrzynkę i papierowe sianko. Jedna jajecznica i pół kosza śmieci

  • phugoid

    Oceniono 3 razy 1

    a kiedy w wolsce biodegradowalne torebki foliowe, ktore mozna wyrzucic na kompost, takie jakie ma lidl w hiszpanii???

  • nabbuko

    Oceniono 10 razy -6

    Bio srio
    Światło to prąd.
    Prąd to węgiel.
    A węgiel to koks!
    To antracyt!

    Czyli lipa

  • angelus-silesius

    Oceniono 11 razy -7

    Informuję iż ze wszystkiego najbardziej BIO jest gUwno.
    Więc kto je gUwno, ten jest EKO.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX