Kredyt na samochód w firmie - dopłaty Unii Europejskiej już w Polsce

Polskie firmy mogą już korzystać z dopłat do zakupu nowego auta. To precedensowe wydarzenie na rynku, które ma być impulsem do odmłodzenia parku samochodów i zmniejszenia udziału motoryzacji w ogólnej emisji CO2 w kraju. Jak wziąć udział w programie?


W krajach Europy Zachodniej programy dopłat do zakupu nowych, bardziej przyjaznych środowisku samochodów od lat funkcjonują z dużymi sukcesami. Niestety do tej pory w Polsce nie można było liczyć na żadne ulgi przy zmianie wysłużonego pojazdu na nowy. W pewnej mierze właśnie z tego powodu średni wiek pojazdu w naszym kraju przekracza 10 lat. Samochody, również służbowe, emitują więcej zanieczyszczeń, są droższe w eksploatacji i mniej bezpieczne niż najnowsze generacje modeli.

Rewolucyjna oferta na polskim rynku

Teraz może się to zmienić, ponieważ kupno nowego auta stało się bardziej opłacalne. Od września br. Toyota i Deutsche Bank uruchomiły wspólny projekt na bezzwrotne dofinansowanie ze środków unijnych do zakupu nowego pojazdu przez średnie i małe firmy.

Dopłatę w wysokości 9% wartości kredytu mogą uzyskać firmy, które w najbliższym czasie dokonają zakupu nowego samochodu marek Toyota lub Lexus i skorzystają w tym celu z finansowania Deutsche Banku, który proponuje kredyt z preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem samochodu do firmy (oprocentowanie od 4,9%, prowizja 0%).

Z obserwacji wynika, że większość małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce woli być właścicielami swoich pojazdów (nawet w przypadku leasingu decydują się one na późniejszy wykup samochodów). Wybierając kredyt, nowy samochód od razu jest własnością firmy, wchodząc w skład jej majątku trwałego. Ponadto amortyzacja samochodu buduje koszty przedsiębiorstwa w rezultacie obniżając podatki, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia powyższą ofertę.

Kto i kiedy może liczyć na dopłatę?

W programie mogą uczestniczyć małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 250 osób, których roczny obrót nie przekracza 50 mln euro, a suma bilansowa nie jest większa niż 40 mln euro.

Następnym wymogiem jest udokumentowana sprzedaż lub zezłomowanie dotychczas użytkowanego pojazdu. Niezbędne jest również to, żeby nowy samochód cechował się o 20% niższą emisją dwutlenku węgla od zastępowanego - to warunek stawiany przez Unię Europejską. W przypadku samochodów Toyoty, które mają jedne z najniższych poziomów emisji CO2 na europejskim rynku, w tym najszerszą gamę modeli z napędem hybrydowym, kryterium to jest łatwe do spełnienia. Klient ma jednak dowolność przy wyborze napędu nowego pojazdu.

Jak najmniej formalności

Procedury skorzystania z dofinansowania ograniczono do minimum. Firmy zainteresowane ofertą mogą dokonać wszystkich czynności w salonie sprzedaży Toyoty lub Lexusa, w których obsłużą ich specjalnie przeszkoleni pracownicy.

Fundusz grantowy Unii Europejskiej wynosi 40 mln euro. Szacuje się, że ta kwota pozwoli na dofinansowanie zakupu ponad 2 tys. nowych samochodów. Wypłaty będą dokonywane dwa razy do roku, w lutym i sierpniu 2015 (w zależności od ukończenia wymaganych procedur odpowiednio do grudnia tego roku lub czerwca przyszłego roku).

Ten unikatowy w Polsce program dopłat do kupna nowych samochodów ma pozwolić małym i średnim firmom na częstszą wymianę swoich służbowych aut, tak jak czynią to duże korporacje, po upływie 3-4 lat. Korzyści finansowe powinny przyczynić się do tego, że po polskich drogach będzie jeździć coraz więcej nowoczesnych, ekologicznych samochodów.



Komentarze (11)
Kredyt na samochód w firmie - dopłaty Unii Europejskiej już w Polsce
Zaloguj się
  • Marcin Góra

    Oceniono 25 razy 25

    Co za absurd, akurat w Polsce nowe samochody użytkują małe, średnie i duże firmy reszta społeczeństwa używa właśnie tych 10 lat i więcej. Pozdrawiam pomysłodawców którzy nierówno traktują podatników w tym kraju.

  • Mariusz Pecio

    Oceniono 15 razy 15

    Te dopłaty to bzdura. Byłem w salonie Toyoty, bardzo poważnie interesowałem się dopłatą. Otóż dopłata dotyczy wyłącznie Deutsche Banku. Żeby dostać dopłatę trzeba wziąć kredyt, moja symulacja otrzymana w salonie: Toyota Auris Hybrid, koszt kredytu (4 lata, można wziąć też na 5 - wtedy jest jeszcze gorzej) = ok. 15.000 zł, koszt dofinansowania = 9.000 zł. Czyli płacimy z własnej kasy do DB 6.000 zł natomiast dodatkowo płacimy jeszcze do DB 9.000 zł, które zrefunduje nam Unia (za mniej więcej pół roku).

  • putin79

    Oceniono 14 razy 8

    Dopłatę do samochodu dostaniesz jak jesteś górnikiem.

  • joankb

    Oceniono 9 razy 7

    Starymi gratami to jeżdżą jednoosobowe działalności. Te, których i tak nie stać na Lexusa.
    No i Lexusem rur, flizów, klejów i drabiny się nie wozi.
    Reszta przedsiębiorców śmiga raczej nówkami z leasingu, wymienianymi co trzy lata.
    Tym zamożniejszym kolejne pieniądze z Unii i lepszeautko niewątpliwie się przydadzą :)

  • xplict

    Oceniono 2 razy 2

    Co za debilna reklama pod pretekstem "dopłat z unii"... Czy słowo "unia" działa jak magiczny wytrych????

  • Patricia Velazquez

    0

    pożyczyć! pożyczyć!! pożyczyć!!!
    Szukasz firmy renomowanej i akredytowanych kredytu prywatnego, który daje szansę pożyczek czas życia. Oferujemy wszystkie rodzaje kredytów w bardzo szybki i łatwy sposób, pożyczki osobiste, kredyt samochodowy, kredyt, Kredyt studencki, pożyczka firm, kredyt inwestycyjny, konsolidacji zadłużenia i więcej. Czy zostały odrzucone przez banki i inne instytucje finansowe? Czy potrzebny jest kredyt konsolidacyjny lub kredyt hipoteczny? Szukaj nie więcej, jak tu jesteśmy, aby wszystkie swoje problemy finansowe, to już przeszłość. Mamy fundusze pożyczkowe do osób i firm potrzebujących pomocy finansowej w wysokości 2%. Brak numeru ubezpieczenia społecznego wymagane i nie kredytowej sprawdzić wymagane, 100% gwarancją. Chcę używać tego medium poinformować, że świadczymy rzetelną i beneficjenta pomocy, a my chętnie oferują pożyczki.
    Więc napisz do nas dzisiaj na: (euchariadanielloanfirm@gmail.com) ubiegać się o pożyczkę.

  • 0

    Wlasnie,dla kogo sa te dotacje,przeciez tym lexsusem nie bedzie jezdzil przedstawiciel handlowy,badz tez nie bedzie nim przewozony towar, okradaja nas w bialy dzien notabene z naszych pieniedzy przyzawaja sobie jeszcze jakies dotacje i furtki ktorymi mozna jak najwiecej wyciagnac-skandal!!!

  • Jacek Gadzinka

    0

    Dopłata to ściema:
    1. Trzeba wziąć kredyt (nie leasing) w DB. W działalności zazwyczaj leasing jest korzystniejszy podatkowo niż kredyt.
    2. "Dopłata" to uwaga 9% od kredytowanej kwoty (max 9 tys.) . Czyli na 9 tys. liczyć możemy gdy zakredytujemy się na 100tys. Takie info dostałem w salonie Toyoty.
    3. Trzeba zezłomować starsze auto (o wyższej emisji CO2 niż kupowane) .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX